Men OJ vad du sanerar Minna!
Vi var till familjeläkarna innan vi åkte till Eksjö igår och hon sa att man inte behöver sanera så längre. "Vi har gått ifrån det". Och hela familjen ska inte heller behandlas utan bara den som har mask, men visar någon annan symptom så ska den också behandlas.
Jag hade ju kollat Danis bajs efter mask men inte hittat ngt. Men sen igår när hon bajsade tittade jag en gång till för säkerhetsskull, då var det mask där med!!
Denise hade fått receptbelagd mask-medicin men den får man inte ge till barn under 2 år, hon fyller ju snart 2 så hon fick den iaf.
Ringde till familjeläkarna och bad att få prata med en läkare och rådfråga hur jag skulle göra med Dani. Hon fick dock äta den receptfria, den är från 3 mån.
Läkaren sa att risken att man skulle få mask inte var så stor eg. Givetvis skulle man sköta hygien och så, men sanera behövde man inte göra.
Tvätta sängkläder ska jag göra när jag kommer hem...just nu sover vi ju inte i dem ändå.
Att få i "Mini" maskmedel var dock inte så lätt! Försökte ge tillsammans med gröten...men det funkade inte så bra heller. Får göra nytt försök imorgon, det som vi fick i kom upp igen nämligen!
Det är ju inte mkt det handlar om...2,5 ml...men OJ vad mkt det verkar vara ändå!
Denises medicin var smaksatt, banan....men man känner den äckliga smaken tränga igenom ändå. Hon tvingde i sig den duktigt ändå, fastän hon nästan klöktes, (hon rös av äckelsmaken)...vi mutade dock henne med "mini"-smarties. Hon var sååå duktig. Hoppas masken försvinner nu dock...men man måste få i en "dos" igen om 2 veckor...
Daniela har varit väldigt gnällig...bökat lite på natten, så det kan ju fara masken som irriterat och som är boven. Inte lätt att veta/förstå.
Hade det inte varit för den lilla "notisen" i "Vi föräldrar" hade de fortf. haft mask! Eller ja...inte varit under behandling iaf!
Men nu orkar jag inte skriva mer...ska sussa...jag ska upp med barnen imorgon...
Hoppas alla har det bra. Med eller utan mask!
Att Malins bebbe ligger kvar som den "ska"...
Att Lilou får stöd av sin karl eller en vän...
Att övriga har det mys...
Nattinatti!