• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • ClineE

Jag har både färgat mig under graviditet och amning... Men jag tappade allmänt mkt. hår under amningen...men inpackningar så blir det bra... och såklart gjorde jag det hos frissan!!!!

Men då går hon som usk. .... och då blir de lite styrda från de "vana uvarna..." De är duktiga där så tänk inte på det....     Hoppas inte Susanne(usk) har semester då jag kommer.... för jag vill gärna att hon jobbar... har jobbat med henne tidigare....

• evaeng

ja! för nu har jag varit ute och "vallat"
    gick in till COOKIE&I och pratade lite med dem och så rekommenderade dem mig ett schampoo från Kérastase - som förebygger håravfall (199 kr!!!), var visst många gravida som köpte det och en bra hårinpackning med!
    och sen sa dem att man visst kan färga håret när man ammar!
    så nu ska jag dissa min frisör och boka in en tid hos dem istället när jag fått! är riktigt trött på min utväxt nu
    men hoppas inte man tappar för mkt hår, för jag har rätt tunt hår som det är

var inne på hälsokosten och köpte vitamintabletter för gravida och ammande också - gäller att man är fullmunderad
    det jobbiga är bara att man ska ta 1 tablett på morgonen och 2 på kvällen ... risken finns ju att jag kommer glömma det!får ta och köpa mig en dosett hehe! och så tag jag sista paketet hallonbladste med - så nu SKA bebiiis ut

• ClineE

Men basilkate har du dissat det???? Tänkte på det är väl bara att ta basilika(torkad kryddform) och hälla det i tesil...eller? för jag har aldrig sett det i teform..kan inte tänka mig att det är ngn. storsäljare...

Jaha då kanske man ska satsa på det schampoot då... har ett rosa därifrån från Loreal. som är jättebra.... men jag köpte mitt på bellbox i trollhättan.

Jag har hört om de tabl. ska vara bra, själv kör jag med Vitamineral kvinna och har gjort sen jag blev gravid. Hade mittval innan men den innehåller kalcium och järn så de tar ut varandra... och jag dricker så mkt. mjölk att jag knappast behöver den kalcium biten....

• sessibell

Hej allihop! Tack för lyckönskningarna.
    Fick först ligga med ctg i ca 20 minuter sen gjorde läkaren ul-undersökning för att kolla fostervattenmängden. Den var jättebra så det va ju skönt. Moderkakan verkar fortfarande fungera. :) Han var däremot inte helt nöjd med ctg:n så jag fick ligga ytterligare 30 minuter med den. Bebisen rörde mycket på sig efter sammandragningarna och då kunde inte ctg-apparaten registrera hjärtljuden just då. Som jag fattade det så ska de öka. Hörde att de ökade men de ville se det på ctg-remsan. Har tydligen väldigt mycket och starka sammandragningar fast jag inte har så ont av dem. BM sa att det beror nog på att min mage är så spänd nu. Hon tyckte väl jag såg sprickfärdig ut. (känns så iaf) Både läkaren och BM trodde att det var på gång nu så.... HOPPAS!!!
    Jag fick i alla fall en tid på förlossningen imorgon för ytterligare ctg. Läkaren sa att de chansar inte nu när man gått så långt över tiden och om jag ville så satte de nog igång mig imorgon men han rekommenderade inte det pga alla risker det medför.
    Oj, vad långt det blev.
    Kramar

• ClineE

men jag sattes igång i v. 37 totalt omogen.. och det gick super... Det är risk att gå över tiden också... sätt hårt mot hårt. det gjorde jag och då sa de att igånsättning var ett bättre alt.....Så känner du att det är olidligt så berätta det för dem....

• ClineE

satt med luren i örat och pratade samtidgt....innan... De pratade om riskerna vid igångsättning men man får väga för och emot... och ifrågasätta ibland. Själv hade jag nog inte klarat en vecka över tiden..... jag hade säkert blivit totalt knäpp.....

Men färdknäppen är väl ett känt knep... Det är ju säkert så moget så det fungerar bra!!! 

• ClineE

De gjorde ingen sådan handpåläggning el. vad det kallas för... har hört talas om det men vet inte riktigt vad det innebär... Har ngn. koll på det.... men det är typ vid gyn undersökning så grejade runt lite vilket kan starta det hela.....

• sessibell
    Har försökt med färdknäppen hur många ggr som helst men får väl ge den en sista chans.

ClineE: Menar du när de gör en hinnsvepning? De pillar på hinnorna för att "reta" dem och då brukar det starta inom nåt dygn. Bm satt och skrämde mig med hur hemskt det är att bli startad för tidigt, det hade de gjort med henne och sen hade hon inte vågat skaffa fler. Det var ju inte riktigt vad jag ville höra när jag kanske blir igångsatt imorgon.
    De gjorde ingen gynundersökning idag. Trodde faktiskt att de skulle göra det, ville ju veta om jag är mogen. De kollar väl det imorgon när de ska bestämma hur de ska göra.
    Hoppas det startar av sig själv inatt!!!!!!
  • ClineE

Bulls shit, vad var det för hemsk bm.......

• ClineE

Slappna av, jag var totalt omogen när de satte igång mig.. Visst det gjorde ont och tog lite tid. Hade mkt. pinvärkar som inte gjorde ett skit...... Men så är det ofta när man startas tidigare.... jag sartades 11nov hade inte bf förrän 26el28 minns inte riktigt....Men när det väl började öppna sig... så gick det som en dans... Är det ngt. var som helst du funderar över så svarar jag gärna utifrån mina erfarenheter.... Det är bara att fråga...Har flera kompisar som startats närmare bf och likaväl bf+ någn dag och det har gått jätte bra. Har inte tagit så lång tid som det tog för mig heller utan mer normalt långt. Men jag kan inte säga att jag uppfattade inte tiden på det viset heller då jag väl var där....

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3