• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Sarasnaran

Morrn!

Conny kom hem vid tretiden tror jag, har inte så bra koll på klockan där. Strulan fick följa med hem igen, men dom gjorde typ femtonhundra tester och lika många blodprov.
    Så nu ska dom väl få rätsida på detta hoppas man.

Skönt med lite "semester" Malin.

Jag har tandvärk.

• Phantera

Hej hopp!

Krik > Skönt att hon sover i nya sängen då...eller på madrasserna på golvet...haha.
    Denise har inte trillat ner än...men vi har ju bullat upp med en massa kuddar under bäddmadrassen. Fast hon log dock PÅ dem en gång så en millimeter åt vänster och hon hade legat på golvet!
    Kul att 30 års festen blev lyckad!!
    Det är Sandra Åhman som håller i träningen. Det var hon som gjorde det förra gången. Allt hänger ju på att hon har fått barn! Tror inte de har ngn annan som håller i mamma-baby-gympan.
    Hennes äldsta är ju född i juli -04 (har jag för mig)...så de hann precis börja när Denise var född.
    Nu är det väl 2 ggr kvar. Minst...får se hur hon gör efter det.

Snutti > Skönt att det gick bra med hunden. Hoppas de hittar vad som kan vara fel. Så jobbigt att se dem sjuka, särskillt när man inte kan få i ord från dem själva var de har ont eller OM de har ont. Fast oftast så märker man ju det ändå...
    Likaså med de små barnen...
    Tråkigt med tandvärk!

Malin > Du vet väl att du inte "ska" sola när du är gravid? Räcka ut tungan

Skönt att röra på sig idag iaf...fast jag är trött. Fick vila lite efter lunch, men hade av ngn anledning svårt att koppla av...så jag slumrade bara ca 30 min!
    Magnus jobbar EM idag också...BLÄ!

Nej, jag lär roa de små. Dani är uttråkad!

Förresten.
    Denise är i ngn slags utvecklingsfas...
    "ä dä?" Om allt...även om sånt hon vet vad det är! Pekar ..."ä dä?"..."ä dä?"
    Hm...sen gör hon ngt mer...men jag har glömt vad just nu...Dani stressar mig!
    Ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

Goddag!

Idag har vädret varit riktigt sopigt. Fast vi gjorde det bästa man kan göra. Körde till Center Syd (stort köpcentrum) och shoppade grejer till Bus. Åååh så lycklig jag är när jag får shoppa!
    Nu är vi hemma och är supertrötta hela bunten, men det betyder att vi kommer att sova gott ikväll.
    Ska laga mat snart. Kyckling med rotsaksröra som gratineras i ugn med rosmarin, vitlök och honung. Very gott!

• Phantera

Åh...Snutti...GE MIG!!
     Hur gott lät inte det på en skala???????

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Det är nog typ första gången jag "hört" dig göra ngt (i mitt tycke...) "avancerat" sen Hugo föddes...eller? Hm...?
    Kul att shoppa! *vill me*
    Men vi kommer vara überfattiga denna månaden, skatten på båda bilarna. Plus att vi måste lämna in en för rep. Hoppas det inte är ngt allvarligt!
    Tycker vi jämt får lämna in antingen den ena bilen eller den andra...Köp aldrig en saab...typ!

*tittar på Extreme Homemakeover*...Ty är jobbig som gapar så mkt...men jag har fastnat lite ändå...blir alltid så rörd...

*äter också*

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Kväller *snörvel*..har en allergidag .
    Har såna dagar då och då.
    Andra har jämt besvär jag har vissa dagar *skönt*.

Idag har varit en jobbig dag eller nja jobbig och jobbig men Minna har varit som om hon tagit nå uppåttjack.
    Hon har varit som duracellkaninen fast x100 .
    Vi var ner på stan på fm jag, barnen och min mor...
    Både jag och min mamma var helt slut när vi väl kom hem, Minna sprang överallt och skulle köpa allt och ta på ALLT..
    Jonna var dock lugn och fin så länge hon fick sitta i bärselen men jisses vad det känns i min rygg och mina axlar nu.
    Hann inte med alla ärenden på fm så vi fortsatte på em.

Blev en del handlat.
    Lite nya och STÖRRE haklappar till Minna så att vi slipper byta kläder efter varje måltid , hon älskar att kladda ner sig och oss.
    Köpte även en borste till Jonna och lakan till vår säng (rea på hemtex 50% jippie),
    köpte även två bäddset..måste kasta en hel del jag och R pratade om det häromdagen och då kom vi på att de flesta sängkläderna är typ..hm..gamla och slitna så lite nytt behövs.
    Köpte även en top till mig själv..inte för att det var nödvändigt men vad sjutton när man för en gångs skull har råd så passar man på .
    Annars var jag mest sällskap åt mor min under hennes shopping. Hon som inte skulle handla hehe, slutade med att hon handlade iaf hihi, sånt inflytande har jag.

Minna har inte vilat nå middag idag heller, har varit en del dagar på sistone som hon skippat det...hon behöver det dock fortfarande med tanke på hur grinig hon blir utan.
    Hon var skapligt övertrött vid läggdags så det dröjde innan hon gav upp och la sig tillrätta men nu sover hon sen en halvtimme tillbaka iaf.

Åh nu kom R med pastasallad mums..

BRB

• Krikelina

Just ja...

Phant: Aha det är Sandra som håller i den, jaja. Vet vem hon är men inte mer .
    En klasskompis från gymnasiet hade den träningen förut men det var nog ett par år sen .
    Låter skoj iaf men jag tror att jag satsar på att träna på jobbet och promenader med tvillingvagnen än så länge.
    Ska försöka komma igång med ngn ytterliggare träningsform så småningom men inte just nu..vet inte vad jag vill göra riktigt, vad som är kul..

• Minna

mitt tagentbord dog litegrann när det fick lite kaffe över sig..............
    så jag skriver med skärmtagentbordet....det tar tid.

• Phantera

Stackars Minnas tangentbord!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
Svar på tråden Tråddödarfolket #10