• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • JennyOEmilia

Hejja Malin! Snart kommer bebisen! Äääängligen!

Vad roligt att Hugo kryper!

Oliwer kravlar mer, men han gör sina försök att krypa ibland. Han kutar upp ryggen och försöker få in benen under magen.

Oliwer gillar att "dansa" nu i allafall! Varje gång en speldosa går på eller om jag trallar för honom så sitter han och nickar i takt med huvudet!

Var på Kungsmässan i Kungsbacka igår och handlade lite kläder till Oliwer. En GANTbody och lite från Polarn och Pyret och givetvis lite från H&M också. Kul att shoppa!

Imorgon ska jag till Ullared!!!!! Snacka om att shoppa då!

• Lilou
    Hejhopp!

Merenwen: grattis i efterskott! Fick du mitt mail?

Malin: men stackare Vad jobbigt...men SNART far du bebis

Snutt: oh sa duktig Hugo ar!!!

Jenny: underbart att shoppa

Har ar allt ok Kanns nastan som om hosten ar pa vag...jatteskont. Svalt! Var och kopte lite hostklader till Ida haromdagen...det ar kul
    Nehe...har inget annat att beratta...har inte hunnit vara online ngt...sa jag har inte last de andra sidorna...hoppas allt ar val med er!

Hepp!
  • Krikelina

Nämen just det ja!

GRATTIS PÅ 24 ÅRSDAGEN MER (i efterskott)

• Krikelina

Första dagen på dagis är nu avklarad .
    Den riktiga inskolningen börjar dock imorrn, idag var det mer en kom-och-titta-på-avdelningen dag .
    Fröknarana verkar riktigt bra och Minna fann sig bra.
    Var ju så mkt nya saker..Minna röjde runt som vanligt och lekte med en det ena en det andra .

Imorgon ska hon vara där mellan 9.30-10.30 Rauno ska vara med hela tiden.
    Jag ska vara med på tors och fre kl.9-11. Får se om jag behöver ta med mig Jonna eller om Rauno får komma dit om hon blir hungrig...ska iaf försöka tajma in amningen så att hon inte behöver äta förens vi kommer hem igen.

Jenny: Kul att shoppa . Ska jag oxå göra fast på fredag (barnbidrag), måste fixa lite till dagis. Minna behöver en del mer kläder bl.a. och ett par grövre skor.

• Sarasnaran

Hejsan hej!

*hoppar studsar och tjoar och tjimmar det högsta jag bara kan*
    Skrattande

Vad skönt att det gick så bra för Minna på dagis! *tumme upp*
    Hon verkar inte vara så blyg.

Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Krikelina

Är du möjligtvis på bra humör Snutt ?

Nej Minna är inte blyg , bara i ca fem minuter när hon träffar ngn ny men idag var hon inte blyg alls .

• Minna

OH SHIT!!!! Jag har helt glömt att gratta Fia!
    Förlåt Fia!!! FÖRLÅT! Jag VEt ju att du fyllde år igår! Förlåt! Förlåt!!!!
    GRATTIS I EFTERSKOTT!!!!

Men iaf, har haft lite annat på hjärnan. Jag skulle ju ta över facklan, sagt och gjort, jag är med barn.
    Malin-- gå och föd nu!

• Phantera

Hej hopp!!

GRATTIS Merenwen!! Jag tänkte igår att nu är det snart ngn tråddödare som fyller år....men så missade jag iaf! Hoppas du fick en bra dag!!

Malin > Men så jobbigt! Aja...en vecka går väl rätt så fort iaf!

Minna > Förstår att det var lite ledsamt att lämna bort kattungarna...men du kommer ju träffa dem igen!
    Vad säger mamma-kat då? Saknar hon dem? ELler hon kanske tyckte det var skönt? Räcka ut tungan 
    Hoppas ni är av med maskarna!
    Kul att du ringde btw! Flört

Snuttis > Jättekul att Hugo kryper! Han är väldans tidig av sig! Själv har jag en lat/bekväm bebis!
    Hon började rätt så bra med lite ersättning, men sen dög inte det...hon ratade flaskan. Skulle ju på fest en vecka senare så vi tänkte vänja henne så hon kunde vara hos Margot, men nej...fick lägga ner. Men hon kunde följa med och det gick så bra så.
    Men jag önskar att hon ville ta flaskan...nu har jag inte försökt på ett tag. Vatten gillar hon dock att dricka i flaska!! Det är GOOOOTT! Och roligt att leka med flaskan.
    Hon vänder sig ju från rygg till mage, och kan vända sig från mage till rygg...men hon gör det INTE! Nej, bekvämare om ngn annan gör det! Latmask!
    Sitta KAN hon, men hon gör det inte. Vet inte varför, vore väl roligare att sitta upp och se saker från ett annat perspektiv? Nej...hon bara spänner benen för att lixom "skjuta fart" och kastar sig bakåt!
    Aja...hon lär väl upptäcka det roliga i det sen...hoppas jag.
    Börjar tröttna på att amma! Men hon vill knappt äta...hon får inte vara för trött, för då går det inte. Testade byta sked och göra gröten lite lösare än vanligt, då gick det bra...så vi hoppas det håller i sig.
    Minna sa att det kan ta 15 ggr innan de "vänjer sig" vid en smak...så hon är väl långsam. Denise däremot åt ju allt (utom banan och välling) när hon var liten, på en gång!
    När vi var i Lkpg första gången åt hon en burk med mat och en burk med fruktpure till lunch!! Och mer än 1 port. gröt på kvällen! Och till frukost också...här är det nästan som att jag helammar!! ´
    Känns som jag ammat i typ 2 år eller nått...fast så är det ju inte...men ändå!

