• Xx KalmarMamman87 xX

Elaka kommentarer???

Vad är det elakaste ni fått höra av folk för att ni är unga föräldrar??? Jag var hos min nya tandhygienist idag och hon började tjaffsa om min piercingar (har en i tungan och en i läppen). Alltså alla behöver inte tycka det är snyggt men när man börjar ge sig på mig blir jag fan arg. För hon typ "ska du inte ta ur dom nu när du är mamma???" och jag sa nej och då sa hon "näää du är väl inte tillräckligt mogen för det". Så jävla elakt! Dit går jag aldrig mer. Som tur var fick jag åka på halv barnbiljett idag så då blev jag gladare. Åker alltid på vuxen men dom tyckte väl jag såg liten ut idag Räcka ut tungan.

Har även fått höra en massa annat särskilt när man var 19 och gravid. Där jag bor tycker jag alltid att fok är trevliga TILLS man säger sin ålder. Då ska folk alltid anmärka på det man säger och "ja ni yngre mammor brukar ju tycka så"... trots att dom bara är typ 25. Är så himla trött på det.
  • Svar på tråden Elaka kommentarer???
  • Xx KalmarMamman87 xX

jag tror inte det värsta om folk och vad de säger. men det du skrev var faktiskt jävligt respektlöst eftersom du inte vet vad jag eller andra varit med om och hur de situationerna såg ut. som när jag gjorde aborten efter våldtäkten VAR sköterskan rent ut sagt elak och snäsig mot mig. MEN sen fick jag träffa andra som var snälla som tur var.

och det där med min barnmorska var inget jag blev arg över. tyckte bara det hon sa var löjligt.

herregud- på dig låter det som att du känner mig och vet allt när du inte gör det. bara för att inte just du varit med om nåt. grattis till dig liksom!

Ditaa skrev 2007-11-13 13:18:25 följande:
    jag snackade inte om klädstil, piercingar, tatueringar osv, jag är själv tatuerad, att man kommenterar sånt är bara trams, jag förhåller mig på ett visst sätt som inte välkomnar dumma kommentarer, jag är säker i mig själv, jag blir inte uppkäftift och jävligt sur och reagerar dumt bara för att jag får kritik om något.Du behöver inte bli sur och genaste tro det värsta med det jag skrev, det är ju etta jag menar med att du kanske söker dig itll elaka kommentarer etersom du tror direkt det värsta och ska vara anti direkt, och käfta emot, det behöver itne alltid vara så, när du ne dag kommer vara nöjd i din mammaroll, självsäker så kommer elaka kommentarer passera genom ett öra och ut i de andra precis som de gör för mig.Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-11-13 10:17:35 följande:
  • Xx KalmarMamman87 xX

tycker heller inte man bara ska ta emot skit bara för att man är självsäker. vissa saker är inte ok att säga till andra människor. och då ska man faktiskt reagera. även om just jag måste bli bättre på att göra det.

• Xx KalmarMamman87 xX

Klart att jag är sur och otrevlig mot dig när du verkar tro att man säger det man faktiskt har varit med om är påhittat och förstorat eller att jag framkallat kommentarerna själv genom att vara sur och bitchig när jag faktiskt är en väldigt trevlig och snäll person som ALLTID tror det bästa om folk (till de bevisat motsatsen). Tycker knappast synd om mig själv men jag TYCKER det är tråkigt att bli dömd för sin ålder eller sina piercingar- för enligt mig ska sånt inte spela roll. Går aldrig in och TROR att folk ska vara elaka mot mig men när det väl händer blir jag rätt chokad över att världen är så inskränkt... och rätt ledsen faktiskt.

• MammaEmelie91

Jag brukar få höra att jag kommer bli en dålig mamma o ge mitt barn ett dåligt liv av vissa Förvånad

Mamma I Mars =) *
  • Ditaa

Men sluta säg mig en gång då jag tyckte det du sa var påhittat elr förstorat i det jag skrev tidigare, jag nämner ju inte det någon gång (våldtänkten) klart som fan att jag tycker sånt är förfärligt..och att man inte ska ta skit , sen så kan man ju säga emot på olika sätt.du verkar inte riktigt förstå vart jag vill komma så jag lägger ner det du är säkrt trevlig och vill folk det bästa vem är inte sån ??..men samtidigt så ska man ju kunna få diskytera som vuxna elr hur..

Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-11-13 14:18:32 följande:

Klart att jag är sur och otrevlig mot dig när du verkar tro att man säger det man faktiskt har varit med om är påhittat och förstorat eller att jag framkallat kommentarerna själv genom att vara sur och bitchig när jag faktiskt är en väldigt trevlig och snäll person som ALLTID tror det bästa om folk (till de bevisat motsatsen). Tycker knappast synd om mig själv men jag TYCKER det är tråkigt att bli dömd för sin ålder eller sina piercingar- för enligt mig ska sånt inte spela roll. Går aldrig in och TROR att folk ska vara elaka mot mig men när det väl händer blir jag rätt chokad över att världen är så inskränkt... och rätt ledsen faktiskt.
  • Ditaa

ja men då är det ju som jag tidigare skrev antingen så är folk allmänt otrevliga i kalmar eller så är det du som överragerar..har många kompisar som fått barn här där jag bor som är unga..inte någon som jag hört har klagat över att de blir bemötta otrevligt eller får blickar på sig osv..plzz det är 2007 det finns värre saker som sker i världen än att en 15 åring blir med barn..och nej jag förlöjligar inte någon i denna tråd iaf så är det inte min avsikt..omg chilla..vad du har gått igenom i livet är som jag sa förfärligt men sånt där kan väl kanppast en barnmorska elr de som sagt nåt elakt till dig veta..men du verkar ta åt dig ändå..

• Ditaa

jag fattar inte bara grejen med tråden..vart du vill komma..utbyta lite elakheter som folk sagt till unga mammor..för att det är så trevligt att få höra vad folk får för kommentarer..har sett dig i nåra andra trådar där du hela tiden tydligen blir påhoppad pga din ålder och att du är mamma...plzz drop it..

• Änlamamma

Min systers barnmorskor skickade soc på henne för att hon var ung och med barn. (hon var 17 när flickan kom).

Jag var på sjukhuset med henne och när vi låg inne på hennes rum stod två barnmorskor o diskuterade:

"Huuuur kan hon nånsin kunna ta han dom ett barn hon är ju ett barn själv, nej detta skall vi ta upp med socialen, vi går genom bittan (kuratorn) så får hon fixa det här.."

Bittan i sin tur skickade soc efter henne genom att träffa syrran EN gång, men att min syrra haft probs och var i soc journaler gjorde ju inte saken bättre.

De gjorde hembesök och hade som beslut att sätta dme i familjehem men DÅ fick supersyster NOG (jag alltså)
    Jag åkte två timmar till sjukhusets kurator och skällde ut henne som F*N

sen tbx och upp på soc kontor och ifrågassatte hela deras utredning.
    Det kom fram till att de baserat hela sitt beslut på att min syrra vart i deras reg så länge med anledning av våldtäkt övegrrepp (som började nbär hon var 6 år fram tills hon fick nog 13 år gammal).

Jag sa till dem att om ni inte ser till att ge min syster stöd i dettamed hennes flicka så loooovar jag att gå till tidningar, anmäla er och fan se till att hela era liv rasar sönder och samman.

kan ju tillägga att Jasmine idag är 6 år bor med sin mamma och är ta mej fan världens mest uppfostrade underbara och älskade unge jag stött på.

Tjing!

• Anna U 77

Bra gjort stora syster :)

Men jag tycker att det är bra att soc ibland blir involverat tidigt vid behov(pratar inte om din systers fall utan generellt) för att kunna stödja föräldrar/föräldern i sin föräldraroll så att barnet ska få det så bra som möjligt och att det sociala skyddsnätet ska utökas kring barnet. men för att inte trampa någon på tårna så menar jag INTE att unga föräldrar automatiskt skulle behöva stöd i sin föräldraroll!

Att vara en bra förälder handlar inte om utseende eller ålder...enligt mig så definierar jag snarare en förälder som en person som tar ansvar, sätter gränser, är en bra förebild för sitt barn på alla plan(socialt, empatiskt, verbalt...) och visar barnet respekt och ger han/hon den uppmärksamhet han/hon har rätt att få...

• Ditaa

Jag tror inte alls att du kommer bli en dålig mamma..men jag måste bara fråga hur det komer sig att du som 16-åring bestämt dig öfr att skaffa barn, det måste väl finnas 100 anledningar till att inte skaffa barn i just den åldern, för att det är så mycket annat skoj som man kan göra ..elr jag kanske har fel..det kanske är stor skillnad mellan 16-åringar då jag själv var det och 16-åringar idag !
    Va stark bara och strunta i kommentarer som du kanske kommer få pga av din ålder..tror du på dig själv att du kommer klara det så gör du det =)

MammaEmelie91 skrev 2007-11-13 14:21:14 följande:
    Jag brukar få höra att jag kommer bli en dålig mamma o ge mitt barn ett dåligt liv av vissa
  • Xx KalmarMamman87 xX

tycker det känns bra att veta att man inte är den enda. och det är intressant att få veta vad andra varit med om. om inte du gillar tråden eller fattar meningen med den BRHÖVER du inte skriva i den eller läsa den. det är ingen som tvingar dig! snälla "drop it" du med. för jag säger bara sanningen om vad jag är med om medan du bara är allmänt sur och gnällig.

