• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Sarasnaran

Ja sömnbrist kan få vilken hjärna och kropp somhelst ur balans.

Men du! Istället för att sitta vid datorn och uggla borde du lägga dig på soffan och blunda lite.

• MalinI

Tänkte lägga mina barn snart så man får vila i lugn och ro Så jag väntar ett litet tag

• Sarasnaran

Ah, på så vis.

Min gurka sover fortfarande!
    Han var trött den lille saken.

Idag får vi ta undan de största nallarna i hans säng, för han ligger alltid under dom när man kommer in till honom. Då ligger han där och grymtar för han inte kommer nånvart.

Nya bilder på Hugobus!
    http://www.familjeliv.se/krypin/snuttenuttan/galleri.php

• Minna

Snyft, nu har tre utav kattungarna fått flytta...
    Fy så tomt det är....

• Krikelina

Minna: Vad jobbigt.......

Här kanske det blir till att omplacera katter snart...misstänker att Minna är allergisk .
    Hon har nästäppa och har även börjat hosta nattetid....
    Det är ingen förkylning vilket jag först trodde..för nästäppan har blivit värre och lättas inte av nässpray och hostan har dykt upp de senaste nätterna.
    Ska ringa vc imorgon och se vad de säger.
    Pratade med bvc förra veckan men de sa bara att det var ovanligt med allergier så tidigt men vi kunde kontakta vc om vi ville.
    Det som gör mig extra orolig är att Rauno hade astma när han var liten plus att jag är pollen och pälsdjursallergiker så anlagen finns ju... *suck*
    Min pappa har iaf gått med på att ta katterna ett par veckor så vi kan avgöra om det är dem de beror på eller inte men sen vet vi inte vad vi ska göra.
    Hoppas att hon inte är allergisk mot dem men vad sjutton kan det annars vara (?)

• JennyOEmilia

Grattis DENISE på namnsdagen!

Idag ska jag till tandläkaren och göra en skena för tandblekning. Ska bli spännande.

Ska passa på att göra i ordning mig nu för alla i familjen sover nu. Gott att vara ensam på morgonen i bland tycker jag.

Emilia fick halsfluss i förra veckan och nu är T jättedålig också. Vi fick åka upp till akuten i lördags för han hade ont i halsen och ena örat och så är han illröd i ena ögat. Han har feber och sover hela tiden! Nu är det 3:e dagen på penicillinet så idag borde han vara bättre. Men GUUUD så fullt upp jag har haft! Ta hand om två barn själv, plus min sjuka man OCH så kommer grannbarna och leker. Jag gör inget annat än städar och lagar mat och passar upp! Hoppas bara inte att jag blir sjuk, men jag har inga mandlar så jag kanske slipper. För en gång skull. Annars brukar det ju vara jag som blir smittad av Emilia.

MALIN! Hoppas din lilla bebis vill kika fram snart! Det är inte kul att bara gå och vänta och vänta. Då känns det som bebisen aldrig ska komma. Men det gör den ju! Håll ut!

• MalinI

Gahhh... Har precis lämnat barnen på dagis. Ska lägga mig å sova snart. Äta lite frukost och hoppas att sömnen infinner sig. Det gjorde den inte i natt i alla fall. Bodde i badkaret i natt. Hur länge ska man orka med det här? Jag känner ju att det inte är på riktigt, men ändå. Vet inte när jag fick sova mer än 3 timmar i stöten sist.

Inte stör anders mig på nätterna med hans snarkning som brukar vara en del av problemet. För han har valt att sova i gästrummet eftersom jag gnyr av smärta stundtals, uppe och springer, tänder lampa för att läsa. Han får ingen sömn brevid mig helt enkelt. Annars är det lätt att skylla på någon

Jag önskar jag kan få skicka ett sms snart till någon av er att det har kommit en pojke

• Sarasnaran

Morrn!

Jag tänkte precis skicka ett sms till dig Malin!
    Jag bara fick en känsla när jag steg upp att "jag måste nog sms:a Malin!" Ha!
    Men då hade känslan feeeel. *fnys*
    *kramar om bigbaotamagen*
    Snart kommer bebis snart kommer bebis snart kommer bebis!
    *upprepar som ett mantra tillsammans med Malin i sant kumbayamanér*

Jenny - Hujedamig! Ungar och man och allt på en gång! Hoppas du får vara förskonad från att bli sjuk. Det räcker ju nu känns det som.
    Kram på dig! *skickar friskbaciller*

Idag ska jag in och kolla hur örat har blivit. Det känns som det blivit bättre, men inte helt bra ändå.
    Vi får la se.
    Också ska vi titta på bilbarnstol till Hugobus. Han har ju börjat att tycka sin stol är skittrist. Bara gnäll gnäll gnäll i stolen. Han behöver komme upp en bit minsann.

• MalinI

Hihi Snutt Jag messar dig om det händer något Men det Känns långt borta Har vilat två timmar och ligger nu och slötittar på friidrotten på tv. Enda sporten som går på i detta hushåll Min karl är totalt ointeresserad av allt som heter sport. Så det är jag som tittar mest Skönt att det är något på tv nu i alla fall. Det har varit ltie dåligt den senaste tiden.

Svar på tråden Tråddödarfolket #10