• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • LilaRos

Det hände inget super roligt under min förlossning.. Kan bero på att jag inte klarade av lustgasen ;)

Men iaf, hade jag fruktansvärt ont av värkarna, jag trodde seriöst att jag skulle dö..  Först försökte jag intala min sambo att han skulle låta mig ta livet av mig, ge mig en pistol jag ska skjuta mig!! typ..

Sen försökte jag med barnmorskan.. Muta mig till ett ks! "Men för f**n jag betalar det själv!!!!!!!!!!!" Nej, det blir inget ks här inte.."

Efter förlossningen var över sa barnmorskan att om de hade gått med på ett ks när jag tjatade som mest om det så hade bebisen förlösts i hissen på väg upp till operation.

• rosentagg
    Fisk i en skål skrev 2012-01-23 16:42:01 följande:
    Med mitt första barn hade jag så otroligt ont hela förlossningen och edan hjälpte inte, så jag fick högsta gas på lustgasen under en kort stund och jag fick då i mig alldeles för mycket..då sa jag till min bm "om du hjälper mig nu så kommer jag lära dig alla regler och fusk i schack som jag kan"....kan meddela att jag aldrig i hela mitt liv har spelat schack!...
    Och när huvudet på bebisen var ute så blev jag hysterisk och skrek åt barnmorskorna att de skulle vara rädda om bebisens kantareller ...antar att det var fontanellerna jag var nervös över=)

Med mitt andra barn hann jag bara med att få lustgas och fick även då i mig för mycket...då smekte jag min ursöta bm på  kinden och viskade till henne att hon var den vackraste kvinna jag sett och att jag älskade henne
    Hahaha... roligast på länge!!!! Ojoj...
  • Frökensvensson

Efter att ha fått lustgas så bad jag min mamma och min svägerska som var med vid förlossningen att de skulle klippa av mig håret för då skulle värkarna gå över! Jag var helt övertygad om saken, tur att de inte lydde migTungan ute

• Griffonmatte

När narkosläkaren la Eda på mig sneglade jag mot honom och skrek men FUCK YOU. Ehm, jag har aldrig sagt det till någon innan och när han kom in senare bad jag om ursäkt man använder liksom aldrig dom orden...?

• Rosa pantern

Shit vilken rolig tråd! Har skrattat så att tårarna sprutat! Jag har inte så mkt att bjuda på själv dock då jag hade en snabb förlossning o inte hade några roliga smärtlindrare.
    Men i utdrivningsskedet utbrister jag plötsligt när smärtan flyttas från rygg o mage "men nu gör det ju ont i SLIDAN!!!" Sen när dottern är ute frågar min man om han får titta där nere, vilket han inte fick innan. Ja säger jag utan att tänka mig för... För han säger då till barnmorskan som syr "ska det se ut sådär??" varpå hon svarar "ja, det är normalt, allt vänds liksom ut och in under en förlossning". Jaha, det känns ju kul att höra att man ser ut som kriget där nere.....!

• Blåbärssaft

Jag tyckte jag hörde säckpipor när jag tog lustgas. Var helt övertygad och trode att sambon och alla barnmorskor var knäppa som inte hörde detta konstiga. 

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *