Star People?
Någon som känner till fenomenet SP och har åsikter och tankar om det? Kanske t.om någon som känner en?
Någon som känner till fenomenet SP och har åsikter och tankar om det? Kanske t.om någon som känner en?
Har aldrig hort talas om detta! Later intressant!
djmugg: bra då är det utklarat.
Lilou: Det är itnressant! Ett nyvaknande fenomen, eftersom folk börjar bli mera öppna och kommunikationen är bättre idag.
Jag tror faktiskt inte han har sagt upp något. Mera att de tyckte han hade blivit så flummig och djup och förstod inget av vad han pratade om. Så inga "SP" där heller
Skulle vara himla kul att veta om det var på allvar för honom , eller om han hoppat på nåt i rent kontaktsökande. Ska forska lite. Känner du eller är du SP?
Prinsessans: Aha då förstår jag. Ja man akn ju inte gå omkring och BARA prata sånt hela tiden, man måste ju kunna vara som vanligt också, men vissa snöar väl in för mycket kan ajg tänka..
Ja det vore roltigt att veta.
Hmm med risk för att ångra mig att jag svarar så ja, jag tror att jag är en SP. *väntar på idioförklaringsstormen;)*
Tänkte på att du sa att det var ett nyvaknande fenomen. Som sagt killen min brorsa känner/kände pratade om detta 1995, och tänker jag efter riktigt hårt så hade jag nog hört ordet då, eller hörde mer strax efteråt.
Jag kan inte riktigt hålla med om att folk är mer öppna idag. Jag tyckte det var mycket mer "allmängods" för tio år sedan, i efterdyningarna av new age under 80talet så hade det mesta nått ut till creti o pleti. Nu verkar det bara vara yngre som är intresserade av andlighet, och de flesta verkar bara vara inne på en massa ismer. Det "ska ha ett namn". Man ska liksom bekänna sig till en enda ism, visa upp sina symboler vare sig det är wicca eller whacko Det säger väl en hel del att ämnesrubriken är OCKULT.
Var kommer teorin om Star PEople ifrån? Eller vart hördes det talas om för första gången. Ex-vis i nån bok, eller inom nån annan andlig "grupp" ,eller i vilket land, eller så -jag förstår att SP själva har en egen historia, som jag ivrigt också väntar på. *Har du lite info, eller schyssta länkar?
Är nyfniken!
Lilou: jag skrev ett inlägg alldels i början där ajg förkalrade vad Så var förnånting, kika på det.
Prinsessans: Ja det är mycket som händer just nu. första gången jag hörd eom begreppet Sp var i Kristina Wennergrens böcker. SOm jag läste för första gångne för ett år sedan, och kände helt enkelt att det stämde, att det var såhär det var med mig okcså..
Hur konstigt och rubbat det än kan låta.. Urprunget från början tror ajg är svårt att svara på, det finsn över hela världens och tusentals människor anser sig vara Sp, i alla lnder så...
Jag rekomenderar Wennergrens böcker för lite närmare info, hon tar även upp stjärnresor, en slags tidigare-liv reggression fast med inriktning på andraplaneter, närkontakt, och info om UFO i allmänhet. Sedan om man vill tro på det hon skriver och folk berättelser, det är upp till var och en.
Jag tycker också att begreppet Star People är väldigt intressant. Kom i kontakt med det 1999, då jag hade en lite obehaglig upplevelse, typ en utanför-kroppen-upplevelse. Vill inte gå in på detaljer här, det är lite känsligt o.s.v., men detta fick mig att komma i kontakt med begreppet Star People och även förstå att jag själv kan vara "stjärnfödd" eller en Star People.
Åren 1999-2001 var en stor genombrottsperiod i mitt liv när det gäller mitt andliga sökande, sedan dess har jag legat lite lågt. Jag tror att det gick för fort fram och att jag inte riktigt hängde med i det som höll på att hända. Sakta, sakta börjar jag känna mig redo för att ta upp min utveckling igen.
Har också läst Kristina Wennergrens böcker och det känns rätt på många sätt, men samtidigt finns det en del inuti mig som är tveksam till att jag skulle vara det. Svårt att förklara det där...
Jag hade ingen aning om vad Star People var före 1999, men jag minns att jag i 12-årsåldern (slutet av 80-talet) hade en "konstig" period då jag helt plötsligt började intressera mig extremt mycket för rymdskepp och drömde mycket om UFO och rymdskepp. Jag hade nog en lite speciell period i mitt liv då också när det gäller min andliga utveckling.
Förresten, JessicaB (och alla andra!) nu ska man nog kunna skriva till mig och även lägga inlägg i min gästbok!