Mammatillmångamenfrutillen skrev 2012-01-16 11:05:59 följande:
Jag kan börja med att säga att jag är döv på höger öra =)
När vårt 3:e barn skulle födas med kejsarsnitt,så låg jag snällt på vänster sida medan narkosläkaren la ryggbedövingen, brevid mig stod en otroligt snäll & pedagogisk förlossningsläkare & förklarade för mig & min sambo hur allt skulle gå till till saken hör ju att jag inte uppfattade ett skit av vad han sa eftersom jag låg på mitt hörande öra=)
Min sambo tänkte inte på detta förrän läkaren var klar med sin utläggning & han såg min tomma & oförstående blick. I samma ögonblick de skulle lägga snittet utbrister sambon - Hon är döv!!!! Läkaren trodde att sambon sa "Hon är död" & föklarar snällt - Nejdå bebisen är inte död,den mår hur bra som helst. -Min sambo är DÖV & hon vet inte alls vad som händer nu?!
Det slutade med att hela personalen tokskrattade,snittet fick vänta en liten stund (det var inget akut) så jag fick höra vad som skulle ske

.
När fjärde barnet skulle födas,blev det en planerad igångsättning. Jag satt i en gynstol när en mycket sur & tyst förlossningsbarnmorska kom in & skulle ta hål på hinnorna så att vattnet gick.
Jag hade öppnat mig 2-3 cm så det gick lätt att hål på hinnorna,det var som att sticka hål på en gigantisk vattenballong & barnmorskan blev dränkt från axlarna till knäna. Hon blev nog lite paff & sa först ingenting sen utbrast värsta avgrundsskrattet så det hördes över hela förlossningen. När vi alla hämtat oss lite tackade jag henne genom att släppa den värsta brakfis jag någonsin släppt,denna fick hon serverad rak i ansiktet eftersom jag fortfarande låg kvar i gynstolen & hon satt framför mig helt genom blöt

.
Hon reste sig upp & sa att allt säkert skulle gå bra men att hon var tvungen att gå innan jag bjöd på fler överraskningar

. Dagen efter när vi låg på BB med vår underbara son,så kom hon & hälsade på oss & ville såklart titta på underverket. Hon tittade länge & sa tillslut - Ja det är ett otroligt vackert barn,helt klart värd "besväret",får jag hålla lille "fisen" ?!
*ASG* lillfisen...!