• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Pink Rose

Kanske borde ha ÅR som nickname

Bilderna låg där Gälller bara att rensa bort det som inte är intressant och få allt i rätt ordning

Vill också spela nuuuuuuuuu... Snacka om att man blir beroende.

• Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2006-06-01 14:05:59 följande:
    Kanske borde ha ÅR som nickname Bilderna låg där Gälller bara att rensa bort det som inte är intressant och få allt i rätt ordning Vill också spela nuuuuuuuuu... Snacka om att man blir beroende.
    Ja, jag blev jätteless när jag upptäckte att bilderna hamnar i helt galen ordning. Jag hade ju tänkt lägga upp historien om min första legacyfamilj, men jag har faktiskt inte ork och tid att sortera igenom hundratals slumpmässiga bilder. Därför är jag rätt noga med att plocka några bilder i taget den här gången.
  • Pink Rose

Precis Å sen ta bort de som man inte behöver sen... så allt ligger i bloggen. Eller att man lägger de på ett annat ställe så har man det som backup.
    Förstår inte att det ska vara så svårt att organisera in dem rätt när man programmerar spelet Grr.

• aud

Men vad knasiga ni är :) Det är ju bara att sortera bilderna efter "date modified". Jag brukar sitta med ett block och skriva ned stödord för varje bild jag tar, sedan när jag går in i mappen trycker jag på date modified och så är det bara att köra på. Lätt som en plätt.

min simsida är www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm

borde kanske skriva upp det på min "min sida".

• Lady Namárië
    aud skrev 2006-06-01 15:16:10 följande:
    Men vad knasiga ni är :) Det är ju bara att sortera bilderna efter "date modified". Jag brukar sitta med ett block och skriva ned stödord för varje bild jag tar, sedan när jag går in i mappen trycker jag på date modified och så är det bara att köra på. Lätt som en plätt.min simsida är www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychalle...borde kanske skriva upp det på min "min sida".
    Vad? Vaddå "date modified"? Var? *korkad*
  • aud

:)
    I mappar överhuvudtaget kan man ju sortera filerna efter t.ex. typ eller namn eller TID! Så om du trycker på date modified så sorteras de efter vilken tid de togs (eller ändrades). Det fungerar iofs inte om man kör massor av hus parallellt i samma stad men det gör inte jag så jag tänkte inte på det hehe.

• Pink Rose

Åh vad smart... måste man markera alla bilderna då? Det verkar nämnligen inte funka här

• Pink Rose

Suck. det fungerar ju visst... det är mitt bildprogram som är dum bara

• Lady Namárië

Oj, kolla vad bra det funkade när man bara spelar ett hus i kvarteret!

Finns det något sätt att få spelet att sluta spara thumbnails? De är ju fullkomligt onödiga.

• Pink Rose

Lady
    Precis vad jag tänkte på när jag ordnade till de i ordning.. å de där webbmallarna är också himla onödigt

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4