• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Lady Namárië
    TheLove skrev 2006-06-27 21:32:33 följande:
    tack lady N. Såg att det fanns nude patch för nattliv också, vilket ska man ha?
    Jag vet faktiskt inte. Men det låter väl rimligt att man installerar den so passar bäst till de expansioner man har? Det kanske har med NPC:erna att göra. De blev ju No Penis Characters för mig.
  • TheLove

haha jo men jag kopierar texten som står om det vanliga. (står inget om det för nattliv)

In "The Sims 2," Sims are blurred when they use the bathroom, take a shower, or enter the hot tub naked. There is a user made nude patch that will get rid of the blur. The nude patch for "The Sims 2" works for Sims of all ages.
    The nude patch does edit the exe for "The Sims 2," but makes a backup in case you want to restore the patch at a later point.

The cheat code removes the blur, which will show exactly the same thing a Barbie doll or Ken doll does. It does not show detail of a Sim's body. For a Sim to have more explicit details, a user has to do download custom created nude skins, created by other gamers not Maxis.
    To turn off for "The Sims" and "The Sims 2 Nightlife": intProp censorGridSize 0, to turn on: intProp

Det låter ju som om det är det vanliga man ska ha...

• Lady Namárië

Ja just, ja, jag har ju faktiskt laddat hem nude skins! Vänta skall jag se om jag hittar sidan!

• TheLove

mm tack så mycket! Men då laddar jag hem den vanliga då...? men måste man packa upp det på nått sätt eller? har aldrig laddat hem grejjer till sims, så jag har ingen aning om huyr man ska göra...

• Lady Namárië
    TheLove skrev 2006-06-27 21:57:51 följande:
    mm tack så mycket! Men då laddar jag hem den vanliga då...? men måste man packa upp det på nått sätt eller? har aldrig laddat hem grejjer till sims, så jag har ingen aning om huyr man ska göra...
    Vanligtvis behöver man bara lähgga dem på rätt ställe och eventuellt packa upp dem.
  • TheLove

jag kan inte laddaa hem det :-S Det ärö suyper mysko. Måste logga in så jag skaffade en sida där och jag kan inte hitta det igen :-S

• Lady Namárië

Sundsvallstjej--> Haha, Patrik verkar sådär lagom lätt att spela! FlowerGirl--> Jag kan fortfarande se dina bilder! Vad tufft med vingar! Var hittade du dem?

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4