• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • JennyOEmilia

Snutt! Oj, vad tidig Hugo är! Sitter redan. Det var inte dåligt. Oliwer är inte ens i närheten av att sitta själv.... Han bara tippar framåt eller åt sidorna.

• Sarasnaran

Hihi!
    Ja jag sa ju det!
    Hugo verkar tidig med allt. Rätt vad det är så kryper han väl.

Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • JennyOEmilia

Hi, hi... Ja, det är väl kul. Särskillt när det är första barnet. Själv tycker jag att det bara är skönt om Oliwer inte är så tidig. Men jag vet också att man inte kan påverka det så mycket. Är de tidiga så är de!

Nä, nu blev jag sittande här! Jag har annat att göra!

• Phantera

Hej hopp!

Inte mkt sömn inatt!
    När jag väl kom i säng och höll på att somna så spydde en katt på tröskeln och utanför vårt sovrum. Upp och torka.
    Sen efter en stund så kom Denise...
    Sen ville Dani äta...
    Sen knölade hon lite...det var väl varmt.
    Och vid 4 så ville hon äta...fast ändå inte. La henne brevid mig men hon gnällde mest...Sen somnade hon om på min arm en stund...men jag hann inte somna om själv för Denise ville upp 20 i 6.

20 över 8 ringde Sofia.
    Vid 10 skulle vi träffas och gå på promenad.
    Dani var snäll första 10 min...sen gnäll...
    Men jag hade med selen så hon fick hänga i den ett tag. Sen la jag ner henne och hon somnade sött!
    Denise råkade visst slumra till en kortis också...så hon ville inte riktigt vila efter lunchen...blev lite senare...

Badade en sväng. Sen mellanmål, sen till Margot och leka/gunga lite.
    Nu är vi hemma, tittar på Pigley Wink innan gröten.

Dani sitter i gåstolen och leker med sina leksaker och låter...
    Sen slänger hon ner leksakerna på golvet o(mer eller mindre med flit!) och så tittar hon efter dem...

Jenny > JOdå...går bra med gröten. De hade dock ingen gröt "med smak" på nere på Coop Extra heller! INte från 4 mån iaf! Men jag får väl testa gröten några dagar till sen smaksätta själv med puré.

Snutti > Så kul! Duktig han är! Dani sitter nästan själv också...hon kommer inte upp själv men när man hjälper henne att sitta så...fast bara några sekunder sen går det "ner"
    Hon har iaf börjat vända sig nu. Hon har nog legat för lite på golvet...men nu så!
    Hon försöker resa sig. Typ sit ups! Ibland (oftast) så lyfter hon benen/fötterna också!
    Och när hon ligger på mage så drar hon ihop sig till krypställning...men det har hon gjort från allra första början nästan...!!

Imorgon är det mamma-baby-gympa igen!
    Så ingen vila på FM Men jag kanske får lite vila på EM...Magnus är ju ledig en vecka fr.o.m imorgon kl 6...

Så...snart gröt och sen nattning...*längtar*

Ses!

//Mamma till två underbart söta flickor.
  • MalinI

Hej!

Lucas tackar för gratulationerna.
    Gårdagen var lång och lyckad. Lucas älskade varenda sekund med uppmärksamhet
    Han fick massor av fina presenter. Han vill ha kalas nästa lördag med Han fick massor av presenter så kalaset avslutades med vattenkrig.
    Se bilderna i galleriet

www.familjeliv.se/krypin/malini/galleri.php

www.familjeliv.se/krypin/malini/galleri.php%26+Anders+29

I dag har vi varit ute och cyklat. I dag fattade Nelly både hur man trampar och styr samtidigt. Annars har det varit en sak i taget. Så det har varit mkt buskar hittils. Lucas fick ju en ny cykel av sin farbror, faster och farmor. Han blev SÅ Stolt. En cool cykel som han själv sa.

Snutt. Duktig kille han är Hugo.

Phant. Minneskortet fungerar perfekt. Tack så mkt.

Zmooth
    . Inte långt till stora dagen

Jenny Kul att komma hem lite. Skönt att kunna på så där på båda ställen. Är lite avis. Speciellt vinterhalvåret

Minna. Dina barn är ju toksöta

Venus. Du lever Jag tycker fortfarande att du är dum som inte vill hjälpa mig och överta min graviditet

Mer. Han är så söt din lilla kille. Tyckte han om båtturen?

Krik. Storfest nästa helg alltså

Nu måste jag börja med middagen i värmen. Oj vad man skjuter upp det i värmen. Vill helst inte äta mer än sallad nu. Men ungarna är inte så förtjust i att bara äta sallad. Mmm får se vad det blir.

Må så gott.

• Venus

Malin Jupps jag lever
    Och nej Jag föredrar att inte vara gravid nu i värmen Så du får behålla graviditeten alldeles för dig själv Räcka ut tungan

Är bara extremt lugn just nu, läser mest om jag ens sitter framför datorn
    Har en arbetspsykolog som påstår att man inte kan bli utbränd när man är arbetslös så just nu sitter jag i en trevlig sits...

• JennyOEmilia

Härliga bilder Malin! Ser att det är såå fint i Sverige nu! Nu längtar man hem till sommarSverige! Men nu är det ju inte långt kvar, vi åker ju på lördag.

• JennyOEmilia

Venus> Kul när du tittar in här lite då och då i alla fall.

Låter inte kul. Är du utbränd? Jobbar du inte kvar på skoaffären?

• Venus

Jenny Jag är här nästan varje dag Men jag kikar mest

Nä, var bara praktik i 4 veckor, så nu är jag åter arbetslös...
    Nja, utbränd är jag väl egentligen inte men jag är på god väg att bli...
    Hoppas bara att jag hunnit upptäcka det i tid och bromsa så att jag slipper väggen...

• JennyOEmilia

Det låter klokt Venus. Får ta det lugnt nu i sommar.

Svar på tråden Tråddödarfolket #10