Eurovision Song Contest-tråden!!
Vinner Carola?
Gräsligaste outfiten?
Tjusigaste outfiten?
Tabbarna och misstagen.
Sjunger någon falskt?
Låt tankarna flöda!
Tellarose> äh, skärpning, det var ju en bra låt och en den bästa showen! Men låt oss diskutera detta vidare, världsproblemen kan alltid vänta ;)
Hmm, man röstade alltså på Lordi antingen för att man tyckte låten var dålig men älskar monster eller för att det var just Finland?? Jösses så fjantigt...
Okej Tellarose, så jag ska skämmas för att jag är finländare och mitt loand skickade in ett bidrag som vann. Okej. Då tycker jag att du som svensk ska skämmas riktigt ordentligt för att ditt land skickade carola till tävlingen...
Roisin du är ju dansk, det räknas inte
Nä men egentligen var jag bara sarkastisk. Ingen ska behöva skämmas över sitt land eller sin nationalitet, men att spy galla över finland för att finlands bidrag vann tycker jag är urlöjligt. Inte tycker jag illa om Sverige och svenskar bara för att Carola är "en av er"...
Och jag är väldigt storsint: Jag tycker inte ens att ni som gillar carola är dåliga människor
Ni har bara dålig smak..
Apif, jag behöver inte skämmas för Litauens bidrag för att i någon tråd någon svensk berättade att hon skämdes för Litauisk bidrag. Vad skönt att jag slipper känna skam
Kanelflicka, ja mitt inlägg till Tellarose var sarkastiskt, jag tycker inte man ska behöva skämmas över nåt sådant..
Jag blir så störd på folk som skriver "huuuur kunde nån rösta på LITAUEN? Carola var ju såå mycket bättre, Litauen var bara pinsamt.."
Jaha? Jag tycker INTE Carola var bättre än Litauen, Och jag hade mycket hellre sett Litauen vinna än hon. Men tydligen är det Carola-fansen vars ord är lag., säger de att Carola var bäst så måste det ju vara så... För "alla vet ju" att enda orsaken Carola inte vann var för att de baltiska länderna röstar på varann... (OBS, ironi)
Apif, jag fattade att du var sarkastisk
Enligt vissa, så borde jag också skämmas med tanke på hur hemskt Litauens bidrag var. Men det gör jag inte! Jag tycker att det är tufft. De fick plats nr 6 och hade lagt ner bara 50tusen kronor på allting (inklusive deras kostyminköp) medan Carola som kom på plats 5 hade 25 personer med sig...Jag är väldigt stolt över Litauen och jag är väldigt glad för Finland. Jag hörde att man kommer till och med kalla något torg eller någon gata i Finland efter Lordi.
Tänk dig ,Apif, hur tuft det vore att ha adressen Lordigatan nr1
Gissa vilket lands låt jag har haft i skallen i ett par dagar?
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
...............................................Frankrike!!