Ditaa skrev 2007-11-13 14:37:31 följande:
    jag fattar inte bara grejen med tråden..vart du vill komma..utbyta lite elakheter som folk sagt till unga mammor..för att det är så trevligt att få höra vad folk får för kommentarer..har sett dig i nåra andra trådar där du hela tiden tydligen blir påhoppad pga din ålder och att du är mamma...plzz drop it..
  • Xx KalmarMamman87 xX

och jag blir inte påhoppad "hela tiden". jo av min mamma kanske men det behöver ju inte du bry dig om. det jag skriver om är sånt som hänt mig. och ja det har hänt mig jävligt mycket i mitt liv men det har gjport mig till den jag är idag. och det lär mig växa som människa. och jag får berätta om vad fan jag vill. herregud. patetisk!

• Ditaa

Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-11-13 16:05:36 följande:

och jag blir inte påhoppad "hela tiden". jo av min mamma kanske men det behöver ju inte du bry dig om. det jag skriver om är sånt som hänt mig. och ja det har hänt mig jävligt mycket i mitt liv men det har gjport mig till den jag är idag. och det lär mig växa som människa. och jag får berätta om vad fan jag vill. herregud. patetisk!
    tro mig jag bryr mig inte...och jag är inte sur och gnällig du uppfattar mig som det eftersom du inte gillar att läsa det jag skriver..
  • Xx KalmarMamman87 xX

du är ju visst sur och gnällig. ojjjjj näeee förlåt- du verkar ju jätteglad och så. misstog mig totaaaaalt ju.

och du gillar ju heller inte det JAG skriver. ellr hur??? tycker bara du kan skita i att läsa denna tråden om du nu stör dig så mycket. jag gillar inte det du skriver eftersom du skriver saker om vad folk har sagt, och saker om mig som inte stämmer. det är jävligt störande.

• Xx KalmarMamman87 xX

du skrev att jag kanske satte mig själv i situationer som gjorde att folk gav mig kommentarer. jag förklarade för dig att så inte var fallet och att jag alltid är trevlig mot folk och inte beter mig som nåt jävla offer men du fick ju inte in det liksom. så nu skiter jag i dig för jag har viktigare saker för mig än dig och din oförståelse.

Ditaa skrev 2007-11-13 16:13:38 följande:
    Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-11-13 16:05:36 följande:tro mig jag bryr mig inte...och jag är inte sur och gnällig du uppfattar mig som det eftersom du inte gillar att läsa det jag skriver..
  • Xx KalmarMamman87 xX

jag anser heller inte att folk som du behöver förstå mig men man kan åtminstone FÖRSÖKA förstå. det är stor skillnad. att försöka förstå andra även om man inte håller med eller fattar är väldigt viktigt. hoppas du lär dig det nån gång i livet.

• Ditaa

Hahahahaha eller hur...sluta helt ärligt du säger så mkt så att du inte tänker dig för vad du vräker ur dig..och vad menar du med "FOLK SOM DU".??..kanske ska tänka på hur du formulerar dig..om jag gillar vad du skriver..bryr mig helt ärligt inte om det..men att jag inte förstår..emm ?? vad är det jag inte förstår??..jag säger ju om och om igen att jag gör det..men att jag sen motargumenterar vissa saker som du skriver vad har det med min oförståelse att göra ??.. du är lite svår att diskutera med.undra varför ?? ;)..ta hand om dig va ok..

Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-11-13 16:30:41 följande:

jag anser heller inte att folk som du behöver förstå mig men man kan åtminstone FÖRSÖKA förstå. det är stor skillnad. att försöka förstå andra även om man inte håller med eller fattar är väldigt viktigt. hoppas du lär dig det nån gång i livet.
  • Jamson
    MammaEmelie91 skrev 2007-11-13 14:21:14 följande:
    Jag brukar få höra att jag kommer bli en dålig mamma o ge mitt barn ett dåligt liv av vissa
    Du brukar å andra sidan kalla dem som gjort abort för mördare också, och det är inte så snällt heller.
  • FrökenLarsson

Omogenhet har ingen ålder.
    Det är dom som kläcker ur sig dessa onödiga kommentarer som är omogna.
    Och det är vi som ska se ner på dom och inte tvärtom bara för att dom inte kan acceptera situationen som den är.

• lilllinda

Lite ot kanske men jag var 27 när jag fick min dotter o hade haft piercingen i tungan sedan jag var 16, ingen som sagt något sånt om den... Inte ens tandläkaren.

Lycka till med bebisen!

Svar på tråden Elaka kommentarer???