• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Uddabus

Ja just ja.. Kom på en sak till... När Charlie ska ut ber jag om smärtstillande mellan benen o det hinner dem inte så för att lugna mig så tar dem bedövningsprayen o sprejar utav helvete så det uppstår värsta molnet av spray o det nöjde jag mig med... Hahaha

• Lilja89

har fått höra när jag föddes av mamma, att min pappa inte var särskilt delaktig.
    han satt med ryggen mot mamma och la patiens, och när barnmorskorna sa "ska du inte va me här?"
    så vände sig pappa om och svarade lite halvsurt "jag har sett grisar föda förr".
    haha, i efterhand kan man ju skratta åt de, och det är ju ännu mer komiskt eftersom att både mamma och pappa jobbade på ett slakteri då och att det var via jobbet som dom träffades.

• annzah

Jag har inte fött barn själv, men när jag skulle komma tog det rätt lång tid, så barnmorskorna skickade iväg pappa för att få lite att äta (de åkte in typ fem på morgonen och jag är född halv nio på kvällen). Han var jättenervös, första (och enda för den delen) barnet, och lyckades på något vis förirra sig in i personalens matsal och satt och käkade gratis mandeltorsk med ett gäng läkare och konverserade dem.

Jag vet inte riktigt hur ingen märkte att han inte hörde hemma där, i blå, vit och orangerandig tennisskjorta och jeans... men läkarna kanske bytte om till civilt när de skulle äta och trodde att han var vikarie eller något. Eller så förbarmade de sig helt enkelt över en nervös blivande fader...

När mamma väl fick lustgas kom hon tydligen med en låååång berättelse om olika hockeylag i Norrland. Jag kan säga att mamma skulle kanske, eventuellt kunna nämna ETT ishockeylag i vanliga fall, och då inte i Norrland, men då var det full fräs minsann, alla fick sig en rejäl föreläsning.

• Mummla

Älskar verkligen tråden:))) har inte fött ännu men måste dela med mig av det man har hört.

Min svärmor som dvs väntade sin anda barn fått värkar och de ringer till ambulansen.
    Under färden skulle barnet pront ut, ena av ambulans killarna var praktikant. När bebisens huvud började synas i siktet försvinner ambulans killen plötsligt? Svärmodern min blir upprörd och undrar vart fasiken den andra gubben tog vägen barnet är ju på väg. Så ligger starkan avsvimmad på golvet helt borta :)) som hon berättade så kollade han på henne och sen bara försvann han under sängen:))

• Martinscaroline

Hahaha, underbar tråd!!
    Gick igenom min första förlossning för en månad sedan precis idag, och jag saknar den så fruktansvärt mycket! Hade en otroligt positiv förlossning som jag absolut skulle göra om flera ggr om!

Det jag kommer ihåg mest från förlossningen var när jag fick lustgasen, så kunde jag inte sluta berömma min barnmorska. På så många olika sätt berättade jag för henne hur duktig hon var, och att jag minsann skulle gå (ja precis, jag skulle gå!!) till visby när jag skulle ha min nästa förlossning bara för att få henne. Hon jobbade alltså bara på NÄL nu under sommaren, och annars i Visby. Låg och trodde att jag var tyst och diskret när jag berättade för min sambo att han minsann skulle sett vilken underbar barnmorska jag har... som att han inte märkte, han satt brevid?
    Efter jag hade fått epiduralen så tappade jag mycket av känseln i hela högra sidan, och låg då och klämde mig på bröstet (?) haha, och var väldigt imponerad över att jag inte kände något, och frågade då både sambon och barnmorskan om dom ville känna.... sambon hade väl gärna gjort det men! haha :)

När väl Charlie skulle ut, så var jag så arg på läkaren som förlöste mig för att hon hade undersökt mig mitt under en krystvärk och för att hon hade berättat att hon skulle klippa mig trots att jag inte ville veta, så jag spände ögonen i henne och skulle se så arg ut som jag bara kunde vid varje tillfälle jag fick, så hon skulle förstå att jag inte gillade henne.. stackars människa!! haha 

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *