• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Nicoles mamma

Ja, precis som sömnmedel! Då ska jag ta en halv imoorn!

• sessibell

JCMK: GRATTIS!!!

Är hemma efter att fått höra att det är på gång av sig själv. Börjar förvisso känna av det nu men vågar inte hoppas. Har mer ont nu och det börjar kännas ordentligt i ryggen.

ClineE: Kanske hjälpte färdisen igår.. Får väl prova igen om det avtar. Fy, vad jobbigt att gå med pinvärkar om det inte händer något. Var det därför de satte igång dig tidigare? Du kanske har sagt varför innan men jag är lite förvirrad idag.

De va nöjda med ctg:n idag men blir igångsatt på söndag om bebis inte har kommit tills dess.

evaeng: De utgick från ctg-kurvan när de sa att det är på gång. Har tydligen ganska mycket och starka värkar men jag har inte kännt av dem så mycket. De sa att jag har en hög smärttröskel + att magen är så spänd så det är därför. Har ju ont i skinnet pga det är så tajt nu. Vad gott det lät med kycklingfilé. Här blev det grillat hemma hos svärmor för vi har inte vågat handla för vi trodde vi skulle få stanna på förlossningen.

eio: Skönt med sol idag. Tråkigt med foglossning. Har oxå haft problem med det men det blev bättre. Hoppas det blir det för dig oxå.

Hoppas på bebis inatt!!!!!!!!!!!!!!
    Kram på er alla :)

• JCMK

Tack för alla grattis!

Ni får träffa prinsen på fikat den 17.

Evaeng Försök med en färdknäpp.Jag tror att det var det som hjälpte till.

• ClineE

Sessibell, jaha då är du hemma en stund nu det är nog snart dax att åka in igen.... prova att låta basilika dra i vtn... läs tidigare inlägg av evaeng... vi disk. det.....hehe...

Jo att jag blev igångsatt hade med mina levervärden som blev så höga och jag hade en GRYM klåda!!!! (tror jag skrivit mer om det i min presentation)--Hepatos

Färdknäppen verkar ju vara bra.....

Jag har tydligen fått ett nytt kusinbarn idag.. roligt. en liten flicka!

• evaeng

sessibell:

vad spännande, att det verkligen är på gång nu
    aha, ja ser du teknik är jag inte så haj på hehe! men det är ju himlans bra att de kan se det på ctg:n! men vad skumt att du inte känt ngt, om du har så starka värkar - fast det är ju iof lite lugnande för dig ändå kanske
    men tänk om det är samma för mig, min mage är oxå jättespänd, tänkt om man har värkar nu
    hmmmm får nog testa färdknäppen jag med....om en stund
    ska putsa det sista fönstret med

jo det var jättesmaskigt, åt med god aptit båda två
    men grillat lät ju inte så dumt det heller!!

ja då håller vi tummarna för att våra bebisar ska komma snart
    kanske ses på lasarettet hehe!!

• evaeng

sessibell:

lycka till nu!!!!!!!!!!!!!
    jag har nu putsat TRE fönster och så har vi städat hela lägenheten *phew* Svärföräldrarna kommer nämligen imorgon - DET satta fart på min sambo!har städat som aldrig förr ikväll
    så jag hoppas att även jag får min bebis snart!
    men du har ju gått över så länge! så jag hoppas verkligen du får inatt vi ligger kanske och skriker ikapp
    ja lycka till, än en gång!

• sessibell

ClineE: Synd att jag inte har nån basilika hemma. Brukar faktiskt ha en kruka för jag tycker det är mumsigt. :)

evaeng: Ja, vem vet, vi kanske får rum brevid varann. Hoppas du kommer igång snart. Mina värkar har lugnat sig igen för jag blev så förbannad på grannen som ska festa var enda j-la helg. De brukar hålla på till 5 på morgonen och nu är jag trött på att höra deras väsen.

Lycka till du med!!

• evaeng

sessibell: men har du inte torkad basilika hemma?det är det man ska ha 3 tsk i en tesil och låt dra i 20 minuter!
    men det hjälpte inte mig igår *suck* Mwn man ksa visst dricka det 3 ggr/ dag
    Var det imorgon du skulle in till förslossningen igen?
    Hur mår du idag?

---------

Ja "god" morgon förresten! Idag är det JAG som är uppe tidigt!
    Och det är INTE utan anledning .... höjden av otur!
    Min sambo har blivit magsjuk har kräkts 2 ggr - inatt och i morse!!! ja för att vara lite ego,så hoppas jag att det är något han ätit, det känns inte sååå värst lägligt att få maginfluensa nu tänk om jag måste åka in till förlossningen idag!!! Nu vill jag INTE det - vill ju att Marcus ska köra mig in och självklart vara med om vår sons förslossning!!! men som han är nu, går det INTE!och jag kan ju smitta ner alla där inne med!!! vilken röra! nu ska jag försöka äta lite och hoppas hoppas jag klarar mig från detta!!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3