• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Lady Namárië

Det är faktiskt jättekul, även om det kliar i fingrarna efter att få fuska ibland.

• Pink Rose

Jag vet Speciellt när allt håller på att braka ihop. Hur många generationer är du på nu?

• Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2006-05-28 13:24:05 följande:
    Jag vet Speciellt när allt håller på att braka ihop. Hur många generationer är du på nu?
    Min första Legacyfamilj väntar på att tionde generationen skall födas, men det ligger på is eftersom jag drabbats av lite separationsångest. I nya legacyt (D'Arbanvilles, som jag skriver om i bloggen) är tredje generationen snart tonåring.

Jag behöver ite hjälp, förresten! Vad är det jag skall back up-spara om maken behöver ominstallera en massa krafs på datorn och jag är rädd att forlora mina save:ningar?
  • Pink Rose

Oj då Ja, jag förstår att du inte vill spela klart på den första legacyn.

Jag sparade hela Sims mappen i mina dokument, och det gjorde att precis ALLT var kvar. Alla relationer, hus, pengar... allt. Helt otroligt

• badprinsessan

jag har inte spelat sms på 2 veckor nu... har jobbat förmycket o så har jag börjat träan oxå... bhuhuuuu men är ledig på ti o ons så kanske att jag kan spela lite då...

• Vaja

spelade lite igår. Min sim hade en date hemma hos sig. Efter en stund går hans date till soptunnan och äter lite *uäck* och slickar sig om munnen. Första gången jag ser det, han kommer inte träffa henne igen

• Pink Rose

Vaja
    Ehhhhh.... mysigt Tur att du kom på det nu och inte sen när förhållandet hade blivit allvarligare. Värsta som finns är att få sådana ungar

• aud

Pink Rose - "Värsta som finns är att få sådana ungar"

Jaaa. Jag blir vansinnig när de jämt ska hoppa i vattenpölar. Jäkla skitungar, men betoning på skit. Jag brukar alltid göra så att mina är cleanfreak, men när man spelar legacy är det ju inte lika lätt att styra över.

• danitra

Har börjat spela Sims på xbox. Inte helt tokigt faktiskt.

• aud

Tycker du? Jag blev jätteuttråkad och så störde jag mig på att det inte är lika lätt att styra med en handkontroll :) Matalternativen var ju roliga dock, samt att man kunde odla saker.

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4