• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Lady Namárië
    ÅsaKj skrev 2006-05-31 23:29:00 följande:
    Alltså, jag blir knäpp. Jag får fortfarande inte min sim att gå på föreläsning. Jag har försökt klicka på simmen men får bara alternativet "meditera" Vad gör jag för fel?
    Hm, det måste ju vara någon bugg. Är det rätt tid och allt? Prova att flytta ut simmen och flytta in henne/honom igen!

Jag går iofs aldrig på föreläsningarna, för jag tycker att det går fortare att fylla stapeln med studiegrupper och hemuppgifter.
  • Auris

Lady: Hur gör man hemuppgifter och studieuppgifter då? Var hittar jag dem? Det enda jag lyckat göra är terminsuppsats som jag hittar genom att klicka på datorn.

Jag ska testa spela något annat hushåll se om det är samma. Vilken är rätt tid att gå på föreläsning? Min sim har föreläsning 10-12 och jag har testat både strax före 10 och strax efter men man kanske måste iväg tidigare?

• chicopico

åhhh en alldeles egen sims 2 tråd!!!!
    jag har spelat sims i flera år men nu sen jag fick min dotter har jag inte tid... åhhh vad jag saknar det...hur går de för er?? har ni några bilder från era hem??

• Auris

Nej. Nu har jag testat tre olika hushåll och jag lyckas inte få upp alternativet "gå på föreläsning". Antingen har jag någon stor bugg eller också är det något jag har missat i hur man gör. Studieuppgifter och hemuppgifter har jag inte heller lyckats hitta åt så mina simmars stydieresultat lyser rött!

• Pink Rose

ÅsaKj
    Har du testat att uppdatera spelet med en patch ifrån www.thesims.se ? Själva uppdateringen ska fixa sånt som inte fungerar, förhoppningsvis.
    Själv ser jag inte hur högt upp i mätaren mina simmar har studerat (alltså studieresultaten) det är bara rött där

• Lady Namárië
    Chicopico--> Jag legacybloggar här: http://www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html, och Aud har en jättekul sida med sitt Legacy.

ÅsaKJ--> Det verkar definitivt vara någon bugg. Hemuppgifter (assignments heter de på engelska, jag vet inte exekt vilket ord de använder i den svenska översättningen) skall finnas som valmöjlighet när man klickar på simmen och väljer College... --> Do Assignment.

Research (studiegrupper) fixar man genom att klicka på bokhyllan/en bok och välja College... --> Do Research. Sedan klickar du på andra studenter och väljer Ask to join group research. Du kan också klicka på studenter som redan sitter och läser och välja Join group research. Studerar din sim med fyra andra fylls mätaren på snabbast.

En timme innan föreläsningen börjar skall det komma upp en ruta om att h*n skall go to class. Gör det inte det skall man kunna klicka på simmen och välja College... --> Go to class. Om inget av detta funkar behöver du nog installera om spelet eller ladda hem någon form av patch. Funkar det att gå till slutprovet?
  • chicopico

haha sitter o läser din blogg nu.... arizona har ett väldigt speciellt sätt att köra bil på *garvar*

• Lady Namárië
    chicopico skrev 2006-06-01 13:02:21 följande:
    haha sitter o läser din blogg nu.... arizona har ett väldigt speciellt sätt att köra bil på *garvar*
  • chicopico

åhh när min sambo kommer hem ska jag minsann säga att han får ta maja så jag kan spela lite hihi sååå sugen

• Pink Rose

Nån som har bild på sitt Legacy hus? Jag måste flytta ut alla ifrån tomten och börja om från början eftersom allt har hängt sig. Har svårt att tänka ut en planlösning för 4 vuxna och en kommande bebis.

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4