Godmorgon.
Ingen bra dag idag tyvärr, hade så vansinnigt ont i bäckenet idag när jag klev upp ur sängen så det vara bara till att gå tillbaka å lägga sig igen.
Som tur är ska jag till sjukgymnasten idag, hoppas verkligen att dom kan hjälpa mig.
evaeng - Ofelia är motsvarande det som kallas aurora i andra delar av landet, man går dit för att få lite hjälp om man har förlossningsskräck eller andra saker som man är väldigt orolig för inför just förlossningen.
Jag hade en tuff förlossning förra gången, låg och krystade i två timmar utan att det hände nåt, till slut tog dom honom med sugklocka eftersom jag knappt var kontakt bar längre.
Så nu har jag blivit lovad att de ska sätta in värkförstäkande dropp tidigare om det verkar bli likadant och att de inte ska låta mig ligga så länge och krysta utan att dom hjälper till.
Dessutom visar det sig, när vi gick igenom jounalen igår, att dom lät mig börja krysta alldeles för tidigt, innan hans huvud stod ända ner mot bäckenbotten, detta gjorde ju att jag tröttade ut mig i onödan och sen när jag väl behövde krysta ordentligt så orkade jag inte.
Kändes skönt att prata med någon och nu känner jag mig mer trygg inför den här förlossningen.
Jag håller med om att det är dåligt att dom låter en gå över tiden så länge, för ju längre man går desto strörre och tröttare blir man och desto större blir barnet. Jag tycker att det borde vara en gräns vid 14 dagar.