• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Minna

Hujedamig.

Ikväll har jag sanerat katterna också. Första gången jag tvättat dom.
    Katter ska ju klara att sköta sånt själv.

Men konstigt nog så fick jag inte en skråma! Dom gjorde duktigt som jag sa åt dom!
    Jag hade ju förståss ett ordentligt grepp i nackskinnet.
    Men ändå!
    Duktiga var dom iaf.
    Fina, kattungen var så söt när jag torkade henne lite efteråt, hon spann som en tok. Det var kanske lite mysigt, hihi!

Andreas är iväg och fiskar kräftor ikväll. Så jag sitter här och tittar på friidrott.
    Nice.
    Ska snart lägga mig och titta på film i sängen hade jag tänkt.

Pussipuss på alla!

• Phantera

Men OJ vad du sanerar Minna!
    Vi var till familjeläkarna innan vi åkte till Eksjö igår och hon sa att man inte behöver sanera så längre. "Vi har gått ifrån det". Och hela familjen ska inte heller behandlas utan bara den som har mask, men visar någon annan symptom så ska den också behandlas.
    Jag hade ju kollat Danis bajs efter mask men inte hittat ngt. Men sen igår när hon bajsade tittade jag en gång till för säkerhetsskull, då var det mask där med!!
    Denise hade fått receptbelagd mask-medicin men den får man inte ge till barn under 2 år, hon fyller ju snart 2 så hon fick den iaf.
    Ringde till familjeläkarna och bad att få prata med en läkare och rådfråga hur jag skulle göra med Dani. Hon fick dock äta den receptfria, den är från 3 mån.
    Läkaren sa att risken att man skulle få mask inte var så stor eg. Givetvis skulle man sköta hygien och så, men sanera behövde man inte göra.
    Tvätta sängkläder ska jag göra när jag kommer hem...just nu sover vi ju inte i dem ändå.

Att få i "Mini" maskmedel var dock inte så lätt! Försökte ge tillsammans med gröten...men det funkade inte så bra heller. Får göra nytt försök imorgon, det som vi fick i kom upp igen nämligen! Det är ju inte mkt det handlar om...2,5 ml...men OJ vad mkt det verkar vara ändå!
    Denises medicin var smaksatt, banan....men man känner den äckliga smaken tränga igenom ändå. Hon tvingde i sig den duktigt ändå, fastän hon nästan klöktes, (hon rös av äckelsmaken)...vi mutade dock henne med "mini"-smarties. Hon var sååå duktig. Hoppas masken försvinner nu dock...men man måste få i en "dos" igen om 2 veckor...

Daniela har varit väldigt gnällig...bökat lite på natten, så det kan ju fara masken som irriterat och som är boven. Inte lätt att veta/förstå.
    Hade det inte varit för den lilla "notisen" i "Vi föräldrar" hade de fortf. haft mask! Eller ja...inte varit under behandling iaf!

Men nu orkar jag inte skriva mer...ska sussa...jag ska upp med barnen imorgon...

Hoppas alla har det bra. Med eller utan mask!
    Att Malins bebbe ligger kvar som den "ska"...
    Att Lilou får stöd av sin karl eller en vän...
    Att övriga har det mys...

Nattinatti!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Minna: Duttiga kissemissar .

Ska nog sussa nu.
    Jisses vad trött jag blir av att ha Minna vaken hela dagar (bara två hittills men ändå )
    Hon är som en liten duracellkanin , talar oavbrutet, har utbrott titt som tätt när hon inte får som hon vill eller inte blir förstådd på en gång samt sprider ut allt överallt. Inte bara leksaker utan det är tidningar, plastbuttar, kläder, topz , ja allt hon får tag på helt enkelt .
    Hennes energi är nästintill oändlig, min lilla raring .

Min andra raring är lugnet själv, är så nöjd och jollrar glatt när hon ser ngn i familjen.
    Hon är såå himla glad

Tänk så olika syskon kan bli (?)

God natt och sov så gott allihop

P.s. Hoppas att ni har det jättetrevligt i Eksjö Phant D.s.

• Krikelina

Snutt: Försökte posta en kommentar i bloggen men det gick inte funkar typ aldrig för mig..men men.
    Nedrans grannar hoppas att de gör ngt åt er anmälan och inte bara lägger ner det hela.
    *KRAM*

Nu godnatt!

• Sarasnaran

Jodå krik, det fungerar.
    Det är bara bloggaren som ibland vill moderera inläggen innan dom kommer ut.
    Typ godkänna dom först.

Kram på dig och alla maskbarn i tråden!

Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Minna

Phant-- vad konstigt att läkare och läkare kan säga så olika!
    Jag har fått höra raka motsattsen. Hela familjen MÅSTE behandlas och man måste vara väldigt noggrann med att tvätta alla lakan och handdukar varje dag och tvätta toaletten varje dag, osv osv osv, för att det sprids så lätt.

Knäppt...

Men jag tar inga risker.. vill inte att dom ska få tillbaka masken....

NU ska jag titta på film... snabbe jag... kommer somna. Tur jag ligger i min säng. haha

• MalinI

Go kväll!

Här var det livat

USch så det blåser här. Man tror ju nästan hösten är på väg.
    Pappa kommer på måndag morgon. Skönt med lite sällskap hemma på dagarna

• JennyOEmilia

Hallå!

Malin. Har det kommit någon bebbe än?

Ja, nu verkar det som att hösten är på väg.
    Idag kommer en kompis hit och vi ska göra fotvård på varandra. Hon är också hudterapeut och hon har köpt in massa roliga produkter från Creative.

På onsdag ska jag och grannen åka till Ullared! Åh, vad jag lär shoppa!!!!!!

Svar på tråden Tråddödarfolket #10