• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Pink Rose

Lady
    Jag tänkte på det också... Undrar om det går att lösa på något sätt. Eller om man ska lägga upp dem någon annanstans, men då måste man ju hitta ett bra ställe för det.

• Lady Namárië

PR--> Jag funderar på att spara dem i "rätt" ordning på datorn, och sedan göra ett enda blogginlägg av alltihop när jag spelat färdigt. Under tiden får det nog vara struligt.

Men jag skulle gärna lägga den någon annanstans. Jag gillade verkligen Auds släktträd också. Det är ju lite svårt att hålla reda på alla kusiner och bryllingar.

• aud

Släktträd är faktiskt riktigt kul att göra, sedan känns det så skönt att se hur allt hänger ihop egentligen. Det blir ju som sagt lite rörigt efter ett tag.

Hur gick det med tutorialgrejen? Blev du något klokare?

• Lady Namárië

Aud--> Jag har inte hunnit, för den stationära datorn har varit ute på äventyr med Älskling och jag har haft bebistjänst. Men så snart jag får en stund över skall jag sätta mig och mixtra lite.

• Pink Rose

Lady
    Jag tänkte också på att man sparar allt till ett blogg inlägg. Men det känns som det kommer bli himla rörigt. Alla fall för mig

Älskar Auds släkträd... så snyggt Och väldigt praktiskt.

Har ingen lust med sims just nu. Allt känns så tråkigt

• FlowerGirl

hur tar man stora bilder? har tatt massa bilder men när jag går till katalogen "storytelling" och öppnar bilderna är de jättesmå... de kan jag inte lägga ut... man ser knappt nåt

• aud

gå till katalogen C:\Documents and Settings\---\My Documents\EA Games\The Sims 2\Neighborhoods

• aud

Haha. Det kanske var det du gjorde. Trodde du menade den andra storytellingkatalogen.
    Det finns alternativ inne i spelet, i menyn, där man kan välja storlek på korten som tas. Kolla där.

• Lady Namárië

PR--> Man kan ju fortfarande göra flera blogginlägg (typ ett för varje kapitel), även om man gör dem samma dag. Men jag håller med om att FL:s blogg inte är optimal för Legacy-dokumentation.

Hörni, om en sim vill ha barn och barnbarn, uppfylls de önskningarna av adopterade barn och eventuella barn som dessa får/adopterar? Jag har en trölig sim som vill ha sex barnbarn som LTW, och så himla kul är det ju inte att spela gravida simmar. Han skulle kanske kunna adoptera tre eller fyra, som i sin tur adopterar några ungar när de bli vuxna?

Jag har glömt hur det funkar när man adopterar. Får man välja kön och ålder (även tonåringar?) själv?

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4