• Mamma till viljestark dotter

Vi som plussade dec- 08 efter IVF!

Tänkte vi kunde samlas här, alla vi som äntligen plussat efter IVF. Själv plussade jag äntligen i måndags den 15/12 efter nästan fyra års försök, varav ett år med IVF. Är så lycklig! Men känner inte att jag "hör hemma" riktigt i de gamla forumen nu.

Hoppas det finns fler som nyligen plussat som vill följa med på vägen mot BF!

• Svar på tråden Vi som plussade dec- 08 efter IVF!
  • Birsen

Fy va tråkigt mezzi. Inte alls roligt med kräcksjukan. Jag har varit förkyd nu i två veckor och det är också jobbigt.

Solkatta...inatt hade jag så ont i min mage så jag förstog inte riktigt vad det va från början. Men när jag tänker efter så måste det ju vara att jag har vänt mig på mage ( älskar sova på mage ) när jag sover och sen har lilla bebisen sagt ifrån. Jag kan inte ligga på mage längre och det måste ju va ett  tecken på att bebisen har vuxit ifrån bäckenet och kanske börjar puta snart. Hoppas det iallafall!

• mezzi

Hej på er!

ja inge kul alls att ha magsjuka, men nu är det över för denna gången!! =)

jag har haft lite lite värk i just ovanför där håret börjar växa typ på magen, hoppas ni fattar. Vill tro att det är bebisen man känner av! annars känner jag inget! vet interiktig vad jag ska leta efter heller så!
    jag är nu i v 13 (12+3) tror jag! åter står att se när vi gör det stora ul!!(i mars)

Solkattan - japp, jag känner livmodern. Har gjort det ett par veckor (är i v. 12+3 nu), men det kan ju bero på att det är två därinne

Imorgon ska vi på UL igen, dels för att titta om det fortfarande är två hjärtan som slår därinne, dels för att titta till mitt myom. Är både nervis och förväntansfull... Några tummar, någon???

• mezzi

såkalrt du får en tumme!

hur räkna bm ut vilken vecka du var i! på mv ville dom räkna på annat sätt en hos ivf-läkaren?

• mezzi

hmm glömde tummen !

spännande med 2!!

mezzi - både på förra vul och hos BM så köpte de vad jag sa om vilken vecka jag var i. Jag har ju inte mens i vanliga fall, så det är ju svårt att räkna utifrån senaste mens.

• Birsen

Jag håller också mina tummar för er imorgon.

Mezzi...den smärtan känner jag igen. Den hade jag förrra veckan då jag va i samma vecka som du.

Tack för tummarna! Idag har vi varit och tittat på våra små igen, och det var två pickande hjärtan idag också Fick se de små liven sparka, fäkta och slå kullerbyttor Underbart att se!!! Nu tänker jag slappna av lite! Är i v. 12+3 idag Kom överens med läkaren att det "räcker" om de passerar v.30 innan de föds. Gruvar mig för att ligga månader på sjukhus med en 5-åring hemma och flera timmars körning emellan...

• Bondfia

Grattis! Vi ska titta på våra båda IVF-tvillingar 16/3 nästa gång, jag längtar redan dit. Vår ena var också helvild, den andra mer vanligt viftande 27/1 då jag såg dem sist.

Inte för att det är dags, men jag funderar på kejsarsnitt. HUR i all världen ska man orka föda en till när man blir helt slut med den första? Ska man verkligen riskera dem, när de troligen är ganska små? Alternativt som en kompis hade det, hon gick tiden ut, den minsta vägde 3500g....HU...minns inte ens vad den andra vägde.

Bondfia - ja, det är en härlig känsla att se de små liven

Jag hoppas verkligen att jag får prova på en vaginal förlossning den här gången. Det blev akutsnitt med dottern och jag fick inte ens känna på värkar... Men allt hänger ju på hur de ligger, hur stora de är osv. Men vad jag förstått är det ganska "lätt" att föda nr 2, det grövsta jobbet med att "öppna upp gången" är ju gjort av ettan. Jag har läst i en annan tråd jag skapat, att man övervakas noga när man ska föda tvillingar. Är nåt på väg att gå snett så är det snabbt fixat med ett snitt.

• Bondfia

Mmmm, men tänk om man fått ut ettan vanliga vägen, och blir snittad med tvåan, är det inte bättre med ett lugnt och fint planerat snitt för båda då? Jag menar om de ändå tänker ta hål på mig, kan de väl ta ut båda - tack...annars har man ju ont på bägge ställena till synes "i onödan"?

• Snoziz

Hej! jag har en fråga till ere bara, som nån kanske vet nåt om...Jag plussade nu i slutet på feb och slutade igår med mina vaggisar efter 21 dgr....

men efter o ha läst lite om pregesteron så står d på många ställen att man ska ta d till v 12 då moderkakan tar över näringst,

hur har ni fått gjort..tar ni dom fortfarande?? Hur vet man att kroppen tillför hormonet själv? blodprov?

Grattis till er allihop {#lang_emotions_smile}

Jag slutade med progesteronet efter ungefär 21 dgr och det verkar funka fortfarande Vet att många (alla?) som gör FET får fortsätta betydligt längre av nån anledning...

• Bondfia

Är det inte olämpligt, så kan man ju lika gärna göra slut på dem, men de är ju kladdiga och besvärliga för kläderna...

• Bondfia

Det gick bra!

Båda mina lever och sprattlar, är likastora på RUL v 17.
    Huvudena var 38 mm, och lårbenen runt 23 tror jag! Dåligt minne...
    Jag fick inte med nåt papper med mått på tyvärr.

De låg en till höger, en till vänster med huvudena mot mitten.
    Fruktansvärt rörigt med två alltså, de hoppade som tokar! BM hade fullt sjå med att veta var hon var, och vilken hon mätte på. Kompisen och jag fick säga till henne flera gånger
    Den ene låg med ryggen till nästan hela tiden, men gick att mäta på iaf.
    Den andre låg i profil, så man kunde se att den drack fostervatten, flera klunkar! Det såg ut som om den hade snopp, inte så underligt, det är säkert två grabbar, för jag har ju redan tre...haha!
    LYCKA!!!
    Var bara tvungen att berätta det!

Det där med bilder ja...ska fota av dem med digitalkameran, men den var ju förstås inte laddad igår Jag lyckas inte lägga in bilder i galleriet, bara i barnkammaren, så jag kanske lägger dem där om det går. Annars mailar jag dem, det klarar jag iaf! Ge mig bara en adress!

Kramar från en lycklig Barbamamma!

• Bondfia

Nu har jag lagt in dem i mitt galleri iaf, det är samma baby på de tre nedersta bilderna, båda på den längst upp på vänster.

Svar på tråden Vi som plussade dec- 08 efter IVF!