• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Helt virkad

Kan ju fylla på med en ögonblicksbild från BB också... När jag såg mig i spegeln, nyförlöst iklädd följande:
    Ett par gigantiska "trosor" modell vit nätstrumpbyxa (fast i shorts-längd) med landstingslogga, som höll en vuxenblöja stl XXL på plats.
    På överkroppen en likadan underbyxa, där en sköterska klippt hål i grenen för mitt huvud. Byxan satt alltså trädd på min överkropp upp och ned, med mina armar ut genom byxbenen och huvudet upp ur grenen. Detta arrangemang gjordes av en uppfinningsrik sköterska för att hålla på plats den värmande fetvadd som skulle förhindra mjölkstockning.
    Mellan nere-trosan och uppe-trosan vällde den oformliga bleka deg som dagen innan varit en utspänd gravidmage. Nu själva motsatsen till utspänd.
    Jag såg ut som om någon virat in Rolf Lassgård i kasslernät!
    Tänkte att "om min sambo stannar efter att ha sett mig såhär, så kommer vi hålla ihop för evigt..."
    (Han såg, skrattade så han grät och han är fortfarande kvar, 10 år senare.)

• oväntatväntatgravid
    Helt virkad skrev 2012-06-17 18:14:54 följande:
    Kan ju fylla på med en ögonblicksbild från BB också... När jag såg mig i spegeln, nyförlöst iklädd följande:
    Ett par gigantiska "trosor" modell vit nätstrumpbyxa (fast i shorts-längd) med landstingslogga, som höll en vuxenblöja stl XXL på plats.
    På överkroppen en likadan underbyxa, där en sköterska klippt hål i grenen för mitt huvud. Byxan satt alltså trädd på min överkropp upp och ned, med mina armar ut genom byxbenen och huvudet upp ur grenen. Detta arrangemang gjordes av en uppfinningsrik sköterska för att hålla på plats den värmande fetvadd som skulle förhindra mjölkstockning.
    Mellan nere-trosan och uppe-trosan vällde den oformliga bleka deg som dagen innan varit en utspänd gravidmage. Nu själva motsatsen till utspänd.
    Tänkte att "om min sambo stannar efter att ha sett mig såhär, så kommer vi hålla ihop för evigt..."
    Skrattande Haha!! 
  • Millas
    Hahahaha jag skrattar så tårarna rinner!
  • 3 barns mamma84
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Millas

Har inget som ni kanske tycker är speciellt roligt men det är iaf mitt roligaste minne.

När barnmorskan står och puschar på som allra bäst mitt i krystvärkarna och säger - Du är jätte duktig!
    Så slänger jag ur mig följande: Nej jag är skit dålig på det här, det kommer ju ingen jävla unge!!

• Sweetmanda

Vi har gått profylaxkurs och då var de ett sätt att rulla höfterna på man fick lära sig, de skulle typ lindra och hjälpa barnet komma ner. Vi var ute i korridoren och gick när jag fick en värk, varpå han börjar hojta att - NUUU ÄLSKLING, NU ska du rulla med höfterna. Och börjar stå och försöka göra samma rörelse som kursledaren visade, och andas! Glöm inte bort att andas. Så står han där och andas och "rullar" med höfterna.. massa folk dessutom ;)

• lima76
    Helt virkad skrev 2012-06-17 01:53:20 följande:
    När dottern var född och låg på mitt bröst, så återstod att förlösa moderkakan, men den kärvade och ville inte lossna. Jag fick nån spruta och blev tillsagd att krysta. Inget hände.
    Tillslut hade jag en sköterska som hängde över min mage för att försöka trycka ut moderkakan, medan BM satt på huk mellan mina ben och drog i navelsträngen.
    Och då! Floff, så formligen FLÖG moderkakan ur mig, missade med nån centimeter BM eftersom hon hann ducka, träffade väggen mittemot och landade med ett plask på golvet.
    Min reaktion: Jag tittade ned mellan mina ben på BM som låg på golvet och fnissade och sa "Oj... Ursäkta. Det var inte meningen att sikta på dig..."
    helt underbart! Skrattande
Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *