• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Mammatillmångamenfrutillen

Jag kan börja med att säga att jag är döv på höger öra =)

När vårt 3:e barn skulle födas med kejsarsnitt,så låg jag snällt på vänster sida medan narkosläkaren la ryggbedövingen, brevid mig stod en otroligt snäll & pedagogisk förlossningsläkare & förklarade för mig & min sambo hur allt skulle gå till till saken hör ju att jag inte uppfattade ett skit av vad han sa eftersom jag låg på mitt hörande öra=)  
    Min sambo tänkte inte på detta förrän läkaren var klar med sin utläggning & han såg min tomma & oförstående blick. I samma ögonblick de skulle lägga snittet utbrister sambon - Hon är döv!!!! Läkaren trodde att sambon sa "Hon är död" & föklarar snällt - Nejdå bebisen är inte död,den mår hur bra som helst. -Min sambo är DÖV & hon vet inte alls vad som händer nu?! 
    Det slutade med att hela personalen tokskrattade,snittet fick vänta en liten stund (det var inget akut) så jag fick höra vad som skulle ske  Glad

När fjärde barnet skulle födas,blev det en planerad igångsättning. Jag satt i en gynstol när en mycket sur & tyst förlossningsbarnmorska kom in & skulle ta hål på hinnorna så att vattnet gick.
    Jag hade öppnat mig 2-3 cm så det gick lätt att hål på hinnorna,det var som att sticka hål på en gigantisk vattenballong & barnmorskan blev dränkt från axlarna till knäna. Hon blev nog lite paff & sa först ingenting sen utbrast värsta avgrundsskrattet så det hördes över hela förlossningen. När vi alla hämtat oss lite tackade jag henne genom att släppa den värsta brakfis jag någonsin släppt,denna fick hon serverad rak i ansiktet eftersom jag fortfarande låg kvar i gynstolen & hon satt framför mig helt genom blöt Glad
    Hon reste sig upp & sa att allt säkert skulle gå bra men att hon var tvungen att gå innan jag bjöd på fler överraskningar Cool . Dagen efter när vi låg på BB med vår underbara son,så kom hon & hälsade på oss & ville såklart titta på underverket. Hon tittade länge & sa tillslut - Ja det är ett otroligt vackert barn,helt klart värd "besväret",får  jag hålla lille "fisen" ?!  

• Malin A 81

Tack för mycket underhållande läsning! Borde göras en bok om tokigheter som hänt under förlssningar.

• Frökensvensson
    Malin A 81 skrev 2012-01-17 11:08:34 följande:
    Tack för mycket underhållande läsning! Borde göras en bok om tokigheter som hänt under förlssningar.
    Ja, den boken skulle jag definitivt läsa! Skrattande
  • Jasådu
    Mammatillmångamenfrutillen skrev 2012-01-16 11:05:59 följande:
    Jag kan börja med att säga att jag är döv på höger öra =)

När vårt 3:e barn skulle födas med kejsarsnitt,så låg jag snällt på vänster sida medan narkosläkaren la ryggbedövingen, brevid mig stod en otroligt snäll & pedagogisk förlossningsläkare & förklarade för mig & min sambo hur allt skulle gå till till saken hör ju att jag inte uppfattade ett skit av vad han sa eftersom jag låg på mitt hörande öra=)  
    Min sambo tänkte inte på detta förrän läkaren var klar med sin utläggning & han såg min tomma & oförstående blick. I samma ögonblick de skulle lägga snittet utbrister sambon - Hon är döv!!!! Läkaren trodde att sambon sa "Hon är död" & föklarar snällt - Nejdå bebisen är inte död,den mår hur bra som helst. -Min sambo är DÖV & hon vet inte alls vad som händer nu?! 
    Det slutade med att hela personalen tokskrattade,snittet fick vänta en liten stund (det var inget akut) så jag fick höra vad som skulle ske  Glad

