• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Trossens mamma

Nu ser jag hur gjorde du?

*Stolt mamma och Ålänning*
  • FlowerGirl

jag har laddat hem en massa saker...
    Experimenterar lite just nu med att bygga stränder där mina simmar kan simma..... på riktigt alltså

• Pink Rose

Flowergirl
    Du kan ju göra värsta Robinson nu

• Lilith74

Ni pratade om väskan - den får man i Arbetsliv också. Den är väldigt praktisk att stoppa saker i. Om någon flyttar in för att man vill komma åt personens pengar (Legacy) så kan man kolla i väskan innan man flyttar ut. En av min townies hade grejer för 100 000 i väskan som min legacy-familj tog och sålde innan townien flyttade ut igen! Riktiga rånare!

En Legacy-fråga: Får de dricka den gröna vätskan, livselixiret?

Ett Legacy-tips till förresten, ta in Malcolm Markövertag i familjen, han har företag värda 160 000 simoleons!

• Pink Rose

Oj då Vilken tur du har haft Lilith74. Jo, man får använda det gröna livselexiret. Om man inte gör det igenom hela spelet så får man en poäng extra, vilket inte är så mycket.

Men Markövertag familjen får man väl inte gifta in i sin familj? De är ju spelbara simmar, alla fall så som jag ser det.

• Magica deHex

Hej hej! Ny här och har nu också hamnat i Legacy - träsket! Efter dagar av gnidande på college tog min sim aniara Legacy examen och kastades brutalt ut i den Xtrema verkligheten. Men det gick bra, hon lyckades roffa åt sig en rik karl på studs...

Men en fråga - nu när familjen har pengar vill jag ju byga ett hu still dem. Men jag verkar inte kunna använda ngn av de färdigtillverkae husen. Inte på den tomten i alla fall Måste jag bygga mitt hus själv (SUCK måste jag bli arkitekt också!) eller är det tillåtet att flytta Legacy familjen till en annan tomt för att byta upp sig husmässigt????

• Lilith74

Rose: va?? Markövertag - är de spelbara?? Jag trodde att man fick gifta in Townies? hjälp...

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4