• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Nä..mot sängen...morgonpigga barn!

//Mamma till två underbart söta flickor.
  • Phantera

4:17 ville Dani upp idag. Hon blev lite störd av Magnus och hans kompis som suttit uppe hela natten och spelat poker
    Så då var det glada "tilllrop".
    Magnus skulle precis lägga sig så han tog henne. Inte för att jag fått så mkt sömn...och jag tror inte jag hann somna. Han kom in vid 10 över 5 ungefär...då trodde han att hon var hungrig för hon sög på allt.
    Så jag hämtade henne, la henne brevid mig...men nej då...hon var inte intresserad...bara att gå upp. Kommer vara dööööd idag! För hon hinner väl somna innan jag lämnat Denise på dagis och får vila...vet inte om jag orkar hålla henne vaken tills dess...vi får väl se!

Ska vaxa ben + bikinilinjen idag...undrar HUR ont det gör!! Fast jag är inte rädd för sån smärta...är nog ingen fara!

Igår vaknade hon till 4.19...la henne brevid så hon fick amma...men hon ville upp 3 min över 5...typ.
    Åh....vad trött jag var. Denise kom upp...jag låg på soffan och Dani på golvet på en madrass (ska tvätta hennes babygym)...
    Denise ville jag skulle läsa bok och så sa hon "khoom"...men jag orkade inte! Var så himla trött...
    Magnus åkte och lämnade henne på dagis så fick jag sova med Dani...men jag sov nog bara ca 30 min sen ville hon inte somna om. Åh...så trött jag var...låg bara och "grinade" ...
    Magnus satt nere vid datorn men jag ville inte fråga om han kunde ta henne...han verkar ju tycka att jag får sova när hon sover...väldigt sällan jag får sova själv!
    Efter 10-15 min gick jag upp...och efter ytterliggare ca en kvart frågade jag om han var där nere. (I källaren...för jaghörde inget)..men det var han. Så då kom han upp och sa att jag kunde gå och lägga mig en sväng (för han frågade om jag fått sova ngt och då sa jag ju som det var)...efter ca 1 timme kommer han tillbaka med henne...då är hon hungrig. Det var hon så då var det slut på vila...
    I söndags vaknade hon 5 i 5 och ville gå upp...och då blev det ingen vila på hela dagen. Magnus jobbade ju natt. Var ute och gick på FM...sen ville inte Dani sova samtidigt som Denise efter maten!
    Fick en liten powernap senare...men det hjälpte inte...(när Dani väl vilade...och Denise sov också fortf)...

Jaha...nu sitter Dani och slumrar...ska jag kunna hålla henna vaken i 2½h till?? :-I

Nä...nu får jag sluta beklaga min brist på sömn...men det är så jobbigt...vet inte vad jag ska göra...

Bice!

• MalinI
    Phant... Ursäkta att jag säger det. Dags å börja ställa mera krav på magnus. Att han inser hur trött du är. Du behöver ju få sova även om inte Dani sover. Speciellt om han är ledig. Du har ju det tillräckligt jobbigt med nätter osv. Eller ställa krav och krav. Få han och inse helt enkelt. Det är hans döttrar med.

Ska i väg och jobba nu. I morgon är det dags för 4 års kontroll för lucas. Sen så är vi lediga tills måndag. Skönt
  • Phantera

Malin > Det är lungt. Innerst inne vet jag väl det också att jag måste "SÄGA TILL" att jag behöver få sova mer. Men det känns som att han redan låter mig få sova...bara inte tillräckligt. Plus att han säger till mig att jag måste lägga mig tidigare...eller han säger inte så utan mer att "du får inte lägga dig så sent/det blir så när man lägger sig sent" osv...Och då känns det som att "jag få rskylla mig själv".
    Jag vill ju inte vara självisk/ego...jag är ju tacksam för det han gör och när han åker iväg så jag får sova. Fast, då tar han ju inte med sig Dani...bara Denise...
    Hm...men jag får väl ta upp det igen.
    *kram kram*

• JennyOEmilia

Phant> Jag hoppas Magnus också "får skylla sig själv" när han spelar kort hela nätterna.... Han måste ju också gå upp och ta hand om barna dagen efter då! Eller....?
    Ja, du måste nog Säga Till om han inte fattar. Nu måste du få sova om du ska fortsätta orka vara en bra och glad mamma.

• Krikelina

Goddagens!

Inne och läser ikapp en sväng .

Phant: Som ovanstående skrivit..prata med M om det hela.
    Man kan inte tala med dem för mkt .
    Min lille make har en fin ovana att bara lyssna på halva meningar, jättekul hehe..NOT!!

Snutt: När jag hör om par som råkat ut för PSD så riktigt skär det i hjärtat..Gråter.
    Om man bara kunde vara tacksam HELA tiden för sina små liv även när det är motigt.

Näe nu ska vi och leka hos en kompis!!

Hej hopp!

• Krikelina

Åååååå nu dör datorn snart...
    Återkommer när jag ammat och hittat laddaren

• Phantera

Krik > Vilken laddare? Eller har ni en trådlös dator?

Jaha...vaxat benen idag då...det gjorde ju lite ont. Särskillt på baksidan...men men...blev nog bra.
    Fast jag hade lite vaxrester på benen...!
    Men hon hade inte jobbat så länge där så...det var inte Sofia, som jag känner, som gjorde det.
    Aja...nu återstår väl att se om jag måste dit om 2 veckor eller så igen...håret växer ju i faser så första gången kanske man måste dit efter 2-3 veckor..sen kan det dröja 5-6 veckor innan nästa gång...hm...om jag inte gör det hemma istället...blir ju rätt dyrt annars. Nu gjorde jag det ju för att jag hade ett presentkort...

Aja...
    Nej...undrar om jag ska lägga mig kanske. Men det är så tråkigt! MEn jag satt och slumrade till när jag ammade Dani för ca 30 min sen...!!

Hoppas ni har det bra alla...

Vad ska ni göra i midsommar förresten?
    Vi ska ha vänner här...äta mat och umgås...
    Kanske spela lite kubb/spel eller ngt annat...
    Hoppas det blir bra väder!!

-Bye-
Svar på tråden Tråddödarfolket #10