• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Jessica C S

Snutt---- Hehe tyckte du det! 
    Skrattade lite när jag såg bilden av dig studsandes i hallen!

• Minna

Tjoooooooong!

Du borde verkligen skriva här oftare syster.

Har bokat tid för inskrivning nu minsann. Lite kul när jag ringde, för dom kände igen min röst, skrattade och välkomnade mig tillbaka.

Jag somnade på soffan med Lova idag!! Not good!!! hon får ju högst sova en halvtimme på dagen, annars tar det evigheter för henne att somna på kvällen!
    Men jag har knappt märkt att vi somnat ens, vi vilade lite på soffan, TVÅ timmar senare vaknade vi,...
    Så Lova hade riktigt svårt att somna ikväll.
    Men nu sover hon sen 20 minuter tillbaka iaf.
    Kroppen börjar väl känna av att jag har en bebis där inne kanske...
    Mådde illa som tusan idag också. Haha!

Förresten, Lova sa ikväll att hon också ville ha en bebis i magen.
    Söte barn.

Och igår då! Lova sa det som jag väntat läääänge på att få höra.
    Hon hoppade upp i mitt knä, gav mig världens goaste kram och sa "ja tyckej om dig mamma!"

Nu ska jag se på film med min make!
    Imorgon åker vi till Söderköping på bröllop, kommer hem på söndag.
    Längsta tiden jag varit ifrån mina barn...

• Krikelina

Kväller!

Snutt: Om jag kunde så skulle jag låna åt er med .

Minna: Men visst var det skönt med en liten tupplur ?
    Rauno brukar sova med Minna för att förhindra att hon sover för länge men det brukar bli så att jag får gå och väcka dem båda för att Rauno har somnat .
    Det är så kul att du väntar en till bebis, du är verkligen MAMMA med stora bokstäver *kram*
    Ha så skoj på bröllopet!!

Malin: Bebisbebisbebisbebis

Phant: Jag var oxå i avesta idag och handlade barnkläder .
    Kunde faktiskt inte tänka mig att det skulle behövas så mkt kläder p.g.a. dagis men det gör det tydligen . Fanns ju t.o.m. lite roligare kläder för en gångs skull, har varit lite tråkiga kläder tidigare.
    Jonna fick sig en vinteroverall minsann , blir så lätt att hon blir utan då hon får ärva allt från Minna men en overall i rätt storlek hade vi inte så då fick det iaf bli en sån .

Venus: GRATTIS i efterskott!
    Hoppas att allt är bra med dig/er.

Lilou: vad du donar och ställer. Glöm inte bort att vila också !!

Första inskolningsveckan är nu avklarad, har gått riktigt bra .
    Vi (mammor) fick gå ifrån en halvtimme idag, Minna började gråta när jag skulle gå men det hade gått över så fort jag gått ut. Minna hade sen haft fullt upp med aktiviteter .
    När jag kom tillbaka så tittade hon på mig ungefär som "jag vill inte gå hem NU" .
    Sen när vi väl skulle gå hem så ville hon fortfarande inte men jag lyfte upp henne och gick med henne till hallen, hon protesterade inte. När hon var ombytt och klädd så bar det av hemåt med en trött Minna, hon har verkligen varit trött denna veckan efter tiden på dagis så middagsvilan är återinförd för tillfället.

Nu tappade jag tråden Fundersam...nåja om det var viktigt så borde det ju komma tillbaka i minnet....eller kanske inte...vi får se.

Nu vill Jonna sussilura tror jag så jag ska ge henne en nattaslurk och sen kanske sussilura lite jag med .

Ha det bra!

• Krikelina

Hm..jag är nog trött tror jag..

Snutt: Det skulle ju vara en gubbe inte en .

• Sarasnaran

Ojojoj, TVÅ timmar! *Ser framför mig hur Lova tokvägrar sova*
    Aja, inte jättelång tid ändå ni fick vara uppe om hon somnade vid åtta.
    Men två timmar är ju så skönt! Aaaah!

*tappar tråden*

Jo jag sitter minsann och dricker en Aquatini jordgubb. Så gott så gott så gott.
    Det vågar man ju göra nu när Hugo ändå sover till fem imorgonbitti eller så.
    Mums!

