• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Tate

evaeng - Jag är i vecka 24 så det var ett extra UL. Jag går varje månad för de vill hålla lite koll på mig den här gången så ungen håller sig inne så länge som möjligt. Eller i alla fall tills den är fullgången, 42 veckor behövs inte tycker jag...

Det där med handlandet känner jag igen, aj aj vadmycket extra grejer det blir ibland. Tur att ni fick tillbaka kortet i alla fall. Även om ni spärrade det så är det skönt att uppleva att det finns ärliga människor!

• Tate

ClinE - Oj, tur att du inte fastar! Det hade ju knappast gett mera ork!

• Tate

Så, nu har vi blivit av med torktumlaren i alal fall. Bara frysen kvar. Verkar inte som om någon vill ha den. Var lämnar man in gamla frysboxar? Bubbetorp? Visst måste man betala någon slags avgift eftersom det är miljöfarligt?

Hm, och hur får man in den i bilen?! Jag tänker då inte bära något!

• sessibell

ClineE: Ha ha! Tyckte det var lite lustigt om du fastade för det är ju kanske inte att rekommendera när man är gravid. Tänkte om det var för att du skulle iväg och ta några prover imorgon eller nåt.

evaeng: Jag har bara en tid på gyn i Karlshamn imorgon för att göra ul och ctg. Är allt bra så kommer jag att få vänta. Jag bara undrar hur länge för jag börjar bli orolig för att moderkakan ska sluta fungera. Har BF+16 imorgon.

• ClineE

Sessibell, stå på dig... vägra gå därifrån!!!!! och du lycka till... för de sätter nog igång det nu....

• Stumpan82

Äntligen har vi fått tag i en 3:a på första våningen och vi hinner att flytta innan Liten tänker komma ut.....

26+0
  • eio

Godmorgon.

Ingen bra dag idag tyvärr, hade så vansinnigt ont i bäckenet idag när jag klev upp ur sängen så det vara bara till att gå tillbaka å lägga sig igen.
    Som tur är ska jag till sjukgymnasten idag, hoppas verkligen att dom kan hjälpa mig.

evaeng - Ofelia är motsvarande det som kallas aurora i andra delar av landet, man går dit för att få lite hjälp om man har förlossningsskräck eller andra saker som man är väldigt orolig för inför just förlossningen.
    Jag hade en tuff förlossning förra gången, låg och krystade i två timmar utan att det hände nåt, till slut tog dom honom med sugklocka eftersom jag knappt var kontakt bar längre.
    Så nu har jag blivit lovad att de ska sätta in värkförstäkande dropp tidigare om det verkar bli likadant och att de inte ska låta mig ligga så länge och krysta utan att dom hjälper till.
    Dessutom visar det sig, när vi gick igenom jounalen igår, att dom lät mig börja krysta alldeles för tidigt, innan hans huvud stod ända ner mot bäckenbotten, detta gjorde ju att jag tröttade ut mig i onödan och sen när jag väl behövde krysta ordentligt så orkade jag inte.
    Kändes skönt att prata med någon och nu känner jag mig mer trygg inför den här förlossningen.

Jag håller med om att det är dåligt att dom låter en gå över tiden så länge, för ju längre man går desto strörre och tröttare blir man och desto större blir barnet. Jag tycker att det borde vara en gräns vid 14 dagar.

• ClineE

Stumpan, Grattis!!! Vart kommer ni flytta då? Vad skönt med första vån. är det uteplats ocksådå?

• eio

sessibell - Lycka till!! Hoppas att du får din bebis snart.

• Stumpan82

ClineE det är fortfarande inom Ronneby och ca 200 meter från där vi bor nu, nä det är inte ute plats utan en vanlig ballkong

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3