• tvåsmå

Australienföräldrar!

Hejsan alla Australienföräldrar!

Tänkte att vi som bor i Australien, är på väg att flytta dit, eller på väg tillbaka till Sverige, kunde samlas här och ge varandra tips och råd. T ex om områden att bo i, förskolor, skolor, shopping, lagar o regler, sjukvård, osv, osv, osv....... finns ju så mkt att tipsa och prata om!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-17 03:43:01:
    Några sidor som kanske kan vara intressanta:

www.babycenter.com.au
    www.motherandbaby.com.au
    www.bellybelly.com.au
    www.parents.com.au

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-22 01:48:12:
    www.lilaussieprems.com.au
    www.kidsconnect.com.au
    www.choicefoodforkids.com.au

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-16 02:48:35:
    Här är ngr sidor med kläder och saker för barn som jag hittat:

www.babiesgalore.com.au
    www.babybrands.com.au
    www.babybunting.com.au
    www.babysgotstyle.com.au
    www.babyzonedirect.com.au
    www.bebeonline.com.au
    www.bucketsandspades.com.au
    www.chicmotherandbaby.com.au
    www.cookiesandcream.com.au
    www.ecochild.com.au
    www.ekidnakids.com.au
    www.kidscentral.com.au
    www.minifashionista.com.au
    www.mrtoys.com.au
    www.mybabywarehouse.com.au
    www.natureschild.com.au
    www.onlinetoys.com.au
    www.peanutgallery.com.au
    www.peedeetoys.com.au
    www.pumpkinpatch.com.au
    www.purpleturtletoys.com.au
    www.sydneysbabykingdom.com.au
    www.thehipinfant.com.au
    www.tenlittleindians.com.au
    www.thekidsstore.com.au
    www.toottoottoys.com.au
    www.toykingdomdirect.com.au
    www.toysandmore.com.au
    www.urbanbaby.com.au
    www.young-minds.com.au

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-16 02:50:05:
    www.purebaby.com.au

• Svar på tråden Australienföräldrar!
  • Nillax

Vi kollade pa AFL grand final pa en yacht club men min sister-in-law och jag satt ute i solen istallet.
    Hade BBQ och kollade pa NRL finalen hos oss med ca 10 kompisar. Ar inte intresserad av AFL men kan iallafall hanga med i NRL sa det var ok. Som enda gravida var det lite trist nar de andra glatt hallde i sig ol och vin
    Superskont vader i helgen

• tvåsmå

Visst har det varit härligt väder!

Om ngn missat har Meyer börjat sin midseason sale idag. Ska dit imorgon torsdag kväll...

Igår beställde jag en ny bikini, ska till kusten om ett par veckor och en gammal urtvättad och uttöjd bikini fr 2004 känns inte så coolt på Noosas strand...

• tvåsmå

Visst har det varit härligt väder!

Om ngn missat har Meyer börjat sin midseason sale idag. Ska dit imorgon torsdag kväll...

Igår beställde jag en ny bikini, ska till kusten om ett par veckor och en gammal urtvättad och uttöjd bikini fr 2004 känns inte så coolt på Noosas strand...

• Singha

Jamen jösses vilket underbart väder vi har haft! Vi grillade hos bekanta o de kollade finalen, de bor dessutom inte många minter från själva Manly Men jag är inte ett dugg intresserad, så jag underhöll vår energiska son istället. Jag har blivit helt dagvild, i två veckor på raken har jag varit på G att försöka åka in till stan o gå till barntimmen på Svenska kyrkan - en dag för sent! Det är på tisdagar o jag har trott båda dessa onsdagar att det ju är tisdag *suck* Tur att jag inte kommit iväg i tid då. Det börjar kl 11 o det är mitt i lunchen för sonen... Behöver planeras lite mer för o hinna iväg. Såg i måndags när vi var inne i stan att det var rea... kikade inte så mycket, för jag vet inte vad jag är ute efter riktigt... Men nu har jag iaf hunnit handla två ggr på Pumpkin Patch o jag gillar deras kläder! Sonen hade sönder sina coola brillor, så det blev bl a ett par nya såna där o en keps med nät bak o lite annat

• guztav06

Hej hej!
    Flyttade hem till sverige 8januari i år men känner att jag ångrar mig! Någon som känner likadant?? Är det någon som bott/bor i Kalgoorlie?

• Maggan24

Singha: Har du varit på någon barntimme på Svenska Kyrkan? Tänkte börja gå i december om det är trevligt, och det är det säkert. Hur har ni det annars? Har legat lite lågt i tråden ett tag Har ni kommit i ordning i lägenheten? Fått era möbler? Vi har börjat titta på lägenhet i Manly redan nu, men det är ju inflyttning lite tidigt än. Men kanske kan det vara värt dubbel hyra för att slippa kaoset i december då det nog är som svårast att hitta något fint.

• Nillax

1722, sag att Meyer midseason sale har borjat, ska forsoka hinna dit idag eller imorgon....David Jones har ocksa sale men foredrar Meyer.
    Noosa later underbart! Vi ska aka upp till Nambucca Heads om ett par veckor- inte lika fint men det duger

• zebran i Stilla havet

Far man vara med i er down-under-trad om man bor pa NZ? Jag tror inte riktigt att det finns underlag for en egen NZ-trad namligen..

• fairyfloss

Hej alla andra svensk-aussies!! Jag är något av en nykomling, har bara bott här sen mars 2006 med min man. Bor i Victoria, och det är fortfarande kallt men våren är på G i alla fall . Vi har tänkt att flytta till Melbourne, men det är ju så himlans dyrt! Nån som vet ett lite billigare, dock inte totalt slumområde?

• tvåsmå

zebran: visst, välkommen! NZ anses väl dessutom vara Australiens sjunde delstat...

• tvåsmå

zebran: visst, välkommen! NZ anses väl dessutom vara Australiens sjunde delstat...

• tvåsmå

Hann/orkade inte in till Myer igår, så mkt med dottern nu... gör ett nytt försök i helgen.

• zebran i Stilla havet

Tack tack 1722. Maste bara papeka att du har fel - Australien anses vara Nya Zeelands tredje o (West Island).

Men da ar jag med, alltsa. Trevligt med en lokal trad!

• tvåsmå

zebran:

Singha: gillar också Pumpkin Patch, sonen går ibland omkring som en levande reklampelare

fairyfloss: välkommen. Tror många av oss är relativt nya här i OZ också.

Svar på tråden Australienföräldrar!