• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • MerenwenElanesse och Tristan

Sådärja.

Tristan är sjuk
    Febrig & bajsar löst.. massor, hela snoppen & baken är precis röd & sårig.. vi smörjer & smörjer & tvättar med olja.. men  det hjälper typ INGET
    Lessen
    & jag som börjar jobba imorgon, illa vald tidpunkt..
    Men jimmy kan vara hemma mån tis iaf. sen får vi väl se hur det löser sig om han blir bättre osv...
    Annars får väl nån annan rycka in.!

Hej hopp

♥ Jag önskar dig allt vackert för du är Det bästa som jag vet ♥
  • Phantera
    Jaaaaa må hon leva...ja må hon levaaaaaaa

GRATTIS på 1 årsdagen
    BUS-Meja!!!

Grattis-Kramar från Melinda, Denise & Daniela
  • Phantera

Halloj!

Jaha...ännu en dag "avklarad"...

Vi la oss tidigt igår, men jag hade svårt att somna!
    Var trött när Dani vaknade och ville upp...som vanligt. Man lär väl aldrig vara pigg...hehe...
    Fick sova en stund på FM. Men jag längtar tills jag får sova och Magnus går upp med Dani.
    Eg. går ju det nu...för jag ammar ju oftast INNAN vi går upp så hon behöver ju inte ammas förräns ca kl 8.
    Tänk vad skönt att få sova SÅ LÄNGE!!!!

Vi var till Margot idag, "söndagsmiddag" som vanligt.
    Kom tidigare så vi var ute i lekparken utanför. Denise struttar omkring. Gungar och gräver i sandlåda och grejsar.
    Dani fick prova att gunga. Så hon flinade...log sitt bredaste leende!

Hem...tvätta och grejja. Tvättade babygymmet. Det har legat i tvättstugan ett tag...Dani hade bajsat och det hade läckt ut på det!
    Handtvätt också...bläää...Aja...nu hänger det och torkar. Lär väl ta ett tag...var svårt att krama ur allt vatten från de tjocka och fluffiga kanterna!

Magnus tjatade på Denise idag. "Vad ska vi hitta på idag"..."Vad vill du göra"...osv. Som att han skulle få ett svar? Eller ja..."junga"...eller "bada" kan han ju få till svar.
    Men till slut sa jag att vi kan ju åka till någon lekpark.
    Finns en park i stan...och i ena "ändan" är det en lekpark. Finns en boulebana eller två också. En liten "bäck" (konstgjord tror jag väl)...en liten damm med fontän och lite bänkar. En liten scen också.
    Så vi åkte dit. Magnus och Denise gick till lekparken och jag och Dani gick till COOP för att köpa lite fika.
    Så satt vi på filten och fikade lite...och sen lekte vi vidare.
    Åkte rutschkana och grejjer. Ett stort "rör"...så det är ingen vanlig rutschkana. Vet inte hur många gånger Denise åkte?

Annars har vi väl inte gjort så mkt...

Imorgon är det mamma-baby-gympa igen....weee! Behöver röra på "fläsket"!

Hej Lilou!! Vi undrade vart du tog vägen! Synd att du måste åka hem snart...du verkar ju trivas som fisken i vattnet. Ni får flytta dit!
    Kul att Ida börjar gå!

Jenny! Hemma i SVERIGE nu antar jag? Hoppas du fått fint väder! Att resan gick bra även denna gång med lille Oliwer!

Snutte > Åh! Daniela bökar som "satan" i sängen. Iaf på dagtid när hon vilat klart. Filtar/täcke över huvudet. Så ligger hon där och flåsar..."flaxar" med armarna ut åt sidorna och benen och fötterna är helt spända. Låter som hon håller på att drunkna ungefär. Har jag inte tagit bort kudden så ligger hon och försöker dra den över huvudet också...eller snutta i den.
    Ibland hittar man henne på tvären i huvudänden också...
    Får hon tag i lakanet så har hon det över huvudet.
    ALLT löst som hon får tag i, en snuttefilt, ev. ett gosedjur/nalle, klädesplagg lägger hon över ansiktet. Vet inte varför hon gör så?? Hon verkar ju inte gilla det...för hon ligger ju och stönar och blir arg efter ett tag...haha...hon är så knäpp!
    Läskigt att Hugo hade lagt sig på mage!! Kommer ihåg när Dani var spädis och tippat över till mage...huga!!

Zmooth > Tja...vi gick och la oss och sörjde förlusten!!
    Haha...nerå..men vi la oss...trötta små föräldrar.
    Kul med "hippa"!! Fick du några bilder tagna? (Eller ja...de andra kanske tog några...för du visste inte om det...eller?)

Minna > Jaaaa...bilder vill vi se! Haft kalas idag? Eller blev hon firad under midsommarfirandet?

