• Sarasnaran

Eurovision Song Contest-tråden!!

Här ska det nötas under helgen!

Vinner Carola?
    Gräsligaste outfiten?
    Tjusigaste outfiten?
    Tabbarna och misstagen.
    Sjunger någon falskt?

Låt tankarna flöda! Cool
  • Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!
  • Jennie med ie

Shoegal, keyboardisten påminner om nån figur i en B-film... men jag kan inte för mitt liv komma på vilken...

Jag kan väl säga som såhär, att av döma av diverse intervjuer och liknande så verkar monstren Behind the mask vara betydligt mer ödmjuka och sympatiska än de flesta andra artisterna, carola inräknat.

• Yariija
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 20:44:08 följande:
    Jag tycker att de fotbollsmålvakter som inte tar bollen med händerna inte hör hemma i fotbolls-VM, fastän reglerna säger att de inte får lov att göra det på en passning från egen spelare... För JAG tycker det var bättre förr när de fick ta med händerna, så alla som inte gör det hör inte hemma där, oavsett vad reglerna säger.Ungefär så?
    Blir du äcklad av de som gör det, finner du dom avskyvärd och skrämmande?
  • betti

Det var kul att Finland vann! *heja heja*

Då förfasar jag mig mer över alla FALSKA toner som förekom! Hallå...i en musiktävling är det väl bra om man kan sjunga?!
    HUR kunde det gå så bra för Armenien till exempel, som slutade på 8:e plats, med sin stressiga, flåsande, "orena" Without your love?
    Då borde det gått mycket bättre för Rumänien som hade en bra låt och som höll tonen åtminstone.

Sen tycker jag också att melodifestivalen/esc urartat lite som familjeunderhållning...
    Tycker inte raffset hör hemma där faktiskt. Men det är jag det!
    Och alla Lena PHs låga skämt och insinuationer under den svenska uttagningen sen också. DÅligt och tråkigt tycker jag.

Men jag hyser inget hopp om att det kommer bli bättre de närmsta åren!

• Jennie med ie

Tellarose, det beror såklart på hur de ser ut

Ärligt, du förstod inte liknelsen va?

• Shoegal

Awa hette visst keyboardist-tjejen. Ja, jag tycker mig känna igen figuren något men kan inte placera den. Hon rör sig lite som zombiesarna i Thriller-videon, kanske är det?

• Jennie med ie

Shoegal, nej, jag tror inte det är det. Jag förknippar nog figuren med vatten eller kloaker eller nåt... Mysigt

• Yariija
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 20:49:52 följande:
    Tellarose, det beror såklart på hur de ser ut Ärligt, du förstod inte liknelsen va?
    Visst förstod jag liknelsen, anser bara inte den vara relevant.
  • Jennie med ie

Tellarose, jag tycker såklart den var hur relevant som helst. Självklart, tycker jag, är det reglerna och ramarna som satts upp för tävlingen som avgör vad som hör hemma där och vad som inte gör det. Sen får gemene man tycka vad sjutton han eller hon vill om det, men att som många säga att t ex Lordi inte hör hemma där för att det inte är schlager när tävlingen faktiskt inte är en schlagertävling är rätt... korkat...

• Yariija
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 20:54:22 följande:
    Tellarose, jag tycker såklart den var hur relevant som helst. Självklart, tycker jag, är det reglerna och ramarna som satts upp för tävlingen som avgör vad som hör hemma där och vad som inte gör det. Sen får gemene man tycka vad sjutton han eller hon vill om det, men att som många säga att t ex Lordi inte hör hemma där för att det inte är schlager när tävlingen faktiskt inte är en schlagertävling är rätt... korkat...
    Så att tänka traditionsenligt är korkat enligt dig?
Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!