• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Mamalicious

haha en pomfrit
    Men alltså: på college så kan man ju välja showbiz som major..Är det bara på det viste man kan arbeta inom yrket sen?

• Lady Namárië
    Mamalicious skrev 2006-06-22 15:13:50 följande:
    haha en pomfrit Men alltså: på college så kan man ju välja showbiz som major..Är det bara på det viste man kan arbeta inom yrket sen?
    Nej, det skall gå att välja det yrket sedan också. Det symboliseras av en dörr med en stjärna på.
  • Mamalicious

hm ok..får nog dra på spelet nu o snoka lite. Tack så jätte mycket för din hjälp lady N På återseende

• Mamalicious

Nej men gud så konstigt alltså jag har verkligen bara de gamla vanliga tråkjobben..hm vad 17..

• Pink Rose

Flowergirl
    Ja, men det adopterade barnet får inte föra familjen vidare.

• FlowerGirl

Nu har jag blivit puls medlem men fattar inte hur man ska lägga in bilderna! Jag går in på Blogg och väljer "skapa ny blogg" sen står det att man kan lägga in en bild... skriva titel.. välja vilka man vill ska kunna se bloggen.... sen trycker jag på "spara"
    Sen när jag ska kolla hur bloggen ser ut så ser man bara en liten bild även om jag hade lagt 2 stycken STORA bilder.... hjälp mig nån!

• Lady Namárië
    FlowerGirl skrev 2006-06-22 15:45:39 följande:
    Nu har jag blivit puls medlem men fattar inte hur man ska lägga in bilderna! Jag går in på Blogg och väljer "skapa ny blogg" sen står det att man kan lägga in en bild... skriva titel.. välja vilka man vill ska kunna se bloggen.... sen trycker jag på "spara" Sen när jag ska kolla hur bloggen ser ut så ser man bara en liten bild även om jag hade lagt 2 stycken STORA bilder.... hjälp mig nån!
    Varifrån tar du bilderna?

Nu när du är plusmedlem kan du ladda upp dem i en dold mapp i ditt bildgalleri. När du sedan skall kopiera och klistra in dem måste du först klicka på dem så att de blir stora, annars kopierar du bara in tumnageln.

Dessutom måste du ladda upp rätt bild. Det korkade spelet tar ju en stor och en tumnagel avvarje bild, så om man väljer den som heter thhumbnail.. istället för snapshot... blir det fel.
  • FlowerGirl

Lady Namarie!!

Hur gör du för att lägga in dina bilder?

"Bloggbild: visas i bloggens sidhuvud som porträttformat) .... bästa resultat får man med bilder.... Browse" sen klickar jag på Spara

Lägger bilden där... den visas sen men som en liten miniatyr!, bilden är 600x450 pixels.... har försökt att göra bilden mindre 80x100 men resultatet är precis densamma.... vad gör jag för fel?

• Lady Namárië

Nej nej, du kopierar in bilden direkt i texten, precis som när du lägger in den i en tråd. Gör så här:

Öppna ditt bildgalleri i ett nytt fönster.

Klicka på tumnageln av vald bild så att den blir stor.

Högerklicka på bilden och välj kopiera.

Sätt markören där du vill ha bilden, högerklicka och välj Klistra in.

(om du har PC, förstyås.)

Så här:

Blablablablabla

blablablablablabla

Hänger du med? Testa att lägga in en bild i den här tråden!

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4