• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • missteddy

är det någon som har en bra sida där man kan ladda ner möbler mm till spelet?

• Pink Rose

Lady
    Åh vilken bra Legacy!

Är det bara bilder i sims bloggen som blir små? Det ska tydligen finnas någon inställning i spelet som gör att bilderna blir bättre kvalitet och större. Kanske borde testa och ändra i de inställningarna, om du inte redan har gjort det

• Lady Namárië

Hahahaha! Älskling undrade över bilderna på streakern i min blogg, oich jag förklarade att net var en NPC-karaktär. Hans kommentar:

"Jaha, en No Penis Character, då?"

• Pink Rose

Lady
    Haha Vilket namn på NPC:n... kommer tänka på det så fort jag hör den förkortningen nu

Har du gjort din egen studentkorridor?

Borde också göra Legacy, men jag har så kul med de draman jag redan har satt igång i spelet... Fullt upp med dem

• Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2006-05-21 20:33:08 följande:
    Har du gjort din egen studentkorridor? Borde också göra Legacy, men jag har så kul med de draman jag redan har satt igång i spelet... Fullt upp med dem
    Nej, jag har hittat ett favorithus som heter Lam Plaza på Académie le Tour. Det har inte plats för så många studenter, så badrummen blir inte lortiga så fort, och rummet direkt till vänster är stort nog att rymma både dubbelsäng, skrivbord, espressomaskin och ett eget toalettbås.

Dessutom finns ju alla grejer man köper dit kvar när nästa generation kommer, så innan en sim lämnar college ser jag till att bränna alla hennes/hans tillgångar på sköna möbler och roliga saker.

Legacy är faktiskt jättekul, men du kan väl blogga om det du redan spelar?

Är det inga andra legacyspelare som tänker slänga upp lite historier?
  • FlowerGirl

Är det någon som spelar Arbetsliv och vet hur man gör för att få alla "perk points" ??? lyckas bara få 10 eller 11.... sen när journalisten kommer så får han alla varor till lågpris men lyckas ändå inte få priset man får för bästa "review"

• Pink Rose

Lady
    Jaha Jag förstår. Låter ju som ett perfekt hus

Jag måste installera om mitt spel tyvärr. Och jag reser bort en vecka imorgon, men efter det så lovar jag att jag ska börja Legacy och börja blogga

Flowergirl
    Vad är perk points? Har den svenska versionen och det är lite svårt att förstå vad du menar Förklara gärna lite vad de gör så vet jag nog säkert.
    Angående journalisten, har du hjälpt denna? Mina brukar ofta stå och vilja ha hjälp. Har aldrig behövt sätta grejerna på lågpris när den kommer på besök. Se bara till så att det är städat och att resten av kunderna får hjälp... typ

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4