• Sarasnaran

Eurovision Song Contest-tråden!!

Här ska det nötas under helgen!

Vinner Carola?
    Gräsligaste outfiten?
    Tjusigaste outfiten?
    Tabbarna och misstagen.
    Sjunger någon falskt?

Låt tankarna flöda! Cool
  • Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!
  • Shoegal

Frankrike? Vad i hela fridens namn var det för låt nu igen???

• Maijlo

Frankrike - "Il était temps"

Jag lyssnar på den just nu! Helt knasigt att just den fastnade. Jag som inte ens gav den så höga poäng, en sexa tror jag.

• Shoegal

Gah, sambon har mixtrat med ljudet så jag hör ju inget. Får kolla senare :-/

• Maijlo

Shoegal: det hade min man också förut!

• Yariija

Jag tror att mycket handlar om ens musiksmak i slutänden, jag gillar det mesta och är av en allätare, hård rock såsom Lordi faller mig möjligen inte i smaken lika mycket som en renodlad schlager t.ex. Jag hade förmodligen gillat låten om jag hört den på radio en dag och diggat med för fullt, men jag finner inte att gå upp i skräckinjagande kostymer och förstöra en fin tradition som ESC som en fin anledning av dem.
    Visst, många barn tyckte det var häftigt med monster på scen och även familjer må ha jublat (uppenbarligen), men desto fler personer som jag mött har känt ilska över att deras barn inte kunde sova, de själva blev äcklade (jag en av dom) och funnit detta som ett stort nederlag för ESC.

Jag hade möjligtvis kunat acceptera detta mera om fallet vore att de utan sina kostymer gjort framträdandet, men de bredde på för mycket anser jag.

• vermilion
    Majjlo
    Jag har oxå haft den i huvudet i flera dagar nu!
    Har ju bara hört den en gång.. knasigt. Och det är bara refrängen, om och om igen.
    Il était teeeeeeeeeeeeeemps! Blir tokig. Hemlis
  • Roisin Dubh

Tellarose,

Jo ja det är klart förstås...alla fina bikinibrudarna som skakar tuttarna medan de har en juckande kille i häcken tillhör såklart mer den gamla fina traditionen. Flört

Eller Abba med sin fullt...öh..."normala" outfit som inte alls var spejsad.

Veckans filosofiska fråga: www.familjeliv.se/Forum-5-74/m9575835.html
  • Betty2

Jag håller med RD angående klädsel osv. Jag tycker inte att det passar i ett familjeprogram (om det nu är det, med tanke på att det håller på kl 21-00?) att klänningarna blir kortare och kortare och kortare och nu är i stort sett obefintliga, och en juckande kille i häcken som RD skrev. Det är ju skrämmande att se att tjejen i en duo går runt i minimal bikini medan killen har långbyxor, tröja + långärmad skjorta. Vad lär sig barnen av det?...

Angående Litauens bidrag var jag oxå väldigt förvånad över att det fick en så bra placering. Men nu har jag stött på fler och fler som verkligen gillar den låten, och hade den som favorit, så det är bara för mig att acceptera att den uppenbarligen är populär. Alla har ju inte samma smak... Och jag tycker verkligen inte att någon behöver skämmas för sitt bidrag. Grattis Finland än en gång, som enligt min smak hade årets allra bästa bidrag!

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!