Merwen > Stackars Tristan som är sjuk! Hoppas han kryar på sig!

Nej...fy vad trött jag är. Ska kolla era bilder sen lägga mig. BLir ju ingen FM-vila imorgon.

Natti!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Minna

Finns bilder i mitt galleri, både från midsommar och idag.

Ska skriva i min blogg sen. Men nu är jag lite seg, får se om jag skriver senare eller imorgon.

• Sarasnaran
    Phant - Ni verkar ha haft en mysig dag!
    Ja dessa ungar alltså. Lite knäppa är dom allt.
    Hugo gör också sådär, låter som han ska kvävas så fort något hamnar över skallen. Sprattlar och blåser ut med näsan som om han inte fick luft. Kokkobarn!
    Men allt bra söta är dom iaf.

Fia - Trist med en sjukling hemma.

Conny är ute och fiskar och jag är hemma själv med Hugo. Han sover för natten nu och jag ska ge mig på prylfickan igen. Mitt skapande tar tid!
  • Phantera

Snutti > Ja, Haha, precis så...flåsar med näsan...! Sen när man drar bort vad det nu är hon har över ansiktet/huvudet så ser hon skitlycklig ut!
    Du SKAPAR åtminstone!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Krik! GLömde ju dig!
    Hoppas ni haft trevligt i midsommar.
    Har Minna vant sig vid sin nya säng? *hoppas*

NATTI!!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Hej hopp!

haft en lugn midsommarhelg.
    Blev inget firande på hembugdsgården för vår del då vädret inte var det bästa...tråkigt då jag sett fram emot det..men men det kommer ju fler år .

Igår firade vi Raunos 30årsdag med närmsta släkten och grillade och så.
    Min far och min styvfar vart minst sagt berusade, hihi.
    Den ena flög ut från trappen och skrapade upp armbågarna och den andra stöp vid brevlådan och slog i knäet..hade tydligen varit en syn för gudarna.
    Själv missade jag det hela då mina små änglar inte ville sova så jag fick lägga mig med dem i vår säng vid halvtio snåret..men inte somnade de för det inte..näpp!
    De somnade efter tolv när alla gått hem, Minna höll på att somna flera ggr men så hörde hon sin morfar eller styvmorfar och då var det klippt för hon ville ju leka .
    Sen sov Jonna till 7 och sov efter amning till 9.20 då Minna bestämde sig för att vakna för dagen.

Idag har vi städat vilket behövdes + att jag diskade grillen (har elgrill så det är bara att diska hela grillplattan, smidigt och bra då det är teflonbeläggning på den)

Phant: Jodå Minna sover i sin säng utan större protester men hon rullar allt som oftast ner på madrasserna på golvet och sover där tills vi går och lägger oss och lägger upp henne igen . Mamma-babygympan låter skoj, vem leder den i år?
    Har planer på att börja träna ute på jobbet inom en snar framtid, här ska oxå fläsk brännas hehe .

Mer: Hoppas att han kryar på sig snart lille T.

Snutt: Pysslig du är .

Hm..snart sussa....

• Sarasnaran

Ojojoj... Nu händer det grejer.
    Conny hann inte vara hemma mer än i tjugo minuter från fisketuren så ringer min mamma med andan i halsen och frågade om Conny kunde köra till djursjukhuset.
    Då hade deras äldsta hund Strulan fått något slags krampanfall.
    Och både mamma och pappa hade druckit vin, så det var ju tur att Conny inte jobbade inatt.
    Så nu är dom på väg till Malmö. Får väl se när dom kommer hem...
    Lilla Strulan... Hon har inte varit kry senaste halvåret. Hon är inte mer än 6 år, men det har varit lite smågrejer här och där såsom halskatarr och inflammationer och grejer.
    Så det är bara att hålla tummarna nu.

Jag går och lägger mig iaf.
    Natti!

• MalinI

Nu har man nästan semester Har ju inget uppdrag förrens den 6 juli. Å vi behöver inte åka in till kontoret och visa upp oss på morgonen att vi lever

Så nu kan man ta det lungt på morgonen. Men i dag är det ju så trist väder här. Hade ju tänkt försöka få lite färg på det här bleka Men det verkar bara att glömma. Det regnar i alla fall inte ännu. Så jag hoppas på det bästa.

Snutt. Lilla vovven då.

Lilou. Kul att höra av dig igen. Saknat dig.

Nu ska jag hjälpa Nelly så hon får på sig kläder någon gång så vi kommer till dagis. Det brukar vara svårt att klä på sig på morgonen när vi ska till dagis Annars vid läggningstid eller andra tillfällen då inte hon behöver klä på sig så går det hur bra som hellst

Svar på tråden Tråddödarfolket #10