• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Minna > HOppas det går bra ikväll på 50-årsfesten! Att barnen somnar snällt osv!

Malin > Hoppas du föder barn nu...men annars...IMORGON!! *styrkekramar*

Hoppas ni har det bra alla...nu hoppas jag får sova, bättre än inatt iaf...

Natti

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Kväller.

Trött efter en dag på resande fot eller nja..vi har varit till bl.a. ikea.
    Köpt möbler åt Minna, bord och stolar.
    Köpte även nya tallrikar  eftersom vi inte kan använda en enda av våra i micron p.g.a. sprickor. Maten blir inte varm bara tallrikarna .
    Hade med oss båda tjejorna vilket ju är ett pysslande men det gick finfint.
    Var bara Minna som ledsna ur ett par gånger, hon ville bara in på ikea hela tiden .
    Var och köpte höstskor åt Minna före ikea och det var inte poppis hos damen trots att hon blev glad över skorna .
    Hade bara med oss en sulky så att vi skulle få plats med det vi skulle handla, hade även med bärselen och den trivdes Jonna finfint i , somnade i den två ggr.
    Skulle även ha köpt en stödbräda till Minnas säng som skulle ha kommit in på ikea under veckan men inte då den kommer nästa vecka.....

Minna hade sin premiär på McDonalds idag oxå, hamburgaren var en riktig hit .
    Själv tycker jag att det inte är nå vidare värst gott alls längre...inte håller man sig mätt heller men men det är ju bukfylla iaf.

Var väldigt mkt folk överallt..kan ju kanske ha med löningsveckan att göra hihi .

Malin: Nääää, nu får lillkillen ta och titta ut!!!!! *håller tummar* för att ngt händer snart och fort!! *kram*

Phant: Inte lätt att ge de små medicin inte.....
    Hade "tur" med Minnas allergimedicin den smakar bubbelgum och Minna tycker om den så då går det ju lätt.
    *Skickar sömnbaciller till Denise och Daniela*
    Fick en liten aning om hur du har det dagligen natten till idag och imorse...
    Minna och Jonna vaknade om varandra och det hela slutade med att Minna ville upp för dagen 5.40. Jag hade varit vaken hela natten så jag låg kvar medans Rauno gick upp med Minna..Jonna blev kvar hos mig.
    7 somnade Jonna om och jag med..sen vaknade vi inte förrens 9 .

Njehepp...kika runt lite sen sussa.

Natti!

• MalinI

Mot sängen..

Sen ska jag vänta på telefonsamtalet i morgonbitti.. Jag lovar, jag lär inte svara om mormor eller någon annan ringer i morgon. De ska ringa från fl mellan 7-30 och 10... Så ring inte mig i morgon tjejer Flört Jag lär ju inte svara Skrattande Tänk om jag missar samtalet från fl

• Sarasnaran

Tihi!
    Imorgon Malin!
    Och Gud nåde dig och alla på förlossningen om du kommer tillbaka hit och säger att du inte fött något barn!

För att se regnbågen måste man stå ut med regnet...
  • Minna

Tjong ballong...

Lite tlött.
    Precis kommit hem från pappas 50årsfest..
    Som vanligt var det jag som fick åka hem med barnen, och Andreas stannade kvar.
    Man kan ju tycka att jag kunde få stanna på MIN pappas fest..
    Men men, livet är hårt.
    Barnen var hur duktiga som helst iaf, fick somna där på festen, i ett rum längst in i lokalerna.
    Där sov dom gott tills vi väckte dom och bar över dom till bilen, sen skjutsade min bror hem oss, och jag bar över dom till sina sängar, där dom nu sover som stockar!
    Kunde inte gått  bättre! 
    Lite stolt blir man allt.
    Det var kul på festen också, massa folk som jag inte träffat sen jag var liten.
    Dom tyckte det var roligt att se mig "vuxen" och med barn och allt!
    Myyyycket folk som kom.
    Men nu borde jag själv gå och sussa!
    Malin-- fy så synd jag tycker om dig!! Hoppas du snart får hålla din lilla bebis i din famn!
    *kramar om*
  • MalinI

Så... Nu sitter jag här med bägge telefonerna och väntar på att få ett samtal... Har sovit hyfsat i natt faktiskt.
    Nelly ramlade dock ner från sängen i natt Första gången någonsin sen hon har fått växa sängen. Hon har snart haft den i 2 år Så nån gång ska vara den första.

