• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 7

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681.html

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 7
  • anemonasussegotta

okej - så det är ingen fara då. Alltså "worst case cenario" är att jag blir gravid, men det är i min värld ett "god damn good cenario", så då kan jag bara spraya på och små-le?? Men jag förstår nog inte hur ett grav-test ska kunna ge något svar när man sprayar... sprayens funktion är väl att "stänga av" hormonerna?? Men du är säker på att om det skulle vara en graviditet på g - så är det inget som skadas genom äggdonationen??

• anemonasussegotta

Som en skänk från ovan ringde donatoransvarig i dag och bad mig skjuta upp spraystart till första mensdag! Tackar sa jag!! Allt löst på bästa sätt alltså! Men jag tackar för svaren!
    /A

• HannaS86

Perfekt :) Jag hängde i en annan tråd ett tag om IVF bara för jag tyckte det var intressant och där var det en som blev gravid under spraytiden och då fick jag reda på att sprayen inte var negativ för barnet och att hon plussade trots hormonerna ;) Men det var ju gött att det löste sig så bra.

• Vinteräpple

Ha ha, förlåt att jag skrattar, men det var ju en helt absurd grej för en som mig som väntar på ett donerat ägg - att donatorn liksom snor sitt eget ägg s.a.s!!
    Bra att det löste sig ändå

• Vinteräpple

Nej, vi fick omedelbart beskedet att vår enda chans är äggdonation. Jag har försökt med akupunktur nu i fem månader och ska göra ett nytt test (har för höga FSH-värden) och se om det gått ner. Helst skulle jag vilja försöka med IVF men jag är oerhört glad att det finns äggdonatorer både för mig och för andra i vår situation.

• anemonasussegotta

jahaja... nya bud - börjar spraya den 26 feb. Finns någon mer månne???

• HannaS86

Jag kör tyvärr inte förrän i april nästa gång. Btw Mjölk, tråden stängs om 8 dagar *hint hint*

• Singeladopt

Jag skulle gärna dra igång igen, men det tar förmycket kraft att göra det i Göteborg. Så jag avvaktar ett tag. Tills de engagerar sig lite, för att få fler donatorer.

Annars tycker jag att det var en spännande upplevelse, och även om paret som fått mina ägg inte blir gravida (vilket jag såklart hoppas att de blir) så kan det ju ha hjälpt det andra paret. Som jag korsdonerade till. Så jag har två familjer att hålla tummarna för. Det är kul.

Hur går det för er andra?

Har man inget vettigt att säga, är det bättre att vara tyst.
  • Mjölk
    HannaS86 skrev 2009-02-11 22:25:48 följande:
    Jag kör tyvärr inte förrän i april nästa gång. Btw Mjölk, tråden stängs om 8 dagar *hint hint*
    Jepp, vet!
    Ska fixa en ny idag.
  • Mjölk
    Singeladopt skrev 2009-02-12 07:26:59 följande:
    Jag skulle gärna dra igång igen, men det tar förmycket kraft att göra det i Göteborg. Så jag avvaktar ett tag. Tills de engagerar sig lite, för att få fler donatorer. Annars tycker jag att det var en spännande upplevelse, och även om paret som fått mina ägg inte blir gravida (vilket jag såklart hoppas att de blir) så kan det ju ha hjälpt det andra paret. Som jag korsdonerade till. Så jag har två familjer att hålla tummarna för. Det är kul. Hur går det för er andra?
    Hej!
    Har inte kollat än hur det gått, men åtminstone ett par borde ha fått barn vid det här laget, samt ev. ett till. Det tredje paret skulle ha i april/maj tror jag.
    Håller tummarna!
  • henke80

Hej hej

Angående det singeladopt gjorde för oss var oerhört fint, vi var det paret hon hjälpte med korsdonation, och vi är nu i vecka 14 så det känns oerhört kul och spännande!

• Singeladopt
    henke80 skrev 2009-02-13 18:07:05 följande:
    Hej hejAngående det singeladopt gjorde för oss var oerhört fint, vi var det paret hon hjälpte med korsdonation, och vi är nu i vecka 14 så det känns oerhört kul och spännande!
    Härligt att det går bra Henke80. Jag håller tummarna!
    Har man inget vettigt att säga, är det bättre att vara tyst.
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 7