Jenny > Kul med shopping!
    Vi ska shoppa lite grejjer till Denise på fredag...hon har ju vuxit lite så hon behöver nya dagisgrejjer bl a.
    Har ni förresten bestämt hur ni gör med Emilia och skolan?

Krik > Vad fin du blev i håret...bilden var väl lite suddig...men det ser ut som att du har typ page?
    Jag skulle behöva klippa mig igen, iaf toppa, och få hårfärgen fixad! Men pengar...pengar pengar!!!
    Fyller ju år snart iofs...kanske får önska mig pengar av mamma o pappa. Mamma var inte så förtjust i min nya hårfärg! "Din naturliga är finare"...hmpf! Fast hon har rätt! Jag valde för mörk...och för röd!
    Hoppas det går bra med Minna på dagis! Men det gör det säkert! Hoppas det går bra för dig också!
    Hm...det var ngt mer jag tänkte på...*glömt*...kommer kanske på det sen...

Lilou > Tjabba! Kul att shoppa! Hur går det med husletandet?

Själv är jag så himla trött jämt känns det som!

Fast jag får sovmorgon varannan morgon. Denna vecka ska jag få sova till 7 typ varje morgon, Magnus tar mornarna men sen behöver han "hjälp" för att Daniela är gnällig på mornarna och han ska ge Denise frukost då så jag får roa "Mini"...

Masken...ja...får se om vi blir av med den, kunde ta några dagar...

Hoppas! Annars hade den dära läkaren fel, man behöver kanske sanera! Skrikandes

Eksjö besöket gick bra också. Tiden går dock alltför fort!
    Men men...
    Hälsade på morfar med Daniela...jag skulle tro att det är sista gången jag träffar honom! Känns sorgligt, men ändå känns det som att jag vill att han ska få sin vila nu...*tjatar*
    Denise hade kul med sina kusiner. Och de busade och lekte bra ihop. Synd man bor så långt ifrån varann!
    Vi var på en stor lekplats som de kostat på i Eksjö. Lagom stor för småbarn...och sen fanns det lite "lek-ställningar" för större barn också.
    Finns en stooooor gunga som man kan ligga i! Och en gungbräda som snurrar runt en stolpe...typ.
    Ja...kommer försöka lägga upp lite bilder så småningom!

Träffade farmor och farfar på lördagen också. De tycker så mycket om mina barn. Tycker de är så söta och roliga. Synd bara att farmor hör så dåligt. Hon hör ju inte vad Denise säger.
    Hon är så rolig. Snappar upp mycket.
    Magnus gick ut för att röka en sväng, sen när han kom in igen sa hon: "Hej pappa, välkommen". Hon hade väl hört sin mormor säga det när mina farföräldrar kom...?

Ja...sen har jag varit trött för det blev max 3 timmars sömn natten till söndag och sen hemresa. Daniela sov max 5 mil, resterande var bara gnäll och gråt. Nästan iaf...kanske lite gladare humör ngn gång och så slumrade hon till strax före Örebro, men då skulle vi så klart stanna och äta så hon vaknade...Det var den absolut jobbigaste bilresan vi gjort. Så jobbigt när hon var så gnällig. Stannade nog 4-5 ggr sammanlagt för att pausea osv...

Aja.
    sen firade vi ju bröllopsdag i söndags. Fick en chokladask och en liten blomma som Magnus köpte när han handlade på Coop i söndags. Finns inget öppet här på söndagar förutom livsmedelsbutiker...och blomutbudet är inte sååå stort. Men det är ju tanken som räknas.
    Skulle mysa lite och titta på "V for Vendetta" men jag somnade, var SÅÅÅ trött. Sov som en stock också!
    Tittade på filmen och mös igår istället/också...(Magnus tittade på filmen IGEN!!) Gulligt av honom...(för han tittade ju färdigt på filmen i söndags ...han var ju inte så trött)...

Idag har vi varit hos Denise farmor i stallet och hälsat på hästarna. Denise fick rida lite när hon skulle leda Fibbla ut i hagen. Men hon ville inte att Magnus skulle hålla i henne. "Sluuuta". Så det blev inte så mkt rida!
    Daniela rider på en gunghäst som Magnus hade när han var liten...hon tycker det är skitkul!!

Nej...nu ska jag äta ngt eller ngt...hungrig, lite illamående...vi ses!
    *kramisar*

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

~ ♡ GRATTIS MINNA ♡ ~
    Som jag sa i telefon, jag tänkte på det igår att någon har hela tiden varit gravid i tråden...skulle du "hinna" eller ej!
    -Nemas problemas! Kyss
    ~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina
    Jippie en till tråddödarbebis att se fram emot!!!!!!
    Grattis Minna !!

Svar på tråden Tråddödarfolket #10