Snutt... Vad ditt sms skrämde mig i natt Trodde det var telefonen som ringde från förlossningen. Hittade inte telefonen, satt på laddaren Letade, signalen tystnade. KOnstigt när det inte var någon som ringde Flört

• Lilou
    Morrn!

Malin: kom INTE tillbaka utan bebis!!!

Minna: jattebra att flickorna var sa duktiga...det ska du vara STOLT over! Men detta med att din man stannade och inte du...pa DIN pappas fest....hmmm...ja...

Phant: hoppas verkligen att du fick sova nu...fattar inte hur du orkar

Krik: blev Minna glad over moblerna oxo?

Var ute en svang igar kvall...var trevligt Jag drack en Shirley Temple Ida bara sprang omkring heeela tiden *fniss*...och gissa vem som fick ga runt med henne hela tiden, trots att vi var ute med MINA kompisar? Japp. Jag. Karln far ju vuxet sallskap varenda dag...aven om det bara ar pa jobbet...men iaf...tycker inte det var schysst. Jaja. Som Minna skrev...livet ar hart.

Ska fixa lite idag. Regnigt ute. Skoooont!

sa lange!

Hepp!
  • Phantera

Vad skönt Malin! Håller alla tummar och tår och kluvna hår för att allt går bra nu!

Lilou > Lite mer sömn inatt! Kom i säng tidigare och mindre knöl från Danielas sida. Denise däremot vaknade till några ggr. Sen ville Daniela upp vid 4.40...men jag fick henne att somna om. Denise vaknade ngn gång efter 5 och ville upp. Men jag la henne brevid mig, på min arm och under täcket och vi mös lite...så hon somnade om...en stund iaf. 20 i6 verkar vara standardtiden att gå upp! Fortf. för tidigt i mina ögon!
    Fast Magnus kom hem strax efter 6, då fick jag gå och vila en stund...till 7 typ. Fast jag hann inte sova så mkt...men men..
    Trist att inte karln din kunde "passa" Ida!! Så du får slappna av och ha lite kul med dina vänner!

Minna > Skönt att allt gick bra. Trist att inte A. åkte hem med barnen, eller att ni åkte tillsammans...? Men om barnen sov kunde du väl varit kvar längre...eller?

Snutti > Hoppas du fått sova gott inatt!

Krik > Kul att shoppa! Prova skor brukar inte Denise vara så road av heller. Iaf inte sist vi gjorde det. Måste dock köpa nya skor nu när hösten är på G.

Nu är Dani kinkig...ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

Morrn morrn!

Sorry Malin!
    Jag var uppe och ammade och tänkte hiva iväg ett sms till dig när jag ändå var uppe.
    Men nu är du därinne iaf! På tiden faxxt!
    Tjohooo!
    En tråddödarbebis ska se dagens ljus! Kyss

Minna - Hmpf! Det var ju DIN pappa. Som Phant sa, ni kunde väl åkt tillsammans eller stannat eftersom dom ändå sov så gott?
    Nåväl, huvudsaken är att ni hade roligt den tiden som du var där.

Lilou - Säg ifrån!! Eller det gjorde du kanske?
    Karlar har ju en tendens till att antingen höra det dom vill eller inte höra alls.

Krik - Hur blev det med sjalandet? Smittade jag inte med mitt tjat?

Jag har sovit som en prinsessa i två nätter nu.
    Hugo sov hela natten igår och inatt ammade jag en gång. *nöjd*
    Igår var vi på Jakt-och fiskemässan som ligger här i Bosjökloster. Hugo satt gott på ryggen i sjalen hela tiden och somnade ett bra tag också. Sötgurkan.
    Jag köpte ett par supersöta tofflor till honom. Sådanadär innetofflor med en massa ludd i. Så söta!
    Conny köpte fiskemojs såklart. Duuh!
    Idag ska vi inte göra ett dyft. Baaaara slappa och mysa.

Och en sak till!
    Hugo har fattat hur man sätter sig upp igen efter han varit på kryptur. Han har övat i flera dagar nu och varit frusterad och irriterad över att det inte funkat men som vanligt så tar det bara ett par dagar så POFF kan han det också. Hihi!

För att se regnbågen måste man stå ut med regnet...
Svar på tråden Tråddödarfolket #10