• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Lady Namárië
    TheLove skrev 2006-06-19 13:02:23 följande:
    Hjälp! Min kille träffade en tjej när han va på universitetet, dom förlovade sig och han flyttade hem, nu kan han inte gifta sig eller låta henne flytta in, är det för att hon är young adult eller? vad är felet?
    Ja, det är verkligen skit när det blir så. Jag brukar skaffa simmen ett eget hus sista terminen och be kärleken flytta in. Då får man ju kontroll över henne och kan låta henne gå färdigt eller hoppa av universitetet och bli vuxen.

Vad du kan göra är att du spelar en annan sim på campus och ser till att h*n blir vän med din sims kärlek så att hon vill flytta in till honom.
  • TheLove

okej tack, hade preecis tänkt göra det, men det är väl skit svårt att hitta personen? hon bodde ju inte i någon koridor eller så som jag hade...

• Lady Namárië
    TheLove skrev 2006-06-19 13:12:38 följande:
    okej tack, hade preecis tänkt göra det, men det är väl skit svårt att hitta personen? hon bodde ju inte i någon koridor eller så som jag hade...
    Om hon inte är en npc kan hon finnas i campus directory (välj college-->campus directory när du klickar på telefonen.
  • TheLove

okej tack så mycket, ska genast prova det

• Pink Rose

Pust... trodde nyaste karln i min Legacy skulle gå under nyss Gravid med en alienunge och hade ett småbarn i famnen. Hör jordens skrik ifrån hissen, det visade sig att den störtade Vilken tur att karln överlevde, annars hade jag förlorat tre simmar.

• Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2006-06-19 19:23:13 följande:
    Pust... trodde nyaste karln i min Legacy skulle gå under nyss Gravid med en alienunge och hade ett småbarn i famnen. Hör jordens skrik ifrån hissen, det visade sig att den störtade Vilken tur att karln överlevde, annars hade jag förlorat tre simmar.
    Oj, vilken mardröm! Tur att jag inte har arbetsliv, jag har ju lite ångest för hissar irl.
  • Lilith74

Har någon köpt CD:n med massa nya saker till Sims2? Bland annat en barnkammarinredning och vad det var. Är det något att ha?

Sedan en fråga om nedladdningar - finns det någon sida utan massa KRÅNGEL!!?? Där man bara enkelt och snabbt kan ladda ner möbler och tapeter tex. utan att vara medlem, utan tjafs och som är lättbegriplig?

• Lilith74

Hur får man in folk i hissen förresten? jag har ett tvåvåningshus och har satt in ett hisschakt och ett "hissrum" men när jag klickar på hissen står det "åk till denna våning" och sedan går simmen därifrån utan att invänta hissen. På övervåningen kan man inte ens klicka på hiss-skrället. Nån som vet?

• Lilith74

Hur funkar det är med aliens? En av mina simmar har blivit bortsnappad en gång men hur får de bebisar med aliens? Ska de titta i teleskopet oavbrutet?

• Lady Namárië
    Lilith74 skrev 2006-06-19 20:55:28 följande:
    Hur funkar det är med aliens? En av mina simmar har blivit bortsnappad en gång men hur får de bebisar med aliens? Ska de titta i teleskopet oavbrutet?
    De (endast män) kommer tillbaka gravida om du inte har för många simmar i huset och om den som blir bortförd är mer än tre dagar från att bli gamling.
Svar på tråden Sims 2 - tråd 4