• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Laire
    Pink Rose skrev 2006-06-20 14:33:09 följande:
    SundsvallstjejHur är statusen på jobbet? Det finns ju en mätare i jobbfliken som visar det där. Och de kanske inte är på platina nu efter de har fått barn och det har nått med det att göra?
    Den är också på topp, jag fattar inte alls vad som är fel.
    Kärleken går dit den vill och inte dit den skall.
  • Pink Rose

Vad mysko Då vet jag tyvärr inte vad det kan vara...

• Violett

Jag kunde skicka iväg vissa simmar på slutprov efter slutprov och på så sätt slippa några terminer, men jag vet i tusan hur det gick till. Hade inte skrivit något fusk eller så. Kanske var det en bugg. Eller finns det vissa magiska tomter där det går att fuska. Är det ingen som varit med om detta??

• Igelkotten Sthlm

Hej alla Simsare! Har några funderingar som jag tänkte fråga er om. Först och främst, min ena sim har träffat en kille på en skönhetssalong på en av hennes utflykter till city. Det som är märkligt med honom är att det går inte att prata ordentligt . Man kan liksom inte göra något annat än att prata, flirta eller övertala. Man kommer inte längre i relationen liksom. Någon annan som varit med om samma sak?

Så min andra fråga, det gäller en sim som inte kan gå på någonting annat än platt underlag. Så fort det blir det minsta uppåt så står han stilla. Måste vara någon typ av bugg, eller? Deras hus står i en nedförsbacke så han kunde inte ta sig till skolan. Det tog några dagar innan jag begrep att han inte kan gå i uppförsbacke. Med hjälp av fusket move_objects så kunde jag låta honom gå i skolan men det blev ju rätt drygt att hela tiden hjälpa honom upp till vägen och så ner igen på eftermiddagen. Nu har jag tröttnat på att vara hans stöd så jag lät honom åka till universitetet och sen ligger han bara i familjekorgen tills vidare.

Heja Sverige i kväll!

• Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2006-06-20 17:33:37 följande:
    Min Legacy är uppdaterad
    Åh, vad kul att läsa, PR!
  • Lilith74

Igelkotten: Den killen som man bara kan prata med, jobbade han på salongen? De som är anställda (hembiträdet, brandmannen, postkillen samt vissa andra) kan man först bara prata och eventuellt flirta med. De måste prata jättemycket innan det går med annat, jag tror att de måste vara kära till och med. Eller måste han flytta hem till henne till och med, ni andra som vet bättre?

• Tillififf

Nu har jag suttit och laddat ner grejer halva eftermiddagen. Extraherar / packar upp filerna men de finns inte i spelet iaf    Dessutom hänger sig spelet när man ska flytta in i ett hus / bygga nytt hus...
    Varför? *okunnig*

~ * Mamma till världens finaste Nea * ~
  • therre

tänkte faktiskt idag om det fanns en sån här fl-tråd!

• Lady Namárië
    Tillififf skrev 2006-06-20 18:45:55 följande:
    Nu har jag suttit och laddat ner grejer halva eftermiddagen. Extraherar / packar upp filerna men de finns inte i spelet iaf    Dessutom hänger sig spelet när man ska flytta in i ett hus / bygga nytt hus...Varför? *okunnig* ~ * Mamma till världens finaste Nea * ~
    Har du lagt dem i rätt mapp? (Kolla ts:en!) Och vrifrån har du laddat hem? Officiellt material är nog lite mer buggsäkert än hemmagjort.
Svar på tråden Sims 2 - tråd 4