• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Kul Minna!! Hoppas du får ordning på din MACka!

Tack Lilou! Hoppas att du fick tag på den dära psykiatern(?) som du hörde skulle vara bra.

Snutte > Får du sova hela nätterna nu eller?

Daniela pratar...eller ja...inga direkta ord. Men hon jollrar inte längre, eller "gapar" (tog ju över Denises dagis-gapande tror jag...haha)...utan pratar...använder tungan och verkar vilja konversera!

Har mått illa flera gånger idag...börjar bli paranoid...tänk om jag är gravid? Har mått illa förut, fast på kvällarna...inte lika mkt som idag. Har kännt mig lite matt också...men nu är jag ju lite förkyld så...tja...usch.
    Och ingen mens har jag ju heller...inte haft mens sen december 2003...det ni!
    Kände dock som lite mensvärk för några veckor sen...men det kom aldrig ngn...hm...?
    Jag vill INTE vara gravid...jag är nog bara "para"...*hoppas*

Idag så har jag varit ute en sväng själv med Denise. Hon cyklade på sin trehjuling. Hon är så duktig. Fast när det kommer en sten ivägen så blir det trögt..:"faaast"...hihi...

Idag sa hon igen "kul dagis"...

Snart sängdags...

Förresten...tror min mjölk håller på att sina! Iaf på kvällarna när jag ammar.
    Blir ju lite orolig eftersom Dani äter så dåligt...puré och gröt och sånt...och inte tar flaska heller!!
    Jag menar när Denise var så här gammal så ammade jag nog bara 2 ggr/dag...Nu ammar jag ju jättemkt i jämförelse!!
    Jag som inte tänkte amma så mkt nu...utan mer som med Denise...eller ja...med en månads förskjutning...

Ngt måste göras! VAAAAAD?
    Jeje..

Malin > Hoppas du inte blir smittad. Men med den dära städningen och tvättningen så tycker man du borde klara dig! Du får köpa engångs handdukar så att du slipper tvätta så mkt handdukar...

Sarnisa > Vad gör du nu? Pluggar du? Har du jobbat helt klart nu? Skulle du inte få fast jobb där förresten? Där på dagiset...*minns dåligt*

Krik > Gått bra på dagiset idag med? *hoppas*
    Vad tror du om kläderna på Folkets Hus imorgon? Tror du det kan vara ngt att ha?

Snart läggdags som sagt.

Ha det bra alla!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Phant: Kläder på folkets hus??? Det har jag missat totalt ...
    Är det samma som var där i vår/sommar så tror jag att det är ganska ok faktiskt.
    Vilken tid är det och vart? I b-salen eller?

• MerenwenElanesse och Tristan
    Phant
    Nej jag plugga heltid & jobbar 25 % på dagiset just nu.
    Lots of thngs to do.
    Nästa termin blir det tvärtom plugg 25 % osv...
    men då ska jag plgga på distans!
    Tråkigt att du inte känner för att amma längre ä så, hon är ju knappt 1 år ju! men alla är vi olika

Annars så löper det påbra har suttit o gjort ett arbete idag Om anorexia & bulimi det vart på 12 sidor.
    ooops

det tog helajäkla dagen! haha

Minna kul med ny dator! va e det för nån? processor m.m???
    Vi har åxå ny dator
    Fast den har ju jimmpa förståss ,men när han inte e hemma så har jag den
    denär görhäftig! har genomskinligt skal på sidorna åså är dte blåa fläktar & lines & wires osv så hela lyser blått hahaha
    sen är allting nytt inutiså denärrätt maffig, Japp

lilou fina bilder! Honär så söööööööööööööt och stor!

Malin hoppas verkligen att du SLIPPER magsjuka! skulle ju inte va det bästa jue
    din stackare

snutt! JAOPP RIKSKÄNDISAR nu vettu hahahahaha

nej n är jag trött sur o grinig på massa elaka människor i min familj så nu ska jag avreagera mig på någon eller något tror jag
    ♥ Jag önskar dig allt vackert för du är Det bästa som jag vet ♥
  • Krikelina

Tänkte skriva lite pers men R vill titta på prison break och Jonna vill inte det så jag får nog ta och hitta på ngt annat med lilldamen .
    Klistrar välan in det jag började skriva tidigare idag .

Gick iaf bra på dagis idag med. Fick gå ifrån en timme, Minna grät när jag skulle gå men enligt fröknarna så hade hon blivit glad ganska så snart efter att jag gått och börjat röja runt som vanligt .
    När jag skulle hämta henne så blev hon glad och sträckte ut sina armar mot mig men sen tog hon ner dem igen och sprang och lekte lite till, hon vill inte riktigt gå hem vilket ju är positivt för det betyder ju att hon har skoj .
    I morgon ska Rauno gå med Minna till dagis och då ska hon gå 8.30-12 så det blir 1½ timme mer än idag...får se hur det går, hon är såå trött efter dagis när hon nu gått 9-11 så imorrn däckar hon nog i vagnen på vägen hem.

Nu ska här nattas!!!!

P.s. Jonnas personlighet visar sig mer och mer för varje dag ochjag säger bara JISSES vilken donna det kommer att bli av henne D.s.

och kram!!!!!

/Maria

• Phantera

Merenwen > Nja...delammade Denise till 9 mån och tänkte göra lika med Daniela,eller ja. Se hur det utvecklar sig. Man kan ju aldrig veta iförväg hur det ska gå med amningen. Se bara på Minna?!
    Men efter att ha ammat 2 barn relativt tätt så är jag rätt less på amningen. Känns som jag ammat i 2 år i sträck nästan! 
    Dessutom, om jag ska vara ärlig, är jag rätt sugen på lite alkohol.
    Om jag inte minns fel så var du inte så sugen på att amma längre när vi hade tråddödarträff # 1??
    Hm...jeje...
    Hoppas du hittar någoTTTT att avreagera dig på...hehe

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
    Phant
    Jo det där med ammningen har gått upp och ner helst under hans andra år, men nu funkar allt kanon!!
    Och alkohol dricker jag inte så det är ju inga probs
  • Phantera

Meren > Ammar du än?

Krik > Kläder till utförsäljning. 20 kr/plagg. Vet ej om det är i b-salen...
    För dam, herr och barn...

Magnus tror det är skitkläder...??!
    Danska konkurskläder tror jag det var...

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Så grymt...på 4an...om en tjej som har en sjukdom som förvandlar hennes muskler till ben...!!

Nej...sängen
    Natti!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
    Phant JAPP
Svar på tråden Tråddödarfolket #10