Star People?
Någon som känner till fenomenet SP och har åsikter och tankar om det? Kanske t.om någon som känner en?
Någon som känner till fenomenet SP och har åsikter och tankar om det? Kanske t.om någon som känner en?
Haha jo mer förvirrad.
Nej nu håller vi oss till tråden. Ses i mailen.
Intressant tråd!!
Har själv studerat detta mycket på sistone, eftersom det finns en hel del som påminner om mig i det som beskrivs om stjärnfödda. Men jag vet inte.. det är ganska mycket att ta in.
Det att jag nu börjat med min andlighet på allvar räcker gott o väl ett tag framöver.
Karatelinda: ja det rä mycket i början, och ta det i dne tackt du känner är rätt. Om du är en SP så välkommen in klubben.
Hej igen, har inte kikat in här på ett tag och här har det hänt lite saker i tråden, ser jag!
Jossa82: Jag har lite samma känsla som dig, tror att de här "änglarna" eller "högre utvecklade själarna" också är en slags Star People. Min teori/känsla är att man blir någons ljusguide/skyddsängel eller vad man nu vill kalla det när ens själ har utvecklats tillräckligt för det. Vissa ljusguider/skyddsänglar väljer att födas på jorden istället och blir därför också en slags Star People.
Sen tror jag definitivt att di Leva är en Starpeople! Är övertygad om att han vet om det själv också, men han är smart och har gått en fin balansgång för att sprida sitt budskap. Han talar i termer som är lite flummiga men som ändå alla kan ta till sig och förstå, oerhört svårt men ack så effektivt! :)
Under min intensiva andliga utveckling, runt 1999-2000 kommunicerade jag med en guide i ett halvvaket tillstånd, som förmedlade mig den här visdomen:
"Tänk dig att livets kretslopp är som en färgcirkel. Varje färg symboliserar en dimension, ett stadie i livets kretslopp. Men inom varje färg finns tusentals nyanser, och du kan därför aldrig avgöra när en färg övergår i en annan. I färgcirkeln finns ingen början, och heller inget slut, för rött som ibland felaktigt ses som den lägst stående och mest primitiva färgen, gränsar både till orange och till violett, som ibland felaktigt ses som den högst stående färgen. Därför kan du likagäna gå från violett tillbaka till rött igen. Det är först när du lär dig att göra såhär: (och så snurrade han på färgcirkeln) som du kan få VITT" (jag antar att VITT = Nirvana eller något liknande).
Kände bara att jag ville dela med mig, så ett frö av denna liknelsen som jag en gång fick kanaliserad till mig av en guide...
lily blossom: vilken fantastisk upplevelse! otroligt bra budskap!
jättebra beskrivet om kanaliserande, det var precis så jag menade!
Lilly blossom, hur gjorde du då du fick kontakt med guiden då??
Jossa82: Ja, den där liknelsen blev en riktig AHA-upplevelse för mig också, jag kände bara att "just så är det!" Därmed vill jag inte säga att det verkligen ÄR så, men för mig känns det så rätt!
Millan1984: Jag gjorde faktiskt inte något särskilt. Jag var inne i en "konstig" period då, jag fick spontana UKU:er (ut ur kroppen upplevelser) och kanaliseringar helt plötsligt. Jag hade massvis med olika "upplevelser" nästan varje natt sommaren och hösten 1999. Jag har alltid varit lite intresserad av det andliga och så, men den här typen av upplevelser var helt främmande för mig och jag trodde nästan att jag höll på att bli tokig, innan jag hittade lite information om det på nätet och i böcker.
Men det blev lite för mycket för mig tillslut, faktiskt, jag kände att jag inte riktigt hängde med och det blev nästan skrämmande för mig. Men tillslut lyckades jag bromsa upp processen, jag tror det blev bäst så. Sakta, sakta börjar jag känna mig redo att ta upp utvecklingen igen, men det finns fortfarande något som skrämmer mig lite, eller inte skrämmer kanske, men som hindrar mig och gör mig osäker av någon anledning som jag inte själv förstår.
Lily blossom, hur gammal var du första gången du upplevde detta??
jag själv är väl inte allt för medial, förutom två oförklariga händelser, som jag hört och sett..
Millan1984: Jag var 22 år då, när jag fick mina upplevelser och kom i kontakt med begreppet Star People o.s.v.
Men intresset för det andliga har funnits där så länge jag kan minnas...
Lily, håller du på att utveckla din förmåga nu??