• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • 1malle

Vi har barnen hela den veckan, sista på lovet...
    Men för att det ska passa mig bra med en utekväll så kanske vi ska kolla i oktober- november
    Naevars... men för min del är det ganska körigt..
    Anders ska ju börja jobba kvällar o gör då 3-4 i veckan... så helgerna kommer bli heliga eftersom vi har barnen varannan o mitt i veckorna komer jag nog vara död ... eller nästintill...

Men gå ut ni o roa er, ni ungdomar... o berätta alla detaljer för mig sen...

• Tindrande

Hej hej

Jag känner mig inte redo att lämna Isabelle ännu känner jag, så det får bli lite senare.

Tänkte på det här med ersättning, kan man ge en måltid bara sådär, eller måste man vänja dem?
    Tänkte på om man vill ta ett glas vin nån kväll.....har fått svårt att pumpa, får as ont nämligen.

• Kenzie

Tindrande. Har du provat att handpumpa?
    Annars så gav vi Theo ett mål ersättning direkt, och det var inga problem. Men jag tycker du ska prova med NAN isåfall. Många bäbisar får ont i magen av Semper.
    Förstår att du inte vill lämna lilltjejen, du får hänga med nästa gång

• Tindrande

Ja, får ont av handpumpningen med.
    Tänkte bara om det gick att ge 1 måltid nån gång ibland så kan jag ju göra det.
    Vill ju inte hålla på med flaskan och ersättning för ofta, eftersom amningen känns viktig för mig.
    Men ett glas vin känns efterlängtat just nu....

• Kenzie

Jo men du kan absolut ge nån gång ibland. Förut fick Theo bara 1 mål ersättning om dagen och det fungerade jättebra. Ett tips är att låta henne suga en stund på flaskan innan du låter maten rinna ner, så att det tar en stund innan maten kommer (om du förstår, lite konstigt formulerat kanske). Vi gjorde inte så och nu blir Theo skitarg om det så bara tar 5 sekunder för mjölken att rinna till när jag ska amma. Han har blivit lat min lille herre.

• Matilda86

Jag kan den 10:e *party*

Tack för trevlig fika!!

• Kenzie

Matilda: Woho! Nu ska vi bli fulla Läste att du köpt den gröna jackan, vill se bild nuuu! Theo ska nog få den bruna imorrn om han är snäll

• concordia

Den 10 augusti blir super bra! *party* Skrattande

• Matilda86

haha Kenzie där fick du till det

Ja den är sååå fin och jag tog 80 det trodde personalen oxå...nu vill jag ta på den men jag lovar att hon slipper i denna värme=)

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7