• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • evaeng

hej!

har inte orkat vara inne och skrivit idag!
    har varit på stan i 2 timmar och handlat skor och en väska och lite annat - som man kanske inte orkar sen.
    Kanske var det som satte igång det sen
    för jag tror att värkarna har börjat! började vid 19-tiden!
    sen kl 22 ungefär har jag haft 15 st värkar - med 7-14 min mellanrum! lite varierande! vissa har gjort riktigt ont och andra har gått över fortare .... men nu MÅSTE det ju vara på gång! så nu ska jag försöka sova lite ... men det dröjer säkert innan man åker in - de kan ju avta lite med! det gjorde det för min syster - det är ju så olika! hoppas det går fort nu
    kramar till allihop!

• eio

evaeng - Håller tummarna för att du är inne på förlossningen nu!!!

Idag är det en lite ledsam dag för mig .......det är nämligen sista dagen Nicke är hemma på lire drygt tre veckor. Han åker till Skottland på övning imorgon bitti. Jag VET att jag kommer att vara jätteledsen imorgon och antagligen gråta när jag ska säga hejdå.
    Brukar inte vara så känslosam i vanliga fall...men nu är man ju gravid och lite extra känslig. Jag blir jätteldesen och börjar nästan gråta bara jag tänker på att behöva säga hejdå. Vill ju ha honom hemma nu!!! Det värsta är nog att han kanke också kommer att börja gråta för han vill åka lika lite som jag vill det.
    Fy bubblan säger jag bara!!! Gråter

eio v26+1
  • tinaaaaaa

eio : vad roligt att du följer din kurva som du ska=) Jag ska dit den 13 och göra glukosbelastning, nu på tidag... phuu
    Vad jobbigt att din sambo ska iväg=( *krama*

vad roligt ännu flera till träffen=)

evaeng : hoppas du har fått åka in nu så du får din lille bebis snart=)

Godmorgon fresten...
    Igår var vi och köpte tvättmaskin, SÅ SKÖNT det känns. ska bara ha den inkopplad med men huvudsaken är att vi har en nu=)

Sen ringde dom från min gamla praktik och jag ska komma dit nästa vecka och nästa igen och jobba på riktigt=) *jippie* Sen hade hon tider för i sommar med som jag ska få i dag eller i morgon.. Vad jag blir glad.

Igår natt sov jag ingenting krypet håll på att sparka hela natten lång, men i natt har jag sovit ganska bra.

Hur länge planera in att jobba innan BF?

• eio

mormor - Ja, det är supertrist att han åker.

Skönt att du fått en tvättmaskin, det är verkligen oumbärligt tycker jag när man har småbarn!
    Grattis till jobb oxå förresten!!! Skönt att kunna få jobba lite.

Jag ska ha semester v28-30, sen är det meningen att jag ska jobba fram tills 24 augusti. Vi får väl se hur det blir med det med tanke på min foglossning. Fortsätter det bli sämre som det har varit nu så kommer jag nog inte kunna jobba då.

• eio

Måste bara få lägga in en liten fråga.

Vi börjar bli väldigt många på träffen nu, det är superkul tycker jag. Men jag börjar bli lite orolig för att vi inte får plats hemma hos mig. Vi kanske ska fundera på att förlägga träffen till tex Brunnsparken eller så.
    För är det så att det regnar så kan vi ändå inte vara hos mig, för vi får inte plats inne allihop.
    Så nu undrar jag vad ni andra tycker, är det ok att vi har träffen i Brunssparken istället??
    Vi kanske kan mötas upp på nåt bra ställe, tyvärr är jag inte så hemma där själv, men det finns det säkert andra som är!
    Ni kan väl snälla fundera lite på detta och skriva i tråden så att vi kan bestämma nåt.

• lönnemåla

Låter trevligt med Brunnsparken också.....ett annat alternativ är ju Vämöparken, där finns ju djuren och lekplatser för barnen.

Men jag är öppen för alla alternativ.

• eio

lönnemåla - Bra idé!!!! Tänkte inte på Wämö parken, det är ju faktiskt kanon för ungarna!
    Vi kanske ska ta det istället?? Jag har för mig att det finns någon scen variant med tak över där också, om det skulle bli någon regnskur eller så.

• lönnemåla

Jajamen....på mors dag satt vi under taket på scenen med vår fika! Dock kan det vara problem på lördagen...det är loppis där på lördagar. Minns inte riktigt heller hur scenen nere i backen är, tror inte det är tak där.

• mira

förstår att vi börjar bli riktigt många på fikaträffen nu...

brunnsparken har också hallarna med tak över. vet inte riktigt hur mysigt det är att sitta där och fika i regn iofs men det går ju. brunnsparken har sin loppis på söndagar så på lördagen borde det funka.

• jamtlandsstårs

tycker brunnsparken låter kanon, som sagt så finns ju hallarna med tak över sen är det ju perfekt för dem som har större barn med sig eftersom det är perfekt område att springa på

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3