• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Lilou

Stackare, Malin *skickar onda varkar* Messa mig om du vill att jag ska ringa

Tack for gratulationerna

Har precis mailat Micki...de med leksakerna...finns ju inte sa fina traleksaker har...hoppas man kan kopa online & att de kan skicka hit...stod inget om det pa sajten...jeje.

Ar SA trott! *gaspar*

Hepp!

• Phantera

*skickar ONDA och TÄTA värkar till Malin*

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Minna

URk!

Tycker så synd om dig Malin! Fy tusan! Hoppas djupt och innerligt att du har massa värkar nu vännen!
    Men nu ska min stora rumpa placera sig i soffan.
    Känner mig liiiiiiite trött.
    Lite. Typ.
    Hö!
  • Phantera
    Var som sagt på BVC idag.
    Daniela: 70,3 cm, 7910 gr och 42,7 cm. Hon har vuxit 3,8 cm på 1 mån o 19 dagar!
    Denise: 86,9 cm och 11 170 gr. Lite smal, men inte alltför mkt nedanför sin kurvlinje! Hon har ju ätit lite dåligt sista veckorna så jag trodde nästan det skulle vara värre.
    ~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Åhh min Jonna känns som en dunderklump i jämförelse med din Daniela...
    Jonna väger nog över 8kg nu och är nog 70 lång..och är snart 5 mån .
    Mina gener står för vikten och Raunos för längden hihi.

Minna och Denise ligger inte såå långt ifrån varandra längre, Minna var ju 88 och nånting (minns inte) sist vi mätte (21 mån).

• Krikelina

..och vikten på Minna var då 11470g.

• Phantera

Krik > Åhå...stor tjej! Jonna alltså. Daniela är nog lite tyngre "egentligen". Hon hade inte ätit sen frukost. Vi hann lixom inte göra det innan vägning. Vi skulle vara där halv 12 och hämta Denise på dagis före...och vi ville inte ge henne mat för tidigt heller. Brukar ju äta ca halv 12...så jag skulle tro att hon väger typ 8 kg

Undrar vad man ska köpa för storlek i overallen? Får nog bli 80...Liiiiite irriterande känns det. Har ju en overall i 86..men jag tror hon kommer drunkna i den...? Den var rätt rymlig.
    Sen måste man ju köpa en till Denise...får väl bli 92...de växer ju inte lika snabbt längre...
    En har en storlek ÖVER och en har storleken UNDER det man har...
    Overaller är ju inte så billiga heller...MUPPIGT!
    Hms....

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Så lite om dagen.
    En fredag med lön avklarad...en tråkig dag. Jag var sugen på att shoppa...fast det var väl lika bra att det inte blev så!

Aja...skönt att ha lite pengar på banken igen...men de lär ju inte finnas kvar där länge.......

Denise var på dagis som vanligt. Magnus var inne och hämtade henne medans jag och Daniela satt i bilen och väntade. Vi skulle ju till BVC med båda. Daniela höll på att somna så jag fick underhålla...
    Magnus sätter Dee i bilen och hon ser mig, ler stort och säger: "HEj mamma!"...och sen"E kul dagis".
    Förresten! Jag fattar inte hur de lyckas...

Denise hade jacka och regnbyxor (hängsle-modell) på sig. De regnade ju inte men var fortf. blött/fuktigt ute. Stövlar hade hon också.

VI skulle till bvc och väga henne idag.

Klädde av henne. Blöta strumpor...alltså under fotsulorna. Ena byxbenet är blött ca 10 cm upp från kanten och upp. Det är sand och grus...SMÅ STEN i stövlarna.

En sten i ena fickan på byxan. Grus innanför byxorna (alltså de vanliga som var under regnbyxorna)...

Det var grus/småsten i BLÖJAN!! Och när vi tog av tröjan så ramlade det grus därifrån också!!

Vad gör de på dagis eg??? Skulle gärna vara en fluga och spionera en vecka eller två...!

Annars har vi inte gjort så mkt.
    Vi vilade allihopa efter lunch. Daniela bökade lite inatt också...Det är nog masken som irriterar trodde Kristina på BVC.
    Det kanske jag skrev tidigare?
    Hm...Daniela åt ca en halv deciliter gröt ikväll också. Och denna gången var den lite tjockare än vanligt. Men jag tänkte jag testar först innan jag spär ut den. Men det gick riktigt bra faktiskt!! *glad* Hon gapade så duktigt!
    När hon inte vill ha mer blir hon grinig. Oftast börjar hon "blåsa med underläppen". Hon blåser och "viker ner underläppen" om ni förstår??  så den vibrerar och då "skvätter" maten hon har i munnen åt alla möjliga håll. Det är omöjligt att få in mer mat då också!

Denise har varit rätt gnällig efter lunchvilan. Hon vaknade rätt tidigt imorse så hon fick väl inte tillräckligt med sömn. Det är så jobbigt med gnälliga barn...

Snart läggdags tror jag. Magnus jobbar ju natthelg...så jag är "ensam" med barnen i helgen...blä! Ingen FM-vila...har jag "tur" får jag lite vila efter lunch...

Nej...nu HOPPAS jag Malin är och föder barn! *håller tummar tår och kluvna hår*

Har druckit lite amningsthé för en stund sen...*svettig* Tycker dock att det verkar fungera...jag är/har väl varit lite skeptisk...men nog tyckte jag att mjölken fylldes på snabbare/mer i boobsen...
    Så jag får nog beställa...så man har...utifall att!

Ha en trevlig kväll nu alla!
    *kram*

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Hihi det där med gruset och sanden..hihi barn kan minsann få in saker överallt
    Bra att thét verkar hjälpa .

Har glömt vad jag skulle skriva...ovanligt va ?

Iaf..

Malin: Du föder barn nu *bestämd*, ok ? Och om du mot all förmodan inte gör det så ja nää då får det lov att bli ändring på det!! *KRAM*

Nähäpp, mot sängen.

God natt allesammans och sussa sött (spec. Phant )

Maria med den eviga minnesförlusten
  • MalinI

Kirk.. Önskar att du har rätt... Men det verkar inte bli någon bebis. Skendräktig Flört

Men det har kommit lite mera värkar. Inte så det är något regelbundet. Blödandet har slutat, har grymt ont i ryggen. Nu vill jag föda barn..........

Svar på tråden Tråddödarfolket #10