För att se regnbågen måste man stå ut med regnet...
  • Phantera

Hej igen!

Åhå...mätt men äter godis ändå!

Ja...var som sagt i Avesta och handlade kläder. Hade varit smart och kollat ut i H&Ms barnkatalog innan vad vi skulle köpa. Så man slapp ha en trappande karl i hasorna som undrar om man inte är klar snart
    Meeeen..hittade typ inget av det jag tänkt köpa!! Det jag hittade var i fel storlek...jag tyckte det var så rörigt, vill ha lite överblick så jag vet vad jag köper...så det får bli över internet istället.
    Köpte lite grann på Lindex istället. Eller det hade vi tänkt göra ändå...men det blev lite mer. Och mössor och ett par vantar åt "Mini"...och ett sött litet set. En rosa tröja med ngt rådjur på och ett par bruna byxor med blommor på...
    Mkt brunt i höst tycker jag.
    Denise fick ett par manchesterbyxor, en jeanskjol, 2 lite finare tröjor, 2 lite mera vardags/lek/dagiströjor och ett par mjukisbyxor. Resten som jag tänkt handla på HM beställer jag på nätet istället. 10% rabatt på Lindex för jag skaffade ett kort där...och så ska jag få 10% på HM om jag beställer innan måndag, eller är det onsdag? Hm...aja...ska beställa snart iaf...det går åt en del kläder på dagis...och hemma...hon spiller och kladdar så när hon äter...blääää!

Denise var på dagis, och sen hos Margot.
    Dani var med oss och handlade...
    Hon är lite krasslig idag. Hostig, snorig och hade en aning förhöjd temp. Men nu på kvällens kändes hon jättevarm efter att jag lagt henne och hon vaknade till efter en stund!!
    Denise var ju lite febrig och hemma från dagis igår...så hon har väl smittat Dani...och mig..har ont i halsen. Misstänker att Dani har det också. Hon har knölat inatt...varit ledsen...inte velat ha nappen...så jag antar att det är för att hon har halsont.

Hoppas hon är piggare imorgon.
    Magnus börjar jobba på måndag!
    Känns som att jag väntar på något, men jag vet inte vad! Har känt så ett tag nu...jobbigt. Hatar ju att vänta på saker!

Nej, nu ska jag slötitta lite på TV...sen sussa. TRÖTT! Antar att det blir en del "vakande" med krasslig bebis inatt också!

Ha det!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Snutti > Aquatini jordgubb...usch...tycker de är lite väl...BESKA?!
    Tacka vet jag Bacardi Breezer! Särskillt vattenmelon!

Minna > Så sött av Lova. Jag brukar fråga Denise om hon tycker om mig/älskar mig. Ja..brukar hon säga. Men ändå...vet inte om hon förstår riktigt...Plus att man vill ju gärna höra det. Fast jag vet att hon gör det när man får hennes stora kramar och en puss eller så...och hon skiner i hela ansiktet när man hämtar henne på t ex dagis.

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Nu snorar jag också! Och ont i halsen har jag också, om jag inte skrev det? BLÄääää!

Förresten! Det är så "roligt" om man låtsas gråta så försöker Denise trösta..."Ååååh....ledsen" säger hon och ska torka tårarna...typ.
    Om man säger att man vill ha en sak som hon har för annars blir man ledsen och man börjar gråta så får man den när man "börjar gråta"....haha...har bara testat en gång iofs...kände mig så taskig efterråt. Men det funkade...haha...

Nehepp...*slötitt*

Natti då!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Ah....just ja...en annan kul grej. Lite sött iaf.
    Om Denise ramlar eller ngt sånt, av det lite "värre" slaget...så brukar vi fråga: "Gick det bra?"...
    Nu brukar hon säga så själv. "ååå...Jick dä bja???"

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

Naaaw så sött av Dee!
    Gick de bja? Tihi!

Kul med shopping!
    Jag har beställt från HM som kom idag. Jag hade beställt allt i storlek 74 för att buffra för vintern, men allt var jäääättestort.
    Vet inte hur jag ska göra riktigt...

För att se regnbågen måste man stå ut med regnet...
Svar på tråden Tråddödarfolket #10