• Sarasnaran

Eurovision Song Contest-tråden!!

Här ska det nötas under helgen!

Vinner Carola?
    Gräsligaste outfiten?
    Tjusigaste outfiten?
    Tabbarna och misstagen.
    Sjunger någon falskt?

Låt tankarna flöda! Cool
  • Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!
  • fernando

Det är rätt kul faktiskt för Mr. Lordi, Tomi Putaansuu, är inget annat en relativt ung man (född 1974) som när han var liten älskade att rita monster.

Han var dessutom ett gigantiskt KISS fan och gjorde en plastdocka i verklig storlek av Gene Simmons. Så småningom började han experimentera med latexmasker och kom på idén att starta ett sådant band som han själv hade velat lyssna och se på. Hans mamma och fästmö tycker egentligen att han borde "växa upp", men förstår att han är fortfarande lite för förtjust i sina monster för att överge dem.

Så det är massor med humor i hela konceptet och jag tror inte att någon behöver vara rädd för dessa i själva verket charmiga och smarta finska sagotroll

• Shoegal

Tellarose: Med risk för att jag kan ha tolkat fel så antar jag att Jennie med ie menar att Lordi självklart hör hemma i ESC eftersom reglerna tillåter all sorts musik, inte enbart det man kallar "schlager".

• Jennie med ie

Tellarose, nej men att säga att vissa saker inte hör hemma i vissa sammanhang fastäm ramarna och reglerna för detta sammanhang gör att det visst hör hemma där. Att hitta på egna regler....

• Beckah82
    Cassanna skrev 2006-05-21 20:45:54 följande:
    Här var min Topp 5 lista i inbördes ordning:1. Sverige2. Rumänien3. Ukraina4. Finland5. GreklandJa ja, jag prickade ju in 3 som placerade sig i topp 5 och det är faktiskt ovanligt! Jag brukar vara way off...Nu kommer mina åsikter om vissa andra länder:Litauen: Men HERREGUD!!! Snälla, ja det är kul men ni skulle f*n hamna sist där ni vill vara...Bottenskrap!!!Turkiet: Dom borde skämmas för att låta en tattarblonderad 60 årig crackh*ra i för liten klänning "sjunga" (skrika på tokdålig engelska) Nej nej nej...det går fetbort!!! Ryssland: En fjortis som knappt fått pubishår som är överenergisk och hoppar skatehopp på scen i melodi till ballerinor...Skulle INTE tro det va!!!!! Buuuuu...Moldavien: Texten säger ju sig själv...Dom är Loca allihopa!!!Schweiz: Gå o rädda världen någon annanstans...Tack!!! Armenien & Malta: ha ha ha ha ha ha ha ha...Lär er sjunga först o främst!Gu va grym jag är...he he heTyskland: Skitbra bidrag men en tonartshöjning, andra kläder och lite mer jädrarannamma så kan det gå vägen....Ja, kanske om vi får tillbaka juryröstning Danmark tyckte jag oxå gjorde bra ifrån sig och låten kunde gå långt om hon hade haft svarta skinnpajs på sig, lite tuffare smink och lärde sig dansa lite...hi hiJa, det var allt fån denna schlager-expert-kommentatorn...ha ha haNu kommer JAG bli fetsågad va??? ha ha haSäger bara en sista sak:HEJA FINLAND FRISKT HUMÖR!!! GRATTIS & ASBRA!!!!!!!!!!!!!!!!
    Instämmer....med ALLT ta me fan hahaha utom din topp-5 lista

Så här såg min ut (hade bara 4):

Sverige
    Rumänien
    Bosnien
    Finland
    Beckah -82, mamma till ♥ Victor ♥ -98 hemsida: busig.sida.nu
  • xxmeyaxx

Lordi var chockade över segern.
    - Tänk att ett band som vi kan vinna Eurovision. Det här är en konstig upplevelse. Det här känns inte som en mardröm direkt, säger Mr Lordi.
    Han var den ende av de fem i bandet som faktiskt kunde prata.
    Maskerna hindrade de andra.
    - Vi ser coolast ut av alla band i världen och maskerna är våra arbetskläder. Tar vi av dom är vi inte Lordi längre och vad som döljer sig bakom är inte intressant, säger Mr Lordi.
    Lordi hade också en speciell hälsning till Carola.
    - Carola var toppen och trevlig. Hon är den enda som förstått oss - att vi inte är satanister. Det här är underhållning, säger Mr Lordi.

källa: www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,829031,00.html

• Jennie med ie

Ungefär lika korkat att säga att Brasilien inte hör hemma i VM för att jag tycker det är roligare när det bara är europeiska lag

• Yariija
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 20:59:25 följande:
    Tellarose, nej men att säga att vissa saker inte hör hemma i vissa sammanhang fastäm ramarna och reglerna för detta sammanhang gör att det visst hör hemma där. Att hitta på egna regler....
    Jag förstår vad du menar och jag poängterar ännu en gång att detta är min åsikt, om så även att jag i mitt huvud enligt dig hittar på egna regler.
  • Jennie med ie

Ja Tellarose, jag vet att det är din åsikt, inte trodde jag du framförde någon annans...

• Yariija
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 21:07:09 följande:
    Ja Tellarose, jag vet att det är din åsikt, inte trodde jag du framförde någon annans...
    Då förstår vi varandra, jag avskyr de hedniska skräckmänniskorna medans du tycker de är helt ok...

Tack för diskussionen!
  • Jennie med ie

Inte bara helt OK, jag tycker de har en kanonlåt...

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!