• Sarasnaran

Eurovision Song Contest-tråden!!

Här ska det nötas under helgen!

Vinner Carola?
    Gräsligaste outfiten?
    Tjusigaste outfiten?
    Tabbarna och misstagen.
    Sjunger någon falskt?

Låt tankarna flöda! Cool
  • Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!
  • Rokka Jill

asså jag tyckte om finlands låt... jag gillade sångarens röst..
    men melodifestivalen är en sån grej 98% av alla gamlingar tittar på..
    o resten av gamlingarna sover.
    så jag bara tänkte "vafan... tycker alla gamlingar om hård musik nu?"
    rumäniens var mycket "euro" o det tycker jag om =)

• Yariija
    Roisin Dubh skrev 2006-05-21 23:04:01 följande:
    Tellarose skrev 2006-05-21 20:35:07 följande: Jennie med ie skrev 2006-05-21 20:29:13 följande: Tellarose, vad var det som var äckligt och avskyvärt? Utseendet? Texten? Musikstilen? Pyrotekniken? Utseendet framförallt, de har vänt och tagit bort stämpeln på Eurovison som ett famljeprogram, texten och musikstilen har jag inget emot och jag skulle förmodligen gilla låten om den dök upp i radion en dag utan att ha tagit omvägen via Eurovision. Musiken passar inte in i Eurovision (enligt mig skall påpekas), jag menar, hur positivt bemött hade t.ex. Carola blivit på en hårdrocksfestival?Nej, fy och ve, Finland som man annars haft bra tankar om borde skämmas! Oj, så Lordi stod för de mest avskyvärda munderingarna i hela Eurovisionsfestivalens historia?Då förstår jag inte vad alla halvnakna och juckande tjejer gör i detta "familjeprogram". Om någon sa sig vara patologisk lögnare, skulle du då tro honom?
    Jag tycker det är ännu värre, men det är min åsikt.
  • Apif la deuxième

Jag tyckte Kroatien var bra, så jag tycker inte alls det är konstigt att de fick röster av sina grannländer.

• Apif la deuxième

"Nej, fy och ve, Finland som man annars haft bra tankar om borde skämmas!"

Tellarose! Tala inte om för mig att jag, eller mitt land, borde skämmas!

• vermilion

Rumänien var helskön, först så påminde han mest om nån slags sprättig.. hm. Justin Timberlakes lite sämre kopia.. ish. Men sen så blev den ju bra, underbar röst hade han.

Men Kroatien var inte bra.

• Thaleia

Vilken var kroatien? *minns inte*

Ja, rumäniens låt gillade jag också. Min man håller på att bli knäpp på mig för jag går och sjunger refrängen hela tiden!

• vermilion

Kroatiens låt har jag, tyvärr, i huvudet hela tiden.
    Moja stikla eller nåt sånt.. hon som sjöng om sina höga klackar?

• Thaleia
    vermilion skrev 2006-05-22 07:52:44 följande:
    Kroatiens låt har jag, tyvärr, i huvudet hela tiden.Moja stikla eller nåt sånt.. hon som sjöng om sina höga klackar?
    hmmm...hon med den röda klänningen och läpparna eller? *minns fortfarande inte*
  • vermilion

Thaleia

Precis, och 4 snubbar som dansade lite folkdans då och då.
    Haha, "hon med klänningen och läpparna". Det lät lite kul..

• Setta

Gillade Rumänien skarpt...

Men tycker inte programmet ska heta Eurovisons Schlager festivalen för låten som vann var INTE schlager...
    Kan heta Eurovisions Music festival....

Men Lordis låt var ok.. fastnar lite men de ser hemska ut och jag tror att de vann på sitt utseende o stil...

De skrämmer min dotter som är 5 år.... Det e lite synd för hon älskar musik men ville inte se mer av programmet i går på reprisen...

// Jessie, The mom
Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!