• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Pink Rose

Sundsvallstjej
    Vilken kul blogg!

• Pink Rose

Har väldigt svårt beslut att fatta... har tre legacy arvingar, och jag har ingen aning om vilken sim som får föra familjen vidare Alla har både fördelar och nackdelar. Hur brukar ni tänka?

• Trossens mamma

Kan ingen hjälpa mej komma igång med en legacy? så man kan varva lite? jag menar jag har läst reglerna men vill å behöver ändå hjälp att det inte blir fel.

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Pink Rose

Vad behöver du hjälp med? Hjälper gärna till... tror de andra i tråden gör det också

• Trossens mamma

Nja alltså jag måste få hjälp från grunden. är det så att man kör utan fusk å bygger upp allt vartefter.
    å de är nåt med generationer å blodsband å adopterade får inte föra generationen vidare osv...

jag måste få koll så kan jag kanske starta en legacy blogg iställlet från direkt.

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Pink Rose

Precis... du har uppfattat det helt rätt. Man väljer den största tomten som finns, och flyttar in en ensam sim. Sedan ska man spela i 10 generationer utan fusk, och försöka få familjen så pass stark som möjligt och så många poäng som man kan (se reglerna för poängen).
    Första simmen måste kunna spåras till den sista simmen i den tioende generationen.

• Skalman1

Fanns reglerna och poängsättningen på svenska nånstans?

• Pink Rose

Jo, jag hittade alla regler och poängsättningen. Kan kopiera in det i tråden igen om det behövs... Så slipper man leta igenom hela tråden. Någon hade kopierat in det i en blogg också, har jag för mig.

• FlowerGirl

lady Namarie: var jag hittade vingarna..... ja du, det är en bra fråga, har varit på så många olika sidor att jag knappt kommer ihåg var jag hittade de.... men de finns säkert på modthesims2, har för mig att det finns massa "vingar" där med

• Skalman1

På svenska? Det hade varit toppen Pink Rose för jag har letat men inte hittat!

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4