När fjärde barnet skulle födas,blev det en planerad igångsättning. Jag satt i en gynstol när en mycket sur & tyst förlossningsbarnmorska kom in & skulle ta hål på hinnorna så att vattnet gick.
    Jag hade öppnat mig 2-3 cm så det gick lätt att hål på hinnorna,det var som att sticka hål på en gigantisk vattenballong & barnmorskan blev dränkt från axlarna till knäna. Hon blev nog lite paff & sa först ingenting sen utbrast värsta avgrundsskrattet så det hördes över hela förlossningen. När vi alla hämtat oss lite tackade jag henne genom att släppa den värsta brakfis jag någonsin släppt,denna fick hon serverad rak i ansiktet eftersom jag fortfarande låg kvar i gynstolen & hon satt framför mig helt genom blöt Glad
    Hon reste sig upp & sa att allt säkert skulle gå bra men att hon var tvungen att gå innan jag bjöd på fler överraskningar Cool . Dagen efter när vi låg på BB med vår underbara son,så kom hon & hälsade på oss & ville såklart titta på underverket. Hon tittade länge & sa tillslut - Ja det är ett otroligt vackert barn,helt klart värd "besväret",får  jag hålla lille "fisen" ?!  
    *ASG* lillfisen...!
  • Jasådu

Kan bidra med en egen historia (som iof skedde efter förlossningen) när närmaste familjen kom för att träffa underverket. Det var besöksförbud inne på BB och istället fick besökare sätta sig på träbänkar med bord i ett utrymme mellan hissen och entrén till BB. Av den anledningen var det ju flera familjers besökare där samtidigt ibland. SÅ, min ena syster kommer på besök, vi sitter där ute och pratar och sedan skall jag in till mitt rum och hämta en sak. Medans jag går mot entrén passerar jag en annan besökande familj - enbart män just då - och FÖR VARJE STEG JAG TAR, släpper jag en hörbar fis!!!!! Hur jag än försökte knipa gick det inte att tysta ner dom! *generat fniss*. Det var då jag förstod värdet av knipövningar under graviditeten och effekten av en tröttsam vaginal förlossning... ;-D

• Millsy
    Jasådu skrev 2012-01-17 12:56:52 följande:
    Kan bidra med en egen historia (som iof skedde efter förlossningen) när närmaste familjen kom för att träffa underverket. Det var besöksförbud inne på BB och istället fick besökare sätta sig på träbänkar med bord i ett utrymme mellan hissen och entrén till BB. Av den anledningen var det ju flera familjers besökare där samtidigt ibland. SÅ, min ena syster kommer på besök, vi sitter där ute och pratar och sedan skall jag in till mitt rum och hämta en sak. Medans jag går mot entrén passerar jag en annan besökande familj - enbart män just då - och FÖR VARJE STEG JAG TAR, släpper jag en hörbar fis!!!!! Hur jag än försökte knipa gick det inte att tysta ner dom! *generat fniss*. Det var då jag förstod värdet av knipövningar under graviditeten och effekten av en tröttsam vaginal förlossning... ;-D
    Hahahaha, fy vad himla kul... i efterhand! Skrattande
  • Millsy
    Malin A 81 skrev 2012-01-17 11:08:34 följande:
    Ja verkligen! Fantastiskt rolig bok skulle det bli!
  • Emmagbg

När min epidural skulle sättas så sög jag i mig liiiiite för mkt lustgas .... Jag hör i bakgrunden att bm säger att du kan nog släppa lustgasen nu värken är nog över. Då säger jag vilken jävla värk jag e ju på diskotek ... Sen får jag ett hysteriskt skrattanfall o läkaren uttrycker att jag är en av de bästa patienter han haft ;)

• stinaa

Detta har inte hänt mig utan några nära vänner.
    Dom var ute i sommarstugan när hon kommer ut till mannen som håller på att tända grillen och säger att vattnet har gått, varpå han säger "Attans dessa gamla rör, ja då blir det till att ringa rörmokaren då.."

• Fisk i en skål

Med mitt första barn hade jag så otroligt ont hela förlossningen och edan hjälpte inte, så jag fick högsta gas på lustgasen under en kort stund och jag fick då i mig alldeles för mycket..då sa jag till min bm "om du hjälper mig nu så kommer jag lära dig alla regler och fusk i schack som jag kan"....kan meddela att jag aldrig i hela mitt liv har spelat schack!...
    Och när huvudet på bebisen var ute så blev jag hysterisk och skrek åt barnmorskorna att de skulle vara rädda om bebisens kantareller ...antar att det var fontanellerna jag var nervös över=)

Med mitt andra barn hann jag bara med att få lustgas och fick även då i mig för mycket...då smekte jag min ursöta bm på  kinden och viskade till henne att hon var den vackraste kvinna jag sett och att jag älskade henne

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *