• astri

pitebor.... 2!!!

Här är tråden där vi från Piteå och byarna runt omkring samlas för att diskutera väder och vind!

Vi som hänger i den här tråden är:
    Pippiprollan - Sabina
    Carre - Carmen
    A N - Anna
    Fam Eklund - Mona
    missteddy - Jeanette
    astri - Linda

VÄLKOMMEN ATT ANSLUTA DIG TILL VÅRT GLADA GÄNG DU MED!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-28 21:22:42:
    Slarva - Sandra
    Isa590 - Linda
    Ancha - Ancha
    Ica80 - Erica

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:11:17:
    Nu får vi välkomna ytterligare en medlem till vårt glada gäng i form av:
    DRAKON - Frida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:37:59:
    Vi har fått tillskott av ytterligare en glad trio:

dio - Jenny
    Colubrid - Anna
    Chicachula - Maria

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 21:32:01:
    Ännu mer har anslutit sig:
    Tinzu - Tina
    jessilundgren - Jessica
  • Svar på tråden pitebor.... 2!!!
  • jessilundgren

hej på er, ni hinner ju skriva så många sidor att det tar halva kvällen att uppdatera sig.
    har jobbat 8 pass på 10 dagar så jag har det jag göra att hinna läsa alla era inlägg!!

Callisto: platta är det bästa man kan ha fast det akn bli vattenskada även i dom och då kostar det pengar men tar man en ordentlig försäkring så brukar det ordna sig.
    kikade på huset på nternet, såg himla fint ut, skulle oxå vilja ha övervåning.

börjar gruva nu inför förlossningen, vi hann knappt dit förra gången och hade jag inte vart så elak åt sköterskan hade jag nog född barn i väntrummet på sunderbyn.

går det fortare andra gången eller är det bara ont förtal?
    minns inte hur det kändes och det är trots allt bara 1,3 år sedan...

annars då? inleder ikväll mitt 4 dagar lediga skift fast jouren har redan ringt så jag måste väl jobba imorgonkväll för att ingen annan kan

• astri

Åh vad kul!
    Min pappa tjatar om att jag ska följa honom till Sundsvall i sommar på hans motorcykel, men jag kan inte riktigt se vart han hade tänkt att barnen skulle vara :-/
    Jag har aldrig vågat åka med varken honom eller ex-maken på deras hojar. Ganska feg, jag vet

Kvällsöppet?! O nej, har jag missat en chans att få spendera pengarna som jag inte har?!!
    Fanns det nåt intressant? Hade Kleda något nedsatt?

Jo, jag överlevde, fast jag var inte trevlig där i slutet. Hon vaknade på "fel sida av sängen" redan klockan 4. *huh* Å jag hade kommit i säng strax efter ett.
    Men men... imorgon är en annan dag och jag har kommit på nu efter mycket testande vad som lugnar ner henne när hon är på det humör hon var på idag - så det är ju positivt i allt negativt.

Sov gott!
    Jag ska också ta och kasta mig ner under täcket

• astri

jessilundgren:
    Min andra förlossning gick fortare än första, men tredje gick saktare
    Ajsch då, gick första förlossningen s-n-a-b-b-t eller var det bara en segdragen sköterska?

• dio

astri: Kleda? Är det affären med barnkläder? Det var 20 % på allt kvällen till ära ANdres farmor köpte en jättefin klänning till LIndvi

Klart du ska våga dig på att åka kotorcykel! Det är skithärligt!

Jaja Natti natti på er!

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • jessilundgren

eh det beror på hur man ser på saken, jag visste inte om att anja skulle komma. åkte in för att jag bara kräktes och såg stjärnor vilket jag trodde var havandeskaps förgiftning.
    vattnet hade inte gått och jag ahd einga värkar.
    inne på mottagningen så kollade dom mina värden och hittade inget "fel" och skulle skicka hem mig.
    krävde att få komma upp och träffa en barnmorska och dom kopplade i sin tur upp mig till ctg och då visade sig att jag var öppen 4 cm.

fick krypa ner i badkaret vid 10 med förmaningen att detta tar låång tid.
    hade ont som faan och gnällde om smärtlindring.
    fick en klapp på huvudet och två alvedom med uppmaningen om att det gör ont att föda barn.

uppe ur karet 45 minuter senare och då var jag öppen 10 cm.
    Oj då bäst vi stjusar in dig på förlossningen var enda kommentaren.
    12,45 kikade hon ut efter 3 knystvärkar.

• astri

Jopp det är den!
    De har såååå underbart söta klänningar där!
    Attans att jag missade det. *morrar åt mig själv*

Natti natti dio!

• astri

jessilundgren:
    Oh shit!

Det är ganska konstigt det där, man tycker ju att de bör lära sig någon gång att det inte alls tar så lång tid allt.
    När jag kom in med trean var jag öppen fem cm. Jamen då har jag tid att fixa det här, sa sköterskan och försvann.
    Gick ett tag och så gick vattnet!! [Min enda spontana vattenavgång - skithäftigt!!]
    Skrek till blevande pappan att han minsann skulle springa, ringa, hämta någon nu - för att det kändes väldigt på G.
    Hon kom in och trodde väl att det skulle ta lite längre tid, kollade underredet och sen blev det en väldig febril aktivitet där de sprang runt som skållade råttor för jag var fullt öppen!!
    Efter det sa det bara "Svisch!" Så kom min lilla prinsessa

• Ancha

Jessica: Det är lugnt, du behöver inte jobba ikväll..Ancha fixar det

Med ELina började mina för värkar måndag natt kl 02.00 och tis 23 var jag inne på förlossningen..Elina kikade ut 05.40 tis morron.
    Så det var en jobbig förlossning.

Med Rasmus startade värkarna på en gång lör morron 06.30, var innte på förlossningen 10.20 och 12.23 var han ute

• dio

Godmorgon

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • Carre

Hallå!!

Vilken skön sovmorgon har jag haft idag.. vaknade kl. 11 Ohh vilken snäll maken jag har eller hur ?

Vad händer ida?? Jag ska snart äta brunch, det finns inga planer så förmodligen kommer det inte att hända nåt spännande..

Hoppas ni ha en jättetrevlig dag!!

Svar på tråden pitebor.... 2!!!