• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • StoltMama

evaeng-

De måste kännas tungt nu. VA jobbigt o gå över, jag hade 5 dagar kvar till min bf. Tänker på alla som e arga som gått över tiden.

Glukosbelastningen var ingen höjdare den var 7:45 till 10:00. Jag höll på o svimma, så stort glas oxå den stank pyton. Jag äter eller dricker inget sött, den var extrem söt uhhh *ryser*

• Småtokig

evaeng

jag har Maria Sjögren tror jag hon hette.. Ska dit i morgon.. är nervös men jag vet int eriktigt varför.. Hoppas du får din lill* snart..

• ClineE

Hade citron med mig.. det blev lite bättre... Hörde att de i j-ö, tror jag det var fick en jätte konc. sockerlsn. som de fick tillsätta citron i och sedan fick de restrerande vtn. som det var och skölja med efter... tycker jag lät mkt. bättre...allt blandar sig ju ändå i magen....

• eio

sessibell - Grattis till lilltjejen!!!!!

evaeng - Håller fortfarande tummarna stenhårt!!!

Har gjort glukosbelastn. idag. Gick bra förutom lite yrsel känslor en stund efter att jag druckit det.
    Hjärtljuden låg på 148 slag/min och vet ni vad..................
    Kommer ni ihåg efter mitt förra bm besök när mitt sf mått låg på 27....jag slog vad lite med mig själv om vad jag skulle ligga på idag, gissade på att jag skulle ligga på 29-30.
    Jag låg på sf mått 29!!!!!!!!!
    Så jag följer min övre kurva riktigt fint!!!

• ClineE

Skönt att höra att det är fler än jag som tar det övrestrecket på Sf kurvan.... Jag låg först över mitten sen gick det spikrakt upp... och nu ligger jag nästan över det övre...hmmm, ska dit imorg igen, spännande! undra vad jag hamnat då?

• eio

cline - Jag ligger över det övre strecket, och min bm sa att jag kommer nog att ligga där hela tiden!!

• eio

Såg just att jag har 98 dagar kvar till bf!!!! Oj, oj......det är ju mindre än 100....som har varit en milstolpe för mig. Hjälp...vad det tickar på nu!!

Känns häftigt.....fast lite skrämmande samtidigt....ibland får jag en sån där aha-upplevelse...jag ska bli två barns mamma!!!!! Hur ska jag lösa ut detta??? Innerst inne vet jag ju att det kommer bli supebra...men ändå kan man inte låta bli att bli lite orolig emmelanåt. ;-9

• jamtlandsstårs

anmäler mig till träffen

eio Tar med sig: 1 barn Fika: Fixar saft samt kaffe och te.
    Tate Tar med sig: 1 barn Fika: Vaniljdrömmar
    mira Tar med sig: 1 barn Fika: vanilj/kanelbullar
    Helena2 Tar med sig: 1 barn Fika: fruktsallad/frukter och glass
    MormorVädervax Fika: Kokosbollar
    Vikkis Tar med sig 2 barn:Victor 4 år och sin nya bebis Fika: Äppelkaka och vaniljsås
    Lönnemåla: Tveksam om alla tre barnen följer med. FIKA: Schackrutor
    JCMK :Tar med sig 1 barn.Fika:Rabarberpaj
    Jonah Tar med sig 1 barn och kladdkaka.
    ClinE Tar med 1 barn och ? Ngt. förslag på nyttighet morotskaka
    Liljan77 Tar med sig: ett barn Fika:Funderar
    Madi74 Tar med sig: Kanske 3 barn (återkommer snarast med hur många det blir) Fika: Kärleksmums/snoddas
    Jordgubben06 Tar med sig:Plastglas,papptallrikar och plastskedar
    evaeng: tar med sig: ?????? TIPS!! please
    Ohlsson tar med mig en bebis, lilla Maya  Fika: hmmm funderar...är ju lite känslig för gluten och lactos så jag får fundera ut nått bra kanske någons som har nått bra förslag??

Kopiera inlägget i sin helhet och lägg till dig själv på den påbörjade listan!!!*********

• lönnemåla

Ohlsson: jag noterade att du var känslig för gluten och laktos...jag brukar alltid baka mjölkfritt men är det potatismjöl som gäller för gluten eller?

• jamtlandsstårs

Lönnemåla: jag brukar baka på ett glutenfritt mjöl, vet inte hur det fungerar med potatismjöl, gulligt att du tänker på mig

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3