• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Mirva

Huskatt:
    "Om du är intresserad av forsknig kring vaccinationer och PDS, rekomenderar jag dej att ta en titt på Australien och England, där mer forsknig om vaccinationer gorts.
    Att hävda att alla missfall och PDS-fall kan härröras till röknig, kan sannorligt vara felaktigt."

Visa mig en enda serioes laenk daer sambandet roekning - PSD foernekas! Vaccinationer kan vara en orsak, roekning en orsak, att barnet ligger paa magen en orsak. Men roekningen aer en kaend orsak till PSD och ingen av de laekare jag pratat, hoert eller laest artiklar av tvivlar paa det.

Ingen haer har vael naagonsin haevdat att alla PSD-fall och missfall haerroer fraan roekning. Daa skulle inte min son doett i ploetslig spaedbarnsdoed, vilket han gjorde i maj foerra aaret.

• evaviola

Annsophie: Ja, det får bli ett slut nu på detta hattandet fram o tillbaka med ciggen!!!!! Ska verkligen försöka tänka positivt och tänka mer på bebben.

Det sjuka är att sen jag blev gravid så har jag blivit väldigt mycket mer "omtänksam" om andra när det gäller rök. VI var o badade igår och nedanför oss på strande satt en familj med en kille på kanske ett halvår. När vi skulle röka så gick jag bort ungefär halva stranden för att röka eftersom där var barn överallt och jag vill absolut inte att dom ska få rök på sig, oavsett hur flytigt det än är när man är ute. Men att jag skadar mitt eget BARN tänker jag liksom inte på...

Vad hemskt at se höggravida kvinnor stå utanför BB! Detta var alltså 05, eller?

• maddiz

"Det är ingen konst att sluta och röka, det är en konst att inte börja om igen"

• Anonym (hallå)

evaviola

var det inte du som predika så mkt i andra örk trådar å hoppa på dom som rökte näör dom va gravida m.m..!!

å sa att när DU blir gravid så lsutar du..

ser att du inte lyckats me d,,
    man ska nog inte öppna käften å slänga ur sig så mkt skit,om du nu gör sammma sak som dom du kasta skit på!!!!!

• Maluzalo

Hej! Jag har alltså inte följt denna tråd alls. Hittade den nyss... Men jag vill bara säga att jag håller med trådstartaren. Det e ett himmla tjatande om den här rökningen. Det finns nog inte nån, som inte vet, att det är farligt för bebisen. Och ingen normal mamma vill väll sitt barn nått ont. Men fortfarnde så är det upp till var och en! Ni som tycker att det är så hemskt att titta på, kan väll se åt ett annat håll. Det finns så jäkla mycket folk i den här världen som gör saker mot sina barn som är 100 000 gånger värre tycker jag. -Hacka på dom istället!

• Anonym

Maluzalo: Så du tycker inte att rökande gravida är normala mammor? För de utsätter ju faktiskt sina barn för något ont....

• Huskatt

Mirva

Om du är intresserad kan du leta själv. Google lite.

Känner mej för övrigt manad att ta upp en och annan verklig riskfaktor vi alla utsätter våra barn för och vår egen hälsa.

radon
    mögel
    kraftlednigar
    pulvermos (kan i stor skala ge fosterskador)
    kaffe/te (beroendeframkallande)
    bärbara telefoner (stigande siffror i hjärncancer)
    avgaser
    miljöutsläpp

Så allt annat de eldar upp på värmeverken vi inte har en aning om. Cancerpatienters blöjor osv.Och alla fimpar...
    Det är en hel del man utsätter sig för varje dag, som man inte tänker på. Som micron och trådlöst internet. Finns ju hur mycket som helst. Så , SUMMAN av allt man utsätts för, borde även det tas med i beaktande.

• Anonym

HALLÅ!!!! Glömmer ni som skriver "jag rökte minnsann och jag fick ett friskt barn på 4 kilo" att alla skador pga rökning kan komma senare i livet? Att de kanske inte syns direkt?

Åh blir så arg! Tänker inte folk längre än för dagen?

• Huskatt

Anonym

Saker som uppdagas senare i livet, det kan vara aningen svårt att bevisa att det kommer sig från en rökig graviditet.
    Förslag till skador du talar om?

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----