• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 2

Här är fortsättningstråden för oss som ibland känner oss sååå trötta på allt men ändå kämpar vidare i bebisverkstan, och visst ska vi bara lyckas!!!!

Så shoot

2009 ska vi ha många plus!!!!

Även nya trådare är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 11:17
    Här är den gamla tråden

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 2
  • Prisssan

Grattis Lurven!

Är vi de enda som bara har sex när vi har lust?Generad Har nog missat ÄL några gånger pga trötthet och sånt, nåja...

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Lurvenpajsaren

Jag är bara så jäkla nervös hela tiden, har svårt att slappna av. Ni andra: hade ni några symptom? Jag har inga alls.

• Miracle Cats

Vi håller tummarna . Det enda jag kände var extrem trötthet till en början, lite lättirriterad och sen gick jag bara och väntade att mensen skulle komma för det spände och drog kring ljumskarna ibland. Kunde svära på att tåget hade gott även fast vi såg plussen . Inget illamående alls och det är skönt. Men sen har jag haft envisa förkylningar istället. Kram alla. Det tog lång tid innan jag slappnade av mer. Först de tolv omtalade veckorna och sen lite till och från tills man får bevis på rörelse varje dag.

Time spent with cats is never wasted
  • Solkattan

Lurvenpajsaren:
    Åh, grattis!!!!
    Känner igen mig i det där att inte kunna slappna av. Är nog på toa mellan 25-35 ggr per dag/natt bara för att kolla om det börjat blöda. Minsta "ont" tolkar jag genast som begynnande missfall... Ledsen. Tycker inte heller att jag känner särskilt mycket. Inte ont i brösten, inte illamående... inte jättetrött. Fast däremot s*tans förkyld... har ont i huvudet och lätt feber.
    Vilket så klart späder på oron om missfall. Vill bara att de här första tolv veckorna ska gå så man slipper oroa sig så förbaskat. Sambon tycker vi ska åka o hälsa på ett par bekanta i en grannstad på nyår. Jag vill mest tillbringa tiden framför tv:n och ha fri tillgång till att kunna gå på toa var femte minut utan att riskera att nåt nyårsfyllo okuperad den...
    Undra om man nånsin kommer kunna känna sig glad o lycklig över att vara gravid ... eller om denna frustererande oro kommer fortgå i 36 veckor till?
    Det är ju det här jag längtat efter i nästan tre år... och så är man mer eller mindre ett nervvrak. Sen kommentarerna från typ syrran.. "du ska se när ungen kommer ut... då kan vi prata om att oroa sig!". Känns fortfarande så overkligt att det kan bli en bebis av denna millimeters stora cellklump... att det ska kunna lyckas. Fast jag vet ju att Ni här inne håller alla tummar o tår. Och skulle det gå åt skogen så vet jag ju att Ni kommer vara bland de personer så verkligen fattar hur det känns... tack!

Hoppas Ni alla får ett trevligt nyår och att 2009 blir året som samtliga här inne lyckas med att tillverka en lite bebis...

//Solkatta

• Lurvenpajsaren

Det är så härligt att "höra" era röster!
    Ja, fy fasiken...man kan ju bli nojjig för mindre. Dessutom verkar ju kvinnorna på FL få symptom bara de ser sin gubbes fillingar, så vad ska man tro?!

• frukarlssonn

Jag har stort sett vart symptomlös. Känns som jag fortfarande ljuger när jag berättar för folk att jag e gravid, o jag har gått in i v 15 Jag har bara kissat enormt mkt på nätterna o haft lite växtvärk, men den försvann i v 6 och återkom lite i v10 men nu e de borta. Brösten har ömmat lite men inte alls speciellt mkt, nu ömmar de inte alls. Ja... jag känner mig som vanligt! Så oroa er inte ifall ni inte får symptom, pyret mår bra ändå

Men jag kan säga att veckorna fram till v12 har nog ALDRIG gått så långsamt i mitt liv som nu Fullständig utom mig av mf-nojor, ma, utomkveds o allt möjligt som man oroat sig för. Och är fortfarande nojig, kommer nog va de tills jag har den lill* i min famn.

• augustibruden

Lurvenpajsaren: GRATTIS!!!!! Nu jäklar är det flyt här i tråden!!
    Kan förstå att man är orolig när man har väntat så länge men hoppas ni kan slappna av och bara njuta av miraklet efter ett tag för det är ni värda.

Jag tror också att 2009 blir ett kanonår, jag känner det på mig!

• al72

Lurvenpajsaren: åh vad roligt gumman, stort grattis, nu jäklar rör det sig framåt i vår tråd, 2009 blir ett kanon år!
    Nyårskramar till alla härliga tjejer!

• frukarlssonn

Tänk på att tråden går ut idag

• Prisssan

Vem ska göra ny tråd?

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • frukarlssonn
    ÖnskanS skrev 2008-12-29 15:54:34 följande:
    Chanell: Fixar du det eller?
    Jag igen? Jag gör de gärna men de gör inget att jag redan e gravid? Jag vill ju fortsätta följa er alla här i vilket fall
Svar på tråden Jag blir så trött... del 2