• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Lilith74

"New sims can join your household, but there are restrictions. Only "Townie" and "NPC" sims may join your household from the outside"

- Markövertag är Townies, för jag har ju inte skapat dem. Eller har jag fel? I så fall har jag totalschabblat hela min Legacy-familj

• Lilith74

Pink rose: Vilka ser du som "inflyttbara"? Bara NPC:s? (Städerskan etc)
    Blir riktigt orolig nu.

• Pink Rose

Lilith74
    Men de bor ju i "stan" som kommer med arbetsliv. Det är ju bara företagarfamiljer där, som man kan spela med. Därför räknas de inte som townies. Tyvärr

Magica deHex
    Du måste nog stanna kvar på den stora tomten och bygga upp ett hus själv. Förstår ditt problem, har väldiga problem med att bygga hus själv Håller på att bli galen när jag måste göra det.

• Pink Rose

Lilith74
    Precis, städerskan är NCP och townies är typ som Benjamin Lång (som är med i flera legacys ovan). Inte de färdiggjorda familjerna som kommer med i spelet. Tex de familjerna som redan bor i Veronikavik när man installerar spelet.

Vad synd att du inte visste att han Markövertag var sån familj

• Lilith74

Fast hur ska man veta? jag skapade ju ett nytt grannskap som var helt tomt och Markövertag dök upp utanför. Jag har aldrig spelat stan, men förstår hur du menar, att man kan välja en sådan familj och spela med. Asch, jag kör vidare ändå...

• Trossens mamma

alltså hur kommer jag igån nu då med legacy? startar man nattliv som vanligt å köper en tomt. hur får man xstrem starten då?
    förvirrad av all text som kom med reglerna

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Pink Rose

Precis Himla svårt att veta... "bageri sonen" kom förbi mitt Legacy hus förut. Och det var himla tur att man vet att de kommer med i arbetsliv och är spelbara. Annars så hade jag gjort samma sak som dig.
    Skulle också köra vidare på din legacy Å dessutom gjorde du ju allt för att förhindra att sådana simmar skulle komma in i din familj... suck. Men det är ju bra att han hade så pass mycket pengar

• Lady Namárië

Japp, alla simmar som man kan spela själv är otillåtna "inflyttare" i Legacy. Men Lilith74, du kan väl dra bort de poängen som du tycker att det giftet gett dig, och fortsätta köra ändå?

FlowerGirl skrev 2006-06-28 21:35:14 följande:
    jag har laddat hem en massa saker... Experimenterar lite just nu med att bygga stränder där mina simmar kan simma..... på riktigt alltså
    Varifrån har du laddat hem dem? Jag blev väldigt förjust i vattnet och stranden!
    Magica deHex skrev 2006-06-28 21:57:19 följande:
    Hej hej! Ny här och har nu också hamnat i Legacy - träsket! Efter dagar av gnidande på college tog min sim aniara Legacy examen och kastades brutalt ut i den Xtrema verkligheten. Men det gick bra, hon lyckades roffa åt sig en rik karl på studs... Men en fråga - nu när familjen har pengar vill jag ju byga ett hu still dem. Men jag verkar inte kunna använda ngn av de färdigtillverkae husen. Inte på den tomten i alla fall Måste jag bygga mitt hus själv (SUCK måste jag bli arkitekt också!) eller är det tillåtet att flytta Legacy familjen till en annan tomt för att byta upp sig husmässigt????
    Kul!

Du kan inte sätta ett färdigt hus på en bebodd tomt, tror jag. Men det är faktiskt ganska roligt att bygga själv. Jag ar bilder på mitt hus i min Legacyblogg, om du vill titta!
    You can't take the sky from me.
  • Lilith74

Ja eller också startar jag om... Jag har så dåliga foton från det här legacy-spelet ändå. Dessutom har jag byggt för stort hus med alla Markövertags pengar så det tar jättelång tid vad man än ska göra.

• Pink Rose

Trossens mamma
    Då låter du bara simmen bo ensam i en vecka på tomten, utan att någon flyttar in. En sim vecka...

Magica deHex
    Kom på att jag också har en bild på mitt hus, nu när Lady N skrev det. Se min blogg om du är intresserad.

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4