• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Sarasnaran

Morrn!

Har Hugo i famnen och kan inte skriva så mycket....
    Återkommer!

• Phantera

Hej hopp!
    Trött idag!

Daniela vaknade för nattamningen men krånglade vid bröstet. Hon har gjort det ett tag nu. Verkar som hon har ont i magen... Vet inte vad det kan vara...? Hon är ju rätt så gnällig om dagarna också... La henne lite på mage på mitt bröst för att rapa henne, då kräktes hon ner hela sig och mig! Urk!
    Hon har låtit lite som att hon är på väg att kräkas av och till...eller som att hon har "uppstötningar"!
    Vet inte vad som kan vara fel som sagt...kanske tänder på väg? Fast det kräks man väl inte av...fast å andra sidan mådde jag illa igårkväll också...hms?

ÄCKELVARNING:
    Denise verkar ha fått springmask. Läste i Vi föräldrar häromdagen om symptomen, då hade jag inte misstänkt ngnting, men sen så stämde det in på Denise, sömnproblem (=bööööökig på nätterna) och kinkig på dagarna. (Det brukar man ju bli om man inte sover så bra). Visserligen borde hon ha lite mer klåda men hon har haft det.
    Tittade i rumpan på henne igår och det såg ut som små ägg där.
    Magnus kollade i morse och han tyckte också det såg ut som små ägg. Ringde BVC men hon trodde att det var nog inget. (Din SK Krik...vad hon är "virrig"). Hon sa att hon borde kanske ha mer symptom eller så. Men jag kunde hålla koll och titta i bajset om jag såg några vita "sytrådar". Så ikväll när hon väl bajsat och jag "disikerat" det så såg det minsann ut som små trådar i! Penga mun
    Sparade det i en burk och ska ringa familjeläkarna imorgon som får titta på det och avgöra om det kan vara mask eller ej...
    Tittade på Danielas bajs också...såg inget där i. Inte direkt ngt i rumpan, kan ha varit lite salva som blivit lite "kornig"? Men men...jag ringer FL imorgon så får vi se...vi ska ju åka till Eksjö efter lunch.

Ja, som sagt, Eksjö imorgon. Hoppas det blir bra bilväder, lite mulet och runt 18-20 grader!

Ska kanske träffa morfar på fredag också, första gången på...tja...1½ år kanske!! Tror jag var där sist när Densie var ca 3 mån.
    Men han är ju som sagt sjuk i alzheimers och kan inte prata direkt längre...tillbaka till "bebisnivå"!
    Men jag vill att Daniela ska träffa honom...bara för sakens skull...och ja, kanske för min skull också för förhoppningsvis så får han komma till mormor och de andra snart.

Aja...annars är det väl bra med oss. Förutom Danielas gnäll och Densie bök på nätterna. Fast hon bökade inte så mkt inatt, men då låg vi i källaren.

Nej, nu måste jag packa inför resan imorgon.
    Får se om jag honner titta in ngt mer sen eller imorgon eller från Eksjö. Annars får ni ha det superbra allihopa!

*kramikram*

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

Kväller!

Ja attans att Holm inte fick vinna på hemmaplan.
    Hmpf!

Phant - Ojoj, vad du får sova lite.  Jag beundrar att du inte klappat ihop och typ sålt dina barn än. Nej, men lite allvarlig är jag. Det är verkligen inte bra att sova så lite.
    Får du ingen avlastning av Magnus? Det måste du få! Det är verkligen inte inte inte bra.
    *skäller lite och kramas sen hårt*
    Hoppas ni får det luuugnt och skönt i Eksjö. Hoppas kan man ju.
    Men vad äcklo med mask! Jag läste också den artikeln, dom där äckelgrejerna lägger ägg överallt visst. Tänker på er säng...

Hugo har minsann kissat i sin potta idag också. *mallar mig*
    Men oj vad gnällig han har varit. *pustar ut*
    Tanden har iaf brutit igenom nu så kanske blir det bättre nu.
    Vi är ju inte vana vid gnällHugo. Han är ju så glad jämt, så mor och far här hemma är lite slut i rutan nu.
    Conny har kört till jobbet och jag ska kolla So you think you can dance om en minut.

• Minna
    Phant--
    Nej men vad konstigt, jag skulle precis skriva att vi igår upptäckte att Lova har mask, så läser jag att Denise också har det!
    Vi tvekade inte en sekund när vi såg i rumpan på Lova att det var mask, imorse åkte jag och köpte medicin och har sanerat hela huset idag.
    Sa dom inte när du ringde att det finns receptfritt på apoteket?
    För det låter då verkligen inte som något annat än mask...
    Lova har inte heller visat så mycket symptom, men ja, vi såg ju masken.
    Eller hon har kliat sig, och igår var hon ganska ledsen när hon skulle sova.

Jag tänkte på det att om ni åker till Eksjö, så tar ni ju med er masken, risken är ju ganska stor att dina föräldrar smittas då...

Hela familjen får iaf behandlas när någon har mask. Allt måste tvättas, en gång per dag.
    Badrum ska tvättas varje dag.

Men så ja, vi har ju då haft sanering på schemat idag.
    Först köpte vi medicin, som barnen veeeeeerkligen INTE tyckte om.
    Lova grät och skrek och var så ledsen... Meja hon svalde duktigt, konstigt nog... men hon gjorde väldigt roliga miner, haha!
    Dom fick en varsin bit kexchoklad efteråt, för dom var så duktiga.

Imorgon ska jag nog sanera katterna också, jag läste att äggen kan sitta i deras päls, och att äggen överlever ganska länge..
    Men jag måste köpa nåt bra schampo till dom först.

Nej nu ska jag kolla på Malins magbilder!
  • Sarasnaran

Nej men vad är detta?
    Värsta maskepedemin!
    Ja dom är luriga dom där. Äggen sätter sig verkligen överallt. Urk.
    Jag kan bara minnas när vi hade loppor på katterna förra sommaren. Jag trodde jag skulle gå under. Det var så ûberäckligt att jag får spykänslor bara av att tänka på det.
    *börjar klia mig överallt*

Duktig Meja att svälja medicinen. Förstår Lova preeeecis.
    Urk för mediciner i flytande form.Hemlis

Ja tänk att kiss och bajs kan vara så roligt!

• Lilou
    Hejhopp!

Nya bilder i galleriet! http://www.familjeliv.se/krypin/lilou/galleri.php

Ar tillbaka nu Har varit uppe i bergen over helgen & sedan har min kompis varit har...och jag har staaadat...som vanligt Sa jag har inte hunnit skriva ngt har...sorry! Hinner heller inte lasa igenom de andra sidorna...men Minna & Phant; det ar val latt fixat om de har mask? Och jag, som andra skriver, BEUNDRAR dig...saaa lite somn Du ar sa himla duktig!!!

Snutt: OJ sa duktig Hugo ar ...maste oxo fixa potta nu...

Maste fixa lite nu...

Hepp!

• MalinI

Ska till bm nu. Håll tummarna på att liten har vänt sig.

Svar på tråden Tråddödarfolket #10