• southernbelle

    Vi som fortsätter att längta efter en amerikansk bebis...del 2

    Hej brudar..då kör vi på i denna tråd istället!

  • Svar på tråden Vi som fortsätter att längta efter en amerikansk bebis...del 2
  • jennyHI

    tjejer, när ni har mensvärk, vart får ni då ont ngnstans? är det vid äggstockarna,eller typ var? Jag har för mig att jag normalt får det vid äggstockarna, men det känns mysko denna gång, det känns mycket, mycket längre ner än vanligt. jag tänkte att jag kanske bara misstagit mig förut om vart det verkligen känns.

  • southernbelle

    Jennyhi..jag har aldrig haft n[gon mensvärk direkt. Bara lite känningar i ryggen (fast jag har ju bara haft ppiller mens). Tror du att du hade äl?

  • Salt Groda

    jenny,jag brukar inte få speciellt mycket mensvärk, men det lilla jag får brukar sitta i mitten av magen, typ mittemellan naveln och blygdbenet, eller kanske lite länge ner. Får aldrig ont vid äggstockarna. Den molvärk som har varit lite till och från under graviditeten har känts likadant, som ett lite tryckande neråt nästan, mensvärksliknande där jag tänker mig att livmodern sitter. Gud vad svårt att förklara!

    Spännande med äl den 12:e, då borde ju mensen komma nu. Brukar du ha 14 dagars lutealfas?

  • jennyHI

    jag vet inte... förra månaden hade jag 10 dagar. Så följer jag det så skulle den kommit i helgen. Men jag tänkte att kroppen kanske fortfarande försöker vänja sig vid att ha en normal cykel, så det kanske kan variera. Jag får normalt även en dag innan mens med värsta ryggont nere i svanken så att man knappt kan sitta, men det har jag inte känt ngt av heller. Den värk jag har nu kommer och går, och den känns definivt lägre än vad jag normalt har. ibland på sidorna och ibland iframtill, fast lågt!

  • Salt Groda

    Jadu Jenny, det här låter ju riktigt spännande! Får du inte mens idag så tycker jag nog som charly, gravtest nästa! *spricker av spänning*

  • jennyHI

    inte ännu, men tempen gick ner och jag börjat få lite beige aktiga flytningar så den kommer nog under dagen

  • Salt Groda

    jenny: Ja, då låter det som att det är på gång då.

    Synd att usa är så stort ändå och att vi alla bor på olika ställen. Tänk om vi kunde sitta allihop och fika och snacka strunt istället för bara över datorn, det hade varit kul!

  • southernbelle

    salt katt..Håller helt med!

    Jenny...åhh no...Dumma mens.....Bra att den kommer dock..fast det är ju jäkligt lite tröst när det är ett plus man vill ha...

  • jennyHI

    ingen fara med att den kommer. Försvinner den helt utan pluss på stickan, ja då blir jag nog arg! Nej, nu blir det en liten viloperiod till vi sätter igång efter mens igen. Vi skall ju på utredning den 9:e september, vilket borde vara en vecka innan äl. Vi får ta och se hur det går!!!

    hjartesjalen, hur går det för dig??

  • southernbelle

    Jennyhi! Jag förstår verkligen vad du menar. Att man oxå kan vli glad att få mens när man i överigt inte har någon. Låter ju alltid lite konstigt när man försöker bli gravid att man blir glad för mens....
    Då hoppas vi på att dom kommer på något när ni startar utredning då!

Svar på tråden Vi som fortsätter att längta efter en amerikansk bebis...del 2