• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • danitra

aud: Ja, det blir ju ett helt annat spel. Spelar "story mode" så man har ju som en utmaning att klara så många % som möjligt.

Gillar faktiskt styrningen nu, var lite svårt att vänja sig vid 3:persons perspektivet men nu tycker jag det är jättebra.

• Pink Rose

Aud
    Precis Eller när de kissar i duschen och hela badrummet är fyllt med "vatten" eller vad det nu är Har precis fått en sån Legacy unge. Yay

En till Legacy fråga... Får man byta ambition på folk som flyttar in i familjen? Eller blir det minus poäng för det? Sonen gillar trädgårdsmästaren som är romantisk sim. Kommer ju sluta bra

• Lady Namárië

PR--> Jag tror att det kostar en poäng att byta ambition oavsett (om man inte byter till grilled cheese).

Jag brukar alltid ge mina simmar noll eller bara en cleaningpoint. Det är ju mycket roligare med trevliga, skojfriska simmar, tycker jag. fast nog skitar de ner, alltid. Och barnen är såååå jobbiga.

You can't take the sky from me.
  • Pink Rose

Lady
    Ja, just det Förstår inte att allt ska vara så svårt att komma på själv när man spelar.

Vet inte om jag orkar med min Legacy. Kommer inte in i tomten längre utan allt hänger sig bara
    Får se om jag orkar fortsätta sen när jag är frisk..

• aud

Pink Rose
    Hehe, när de pinkar i duschen sparar man ju iaf tid ;)

• Pink Rose

Jo iofs Men då blir det antigen dyrare (när städaren kommer) eller tar ungefär lika lång tid att torka upp det, som det hade tagit att gå på toaletten. Svår balansgång

• fisbubbla

Kan man ha bil i Sims2? Fattar inte hur isåfall, men har sett att det finns bil i köpläget, men den går inte att trycka på..

• Pink Rose

Man måste ha en garageuppfart och tillräckligt med pengar för att ha bil

• fisbubbla

Hur gör man en garageuppfart då? Varför går det inte ens att kolla på bilar i köpläget? Det går ju med allt annat, oavsett om man har råd eller inte. Och kan man ha djur? Hur isåfall? Och kan man ändra årstider?

• Fru Höstlöv

Åh, husdjur längtar jag också efter. Hoppas det kommer en sån expansion-pack snart.

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4